Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Delen Geplaatst: 1 december 2010 Ik heb net een nieuwe videokaart (MSI-R5870 - Lightning) aangeschaft. Via de HDMI-aansluiting van deze videokaart heb ik (ook via HDMI) de TV in de huiskamer aangesloten. Laat ik de HDMI-kabel in de videokaart op de computer zitten en start ik de computer opnieuw op, dan krijg ik een zwart beeldscherm op de monitor (bij de detectie van de initialisatie van de videokaart gaat hij, denk ik, de actieve onderdelen af en is deze Hdmi-aansluiting waarschijnlijk de eerste die de computer tegenkomt). Ik weet zeker dat de computer gewoon is opgestart, want als ik de Windowstoets + p indruk, en ga ik met het pijltje naar links - \"alleen op computer\"- dan komt mijn beeldscherm weer te voorschijn, zij het in een verkeerde resolutie.\r\n\r\nDan de vraag: kan ik ergens in de computer iets instellen waarmee ik aangeef dat de HDMI-instelling van de TV in de woonkamer moet worden genegeerd (totdat ik het zelf aanzet), zodat de computer gewoon normaal opstart en ik niet telkens de HDMI-kabel erin hoef te doen, zodra ik mijn beeldscherm wil uitbreiden? (Ik heb Windows 7 - