Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Delen Geplaatst: 1 december 2010 Goedendag beste lezer(s)\r\n\r\nIs er hier iemand die bekend is met de LG-Nas N2R1?\r\n\r\nVoor dit apparaat is er een nieuwe firmware update verschenen. Jammer genoeg staat er niets over het updaten van de firmware in de handleiding.\r\nOp de website van LG staat wel wat vermeld over het updaten, maar dat geeft mij in ieder geval geen duidelijkheid.\r\nZou graag willen weten of ik bij het update proces mijn data schijven in het apparaat moet laten zitten of juist tegenovergesteld.\r\n\r\nWellicht dat iemand deze update ook heeft verricht en mij er iets over wil vertellen.\r\n\r\nGroet, Theo Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 Ik heb een andere NAS, maar ik haal de schijven er nooit uit voor zoiets. Als dat zo zou zijn, zou dat er echt wel bij worden vermeld lijkt me. Met een frimware update, update je was chios van moederbord of andere componenten. Mij lijkt niet dat je data daarbij gevaar kan lopen.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 Ik moest hem drie keer lezen voor ik het zelf zag Dutch (die fRim). Ik dacht eerst dat je viel over \"upgrade en update\", want eigenlijk is het de eerste.\r\nMaar nee geen voorjaarsmoeheid. Meer dyslectie in een redelijk beheersbare vorm. (zo lang ik klets merk je er niets van) :-). Ik lees alles door voor ik op de knop druk, maar het gaat wel eens \"vaut\".\r\n\r\nEn ik weet echt niet meer wat ik bij \"was chios\" wilde tikken, maar met een firmware upgrade, verandert er alleen iets in de programma\'s/hardware van de NAS zelf en niets op je schijven, in elk geval\r\n\r\nEdit: En ja je mag me plagen.....:-)\r\n\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2010 Er is een groot verschil tussen een update en een upgrade:\nEen update wordt meestal uitgebracht om ontoelaatbare tekortkomingen, zoals bugs (programmeerfoutjes) of beveiligingsrisico’s te herstellen of om een klein deel van het programma te wijzigen. Een upgrade brengt meestal grotere veranderingen met zich mee, zoals volledig nieuwe functionaliteit, een nieuwe gebruikers interface, ...\nUpdates zijn meestal te herkennen aan het feit dat het tweede getal van het versienummer met 1 verhoogd wordt. Bijvoorbeeld van 1.1 naar 1.2 of van 1.12 naar 1.13\nBij een upgrade verhoogt normaal het eerste getal van het versienummer en wordt het tweede getal terug op 0 gezet. Bijvoorbeeld van 1.5 naar 2.0\nVoor een update hoef je normaal niet te betalen, zelfs niet als het om een commercieel programma gaat. Deze dient immers om een ondeugdelijk product te verbeteren. Voor een upgrade moet je echter meestal bijbetalen (indien het om een commercieel programma gaat). Dikwijls moet je echter niet zoveel betalen als wanneer je het programma voor het eerst zou aanschaffen.\nUpdates hebben meestal een kleinere omvang dan upgrades. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2010 Jawel ik heb ook wikipedia.\nMaar bij firmware veranderingen heb ik het vaak toch liever over een upgrade, omdat het vaak over behoorlijke tekortkomingen gaat, die verholpen gaan worden.\nMaar de hd\'s kunnen blijven zitten.\nFimrware verandert iets in de hardware van je nas en niet op je schijven.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2010 Hoi Niek, Dank voor je reactie het berichtje was alleen maar bedoeld voor wat het is.\n\nHet vervelende is dat ik gisteravond uiteindelijk na 5 dagen ben teruggebeld door de TD van LG en die wisten na 5 dagen van nadenken niets meer te vertellen dat het misschien wel kon met de data erin.\nZoiets geeft je een goed gevoel;-)\nDe support van LG is bijzonder slecht te noemen. Ik moet het maar wagen denk ik, ik kan 2,5 Tb niet even gemakkelijk stallen los van de tijd die daar in gaat zitten.\n\nGroet, Theo Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2010 Ik begrijp je. \r\nSoms durven mensen bij zulke organisaties geen verantwoordelijkheid te nemen, want theoretisch kan er altijd iets mis gaan. Maar de data op je schijven moet dan altijd terug te halen zijn, anders zouden ze de update anders aanbieden, met veel meer waarschuwingen.\r\n\r\nIk heb er 2 van 2 TB inhangen in raid 1. Bij mij geeft tie gewoon in het admin menu aan, als er nieuwe firmware is. Ik druk op de knop in het menu en hij update dat volledig automatisch. k\'heb nog nooit de schijven eruit gehad, dus ik geef je nog steeds 100% kans dat dat prima gaat.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen