Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2010 Delen Geplaatst: 5 december 2010 Hallo,\r\n\r\nIk heb sinds anderhalf jaar een externe harde schijf van Maxtor aan mijn pc gekoppeld. Hij was altijd wat traag in het opstarten, maar ik heb er veel bestanden opstaan en kon de schijf altijd nog wel benaderen en bestanden erop opslaan of openen. Nu niet meer. Ik koppel de schijf af, laat hem een poosje rusten, helpt niet. Ik heb de usb kabel in een andere poort gestoken, helpt niet. De voedingskabel op een ander stopcontact, helpt ook niet. Maxtor software om fouten te vinden, vindt ook de schijf niet. Er staan voor mij waardevolle bestanden op, en ik wil erg graag hulp hierin. Wat kan ik doen? Oh ja, en natuurlijk heb ik de pc al vaker opgestart.\r\n\r\nGroet van Marit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2010 Probeer de schijf eerst eens op een andere computer om vast te stellen of het probleem bij de schijf is of in je computer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2010 Hm, dat wil ik wel doen. Maar dat wordt morgen, ik heb geen andere computer. Ok, en daarbij heb ik nog een paar externe harde schijven hangen, die wel gewoon benaderbaar zijn. Ik zal het morgen proberen.\n\nMarit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2010 Probeer het ook eens met een andere USB kabel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2010 Kijk eens wat de adapter voor voedingsspanning geeft, misschien levert hij niet meer de juiste spanning. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2010 jeetje, en hoe doe ik dat laatste? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2010 Als de schijf echt niet meer op gang komt via USB, demonteer ik zoiets meestal en hang hem in m\'n werkpc. \n\nAls die hem ook niet ziet, start ik Easeus Data recovery professional, die vindt de schijf meestal wel en recovert dat meestal alle data.\n\nOverigens. Door alles in enkelvoud op een externe disk te zetten heb je geen backup dus, dat blijkt nu weer. Ik backup de data van de pc op een externe schijf. Het is er dus 2 keer. Maar goed dat is dan het leermoment.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen