Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2010 Delen Geplaatst: 6 december 2010 via \'pc wizard\' lees ik bij de chipset-informatie van mijn MOBO (asrock g41m-vs) het volgende :Geheugeninformatie : Type DDR3-SDRAM PC3-5300\r\nEchter,.specificaties van de mobo fabrikant luiden: Dual Channel DDR2 memory technology\r\n- 2 x DDR2 DIMM slots\r\n- Supports DDR2 800/667 non-ECC, un-buffered memory\r\n\r\nKan ik nu wel of geeen ddr3 geheugen plaatsen i.p.v. de huidige 2048 mb kingston ddr2? (Processor Intel Celeron E3300 / 2500MHz, ik weet \'t, er zijn snellere) Ik vraag dit omdat ik thans OS Xp pro 32 bit gebruik maar kan overschakelen naar Ultimate 64 bit. Dan is het wel handig wat extra geheugen bij te plaatsen/wijzigen en als dat dan ook ddr3 kan zijn is het helemaal leuk.Of vraag ik dan teveel van mijn celeronnetje? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2010 Nee, dat past niet. Als je fysiek geen DDR3 slots hebt, dan kan je chipset het misschien wel fijn ondersteunen, maar je hebt geen slots om het in te steken. Je zegt het overigens zelf al - die Celeron schiet er ook weinig mee op om retesnel geheugen te hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 Dat is duidelijke informatie allemaal. In afwachting van een andere processor zou ik wel wat extra geheugen kunnen plaatsen om windows 7 (64bit) wat gemakkelijker aan te kunnen neem ik aan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 2 GB is in principe genoeg voor Win7. Hou Taakbeheer, tabblad Prestaties eens in de gaten, met name als je zware toepassingen draait om te zien wat het geheugengebruik is. Zolang je niet over de 2 GB grens heen gaat is er geen noodzaak om geheugen uit te breiden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 Los van het geheugen gebruik zie ik in taakbeheer 50 processen draaien. Is dat normaal?\r\n(pc gebruik: beetje internetten, geen games, geen video/foto bewerkingen) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 Ja, da\'s normaal. 50 is zelfs nog weinig, ik heb er hier 65 lopen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 Oke FooBar, ik zal geheugengebruik eens goed nagaan. Wel lees ik zo\'n beetje overal dat Window 7 64 bit vraagt om 4 gb. De Windows upgrade-advisor zegt dat ik met 1,8 te weinig geheugen heb, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 [QUOTE=robglanerbrug;551146]Oke FooBar, ik zal geheugengebruik eens goed nagaan. Wel lees ik zo\'n beetje overal dat Window 7 64 bit vraagt om 4 gb. De Windows upgrade-advisor zegt dat ik met 1,8 te weinig geheugen heb,[/QUOTE]\r\n\r\n1,8GB geheugen doet mij vermoeden dat je een geintergreerde videokaart hebt, die dus ook een deel van jouw interne geheugen af snoept. Verder heb je alleen baat bij meer geheugen, als jouw Windows dat ook ondersteund, want indien je met een 32-bit versie werkt, zal je niet meer dan ongeveer 3GB en een beetje kunnen gebruiken.\r\n\r\n\'edit\' Ik zie nu dat je over wilt stappen naar Ultimate 64-bit, dus ja, dan heb je misschien wel iets aan wat meer geheugen, maar gaat het je om snelheidswinst, dan zal je zelfs met meer geheugen teleurgesteld worden, de CPU is gewoon erg traag en ook een onboard videokaart is geen prettige optie voor Win7. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 Het is inderdaad video onboard. Goed gezien. Mijn fout is dus om te denken dat meer geheugen per definitie meer snelheid oplevert, waarbij ik de cpu gemakshalve over het hoofd zie. Ik kan er dus wel wat geheugen bij zetten (i.v.m. ultimate 64 bit) maar als het gaat om snelheid is een andere processor dus eigenlijk de enige oplossing. