Ga naar inhoud

Eenvoudige computer kopen/samenstellen

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik maar voor moeders een eenvoudig systeempje ga kopen of samenstellen.\n Hoeft allemaal niet zo uitgebreid zoals ik heb, zie onderschrift.\n Als Windows 7 er maar soepeltjes op werkt, uitgaande van Pro/Ultimate en uiteraard ook de volgende Windows.\n Mijn eisen zijn hoger dan die van moeders, die wil helemaal niet naar Windows 7, maar kan er nu niet mee werken op de P4 – 2.6 MHz en 1 gb geheugen met Radeon 9200.\n \n Een eenvoudig systeempje, tegenwoordig is het nieuwe geheugen vele keren voordeliger dan het oude, anders kon je de P4 nog wat opkrikken, maar zie daar toch maar van af.\n De bedoeling is mijn set nog eens door te schuiven, maar dat zal nog wel een poos duren, die heb ik nog niet zo lang.\n \n Een ATX kast, medium, niet zwart. (ivoor, licht grijs of licht antraciet heeft de voorkeur)\n\n Een onboard videokaartje, wel geschikt voor alle gangbare dingen is goed genoeg, een mooie screensaver moet er dan wel op kunnen, zonder hakkelen.\n Videobewerking doen wij daar niet op.\nMaar dat kon eigenlijk niet op mijn onboard kaartje Radeo 3300\n\n \n Uiteraard ga ik wat rondkijken, maar misschien weet iemand zoiets, dan heb ik wat idee over de samenstelling.\n Ik zat nog wel te denken om mijn spul op een nieuwer bord te zetten met USB3, daar lijk ik wel baat bij te kunnen hebben, maar dat kan ook met een los PCIe kaartje, denk dat het bord anders weer aardig duur gaat worden, het heeft al genoeg gekost.\n Geheugen 4 gb max.\n Voeding rond de 450 W.\n Windows hoeft er niet bij, dat ‘regel’ ik zelf wel. ;)\n\n----\nResetknop heeft ook een voorkeur, zit tegenwoordig niet overal op zie ik.
Link naar reactie
Ik heb een Asus U3S6 PCIe x 4 with Bridge er in gehad, voor mijn Sata 3 schijf.\nEr zitten 2 sata 3 poorten (intern) en 2 usb 3 poorten (extern) op.\nZolang mijn data schijf er aan hing liep het perfect.\nToen ik Windows 7 op de schijf ging zetten die daar op poort 1 hangt, leek dat goed te gaan. maar na een maandje gebruik (duidelijk sneller dat Sata 3) Liep de boel ineens vast, omdat die kaart een keer haperde, want de drivers daarvoor moeten direct na de bios geladen worden, anders vindt dat ding Windows niet meer.\nIk heb er even uitgehaald en hang er weer gewoon een data schijf aan straks.\n\nEen nieuw systeem voor je meisje samen stellen daar zijn er hier een paar die dat fantastisch kunnen, dus daar waag ik me niet aan.:-)\n\n\nNiek
Link naar reactie
Heb je een budget in gedachten? Voor 400 euro heb je een dell inspirion 560, compleet geïnstalleerd met windows 7. Kan dit soort taken met gemak aan, en je hebt er zelf verder geen werk van.\n\n[url]http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/minicat/new/upsell/inspiron-560-D005645-deals?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs[/url]
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Het is een compleet systeem geworden zonder OS, althans een 30 dagen versie.\nDit zit er in:\n\nZwarte (mat) eenvoudige ATX midi kast, met 450W voeding\n Asrock Moederbord model : AM2/AM3 N68C-S UCC \n\n Processor : CPU X4 630 Athlon AMD\n Geheugen : 2x RAM DDR3 PC1333 2048 MB Elixer\n HDD S-ATAII 1TB Hitachi\n\n DVD brander Lite On IHAS 124-198 24x\n VGA PCI-e Geforce Turbo 9500 GT 512/1024 MB\n\n Front kaartlezer Multi met USB\n Front geluid met USB\n\n\nVoor net geen 300 euri in huis.\n\n\n\nGelijk de HD eruit gehaald en er nog een 1 TB bijgekocht.\nDeze gaan dan naar de 2 externe HD\'s waarin 500 gb per stuk zat.\nDie 2 á 500 gb.zijn meer dan genoeg, de één als backup van de ándere.\n\n\nUiteraard moest alles er opnieuw op, Windows7 Ultimate, maar dat is geen probleem.\nBen nog niet uit het email gebeuren dat is nog even een cliffhanger. \n\n Moet makkelijk zijn met spellingcontrole (nl) voor max. 4 adressen die wel overzichtelijk in 1 map zichtbaar moeten zijn, zoals in OE
Link naar reactie
Redelijk prijsje toch?\nIk had tenminste nog geen betere aanbieding gezien, en dan had ik ook nog dure verz. kosten.\nMaar daar hadden wij het al eerder over, je kunt soms beter kant en klaar kopen omdat zo\'n computerboer goedkoper inkoopt dan wij als particulier bij een webshop kunnen kopen, vooral als het om heel veel systemen gaat.
Link naar reactie
Nou ik heb het een en ander bekeken,WLM, maar om te beginnen kan ik de archiefmap niet vinden, heet dat weer anders of zit het weer ergens verstopt?\nDaar baal ik dan weer gelijk van.\nAl die uitgebreide zooi hebben wij niet nodig, vreselijk verwarrend, kan moeders al helemaal niet mee overweg.\nGewoon alleen mailen, bestandje eventueel meesturen, lettertype instelling en NL spellingcontrole, méér is niet nodig, als er maar 2 adressen in kunnen welke in 1 map bij elkaar zitten.\n\nIk zit mij nog steeds suf te zoeken, snap niet dat er niet iets is, nl, heel eenvoudig, maar wel met spellingcontrole.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;554661]In Program Files staan 2 Mappen Windows Live en Windows Mail[/QUOTE]\r\n\r\nJawel, die staan er, maar dat is het programma zelf.\r\n\r\nAlle mappen staan in de gebruikers omgeving.\r\n\r\nAppData/Local/Microsoft etc.\r\n\r\nWel even verborgen mappen zichtbaar maken denk ik.\r\n\r\nEn als je een uurtje oefent kan je dat allemaal met WLMail: [I]Gewoon alleen mailen, bestandje eventueel meesturen, lettertype instelling en NL spellingcontrole, méér is niet nodig, als er maar 2 adressen in kunnen welke in 1 map bij elkaar zitten.[/I] :-)\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;554670]Jawel, die staan er, maar dat is het programma zelf.\n\nAlle mappen staan in de gebruikers omgeving.\n\nAppData/Local/Microsoft etc.\n\nWel even verborgen mappen zichtbaar maken denk ik.\n\nEn als je een uurtje oefent kan je dat allemaal met WLMail: [I]Gewoon alleen mailen, bestandje eventueel meesturen, lettertype instelling en NL spellingcontrole, méér is niet nodig, als er maar 2 adressen in kunnen welke in 1 map bij elkaar zitten.[/I] :-)\n\n\nNiek[/quote]\nJe hebt zeker een Engelse versie?
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;554688]Je hebt zeker een Engelse versie?[/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor gewoon de Dutch version. Wel de pro (en legaal) maar goed. \r\nMaar vanwaar die vraag?\r\n\r\nMijn opmerking over een uurtje oefenen? Ja ik vond dat alles nogal verstopt zat in linten en verborgen menu\'s die dan met rechtklikken weer tevoorschijn zijn te toveren. (Het nut daarvan ontgaat me dan weer ten ene male geheel) , maar als je het eenmaal gewend bent, is het een heerlijk programma om mee te werken.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;554705]Nee hoor gewoon de Dutch version. Wel de pro (en legaal) maar goed. \nMaar vanwaar die vraag?\n\nMijn opmerking over een uurtje oefenen? Ja ik vond dat alles nogal verstopt zat in linten en verborgen menu\'s die dan met rechtklikken weer tevoorschijn zijn te toveren. (Het nut daarvan ontgaat me dan weer ten ene male geheel) , maar als je het eenmaal gewend bent, is het een heerlijk programma om mee te werken.\n\nNiek[/quote]\nNou, omdat ik dat Archiefadres niet kan vinden.\nMoet toch te bereiken zijn vanaf WML zelf?\n\nJe bent er nogal blij van, WLM :D.\nIk niet zo hoor dat schreef ik al, veel te uitgebreid, waardoor niet handig in gebruik, althans voor ons.\nBen altijd weer blij om terug te zijn in XP, veel ontspannender.\nIk blijf erbij dat het contrast van de Win7 pictogrammen slechter is dan van XP. ook van systeem dingen. Die zou ik allemaal in een klap willen veranderen, echt alles, maar dat kan weer niet, alleen folders en dingen van je buroblad.\nIk zoek nog een map met álle, dus echt alles wat in XP wordt gebruikt aan plaatjes vóór de teksten.\n\nHeb nog nooit zoveel problemen gehad met het overstappen naar een ander systeem.\nMet overstappen van van Atari naar Win95 en daarna naar 98-98SE - ME - 2000 - XP ging het redelijk makkelijk.\nKomt zeker door de leeftijd? ;)\nMaar eigenlijk lees je het overal dat mensen toch liever OE zouden hebben gehouden.\n\nIk ben weer met een hoop programma\'s in de weer geweest, in de hoop dat er wat goeds bij zit, maar er is steeds weer wat.
Link naar reactie
Via de blauwe pijl links boven: dan OPTIES dan MAIL tabblad GEAVANCEERD en daar ONDERHOUD en dan ACRCHIEFMAP \r\n\r\nEn waar kom je dan uit...... Precies daar.....\r\n\r\nC:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Microsoft\\Windows Live Mail\r\n\r\nMaar dat stond ook al (iets korter) in post 15.:-)\r\n\r\nKijk dingen vernieuwen en veranderen.\r\nAls je een auto wilt met de sturende wielen aan de achterzijde, moet je een heftruck ombouwen tot persoenenauto.\r\nAls je van Windows 7 met alle macht probeert weer XP te maken, bezorg je jezelf niet alleen heel veel werk, maar ook een NOG grotere overstap naar Windows 8 etc....\r\nEn zo blijf je achter de feiten aan hollen in het besef, dat het nooit echt naar je zin is.\r\n\r\nEn \"overal lees je\" dat is maar net hoe selectief je zoekt. \r\n\r\nGebruik windows 7 nou gewoon eens een maand of 3 en je zal zien.... die Bill gates is nog zo gek niet. Hij heeft er ook een beetje personeel voor aangenomen.\r\nNiet dat ik nou zo gek ben met vernieuwingen, maar na een jaar, werk ik met veel tevredenheid met Windows 7. (dat was al zo na 3 maanden maar goed)\r\n\r\nMaar van mij mag je gewoon XP blijven gebruiken en OE hoor... Het is maar net waar je je lekker bij voelt.\r\nHet leuke is wel...... jij door het gezoek en ik door dit forum.... We zijn allebei van de straat en dat maakt het daar weer een stuk veiliger.:-)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Bedankt Niek dit was wat ik zocht, kan ik daarvandaan verder borduren.\nNou, dat \"Engelse adres\" waar de mail opgeslagen wordt, heb ik al in geen eeuwigheid gezien, omdat ik in al mijn Backups dat adres er als eerste heb uitgemikt en vervangen om geen fouten te maken bij een Backup terug zetten en een zooi mail kwijt te zijn.\nVandaar dat dit erg belangrijk is.:confused:\n\nMet 2 adressen zal het geen probleem zijn denk ik, bij mijn vrouw op de computer, maar ik heb er meerdere, die kwamen toch apart in mappen, ieder adres zijn eigen map? brrrr. weer meer zooi er naast?\nHad het eerder al eens even geprobeerd, maar dat was toen WLM net uit was.\nHier was al meer over geschreven, nog eens nakijken.\n\nUiteraard probeer ik Win7 wel, anders had ik alle uitbreidingen ook niet hoeven doen en lekker in XP moeten blijven, wat voor ons doen in feite goed genoeg is, maar ja, je wilt wat bijblijven, niet dan, en er zitten toch wel aardige dingen in.\nMaar het mailen moet goed geregeld zijn, anders kun je XP niet loslaten.\nHet is in iedergeval niet de bedoeling om een dualboot met XP te houden, mmm, denk ik.\n\nMaar XP heeft ook logische dingen zoals bij afsluiten de keus om op knop herstarten óf afsluiten óf slapen klikken, in een overzicht.\nBij Win7 een handeling meer.\nWordt ik niet moe van hoor, maar toch, niet handiger, niet dan?\n\nJa, wij hebben wat te doen en het is toch geen weer om op straat te spelen, of had je zin om een potje te gaan touwtje springen?:-D
Link naar reactie
Je bedoeld dat je accounts hebt toegevoegd? (Emailadressen voeg je toe bij je contactpersonen)\r\n\r\nAls dat zo is dan kan je met berichtregels aanmaken en alle accounts (op 1 acount na, waar alle mail in terecht moet komen) denk ik wel zorgen dat ze allemaal in 1 account terecht komen.\r\nIs dat zo handig?\r\nHeb je wel eens gelet op dat mapje helemaal links boven in: \"Ongelezen Email\".\r\nDaar staat nl, van alle accounts je nog niet gelezen mail, als je WLMail opstart.\r\nEn dat werkt erg gemakkelijk.\r\nJe kan op zo\'n mailtje klikken, het lezen en kiezen voor beantwoorden, waarbij je dan rechtsbovenin het mailtje even het account kiest, vanaf waar je het mailtje wilt verzenden.\r\nMakkelijker kan het toch niet?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;555076]Je bedoeld dat je accounts hebt toegevoegd? (Emailadressen voeg je toe bij je contactpersonen)\n\nAls dat zo is dan kan je met berichtregels aanmaken en alle accounts (op 1 acount na, waar alle mail in terecht moet komen) denk ik wel zorgen dat ze allemaal in 1 account terecht komen.\nIs dat zo handig?\nHeb je wel eens gelet op dat mapje helemaal links boven in: \"Ongelezen Email\".\nDaar staat nl, van alle accounts je nog niet gelezen mail, als je WLMail opstart.\nEn dat werkt erg gemakkelijk.\nJe kan op zo\'n mailtje klikken, het lezen en kiezen voor beantwoorden, waarbij je dan rechtsbovenin het mailtje even het account kiest, vanaf waar je het mailtje wilt verzenden.\nMakkelijker kan het toch niet?\n\nNiek[/quote]\n\nUiteraard heb je gelijk:p, accounts, maar in mijn straattaal noem ik het een e-mailadres toevoegen.\nIk voeg geen adressen toe van anderen.\nJa dat is errug handig, anders was het probleem allang opgelost.\nWLM is en blijft veel te uitgebreid en veel en veel dingen achter weer andere dingen enz.\nEen structuur die welke absoluut geen verbetering is, alleen een vermoeilijking.\nWie gebruikt in vredesnaam al die mogelijkheden??\nMaar ik probeer dapper door hoor maar als ik ze niet bij elkaar kan krijgen hoef ik het niet :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...