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 [QUOTE=robglanerbrug;551157]Het is inderdaad video onboard. Goed gezien. Mijn fout is dus om te denken dat meer geheugen per definitie meer snelheid oplevert, waarbij ik de cpu gemakshalve over het hoofd zie. Ik kan er dus wel wat geheugen bij zetten (i.v.m. ultimate 64 bit) maar als het gaat om snelheid is een andere processor dus eigenlijk de enige oplossing.[/QUOTE]\r\n\r\nAfhankelijk wat je wilt bereiken (waarvoor probeer je meer snelheid te halen?), kan een zwaardere CPU, een \'echte\' videokaart en meer geheugen, of een combinatie van deze, zeker helpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 Heb na lang zoeken een zeer redelijke processor gevonden, compatibel aan m\'n Asrock G41M-VS, te weten: Intel BX80557E6700 Core 2 Duo E6700 2,66 GHz Conroe 4M gedeelde L2-cache LGA 775 65W Dual-Core. Hier moet ik toch snelheid mee winnen t.o.v. m\'n huidige Celeron E3300? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 Heb na lang zoeken een redelijke processor gevonden die compatible is met mijn Asrock G41M-VS te weten: Intel BX80557E6700 Core 2 Duo E6700 2,66 GHz Conroe 4M gedeelde L2-cache LGA 775 65W Dual-Core. Hier moet ik toch snelheid winnen t.o.v. mijn huidige Celeron E3300. Met een extra geheugenkaartje van 2 gb erbij lijkt het toch net een echte computer? (prijs ca 175,- euro) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 qpc, de discussie begon met mijn vraag over wat extra geheugen. Ik wil gewoon wat meerdere dingen tegelijk kunnen doen. (en je hebt gelijk over een \'echte videokaart. Helaas wordt me dat wat te prijzig) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 [QUOTE=robglanerbrug;551250]Heb na lang zoeken een redelijke processor gevonden die compatible is met mijn Asrock G41M-VS te weten: Intel BX80557E6700 Core 2 Duo E6700 2,66 GHz Conroe 4M gedeelde L2-cache LGA 775 65W Dual-Core. Hier moet ik toch snelheid winnen t.o.v. mijn huidige Celeron E3300. Met een extra geheugenkaartje van 2 gb erbij lijkt het toch net een echte computer? (prijs ca 175,- euro)[/QUOTE]\r\n\r\nMoet veel beter kunnen dan die oude E6700...... Tenzij jouw moederbord natuurlijk die CPU niet aan zou kunnen.....\r\n\r\n[url]http://azerty.nl/producten/product_detail/913/212353/processor-1-x-intel-core-2-quad-q8400-2-66-ghz-1333-mhz-lga775-socket-l2-4-mb-doos.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 [QUOTE=robglanerbrug;551251]qpc, de discussie begon met mijn vraag over wat extra geheugen. Ik wil gewoon wat meerdere dingen tegelijk kunnen doen. (en je hebt gelijk over een \'echte videokaart. Helaas wordt me dat wat te prijzig)[/QUOTE]\r\n\r\nIn combinatie met een wat zwaardere processor, zal Windows 7 best lekker lopen, op zo\'n pc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 Helemaal te gek dat jullie willien meekijken.Als ik kijk bij asrock zie ik:\r\n[775 coscket Core2Quad Q8400S(R0) Yorkfield 2.66GHz 1333MHz 4MB \r\nAls dit precies dezelfde is dan moet het kunnen. Maar is dit precies hetzelfde als jij bedoelt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 [QUOTE=robglanerbrug;551261]Helemaal te gek dat jullie willien meekijken.Als ik kijk bij asrock zie ik:\r\n[775 coscket Core2Quad Q8400S(R0) Yorkfield 2.66GHz 1333MHz 4MB \r\nAls dit precies dezelfde is dan moet het kunnen. Maar is dit precies hetzelfde als jij bedoelt?[/QUOTE]\r\n\r\nja, dat is dezelfde. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 Dank je wel qpc, dan ga ik daar eens mee aan de slag. Nogmaals dank voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2010 een beetje snelheid kun je nog winnen door de onboard videokaart te vervangen door een losse met wat meer geheugen (ontlast je de processor)\r\ndie dan weer tijd heeft om iets anders te doen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen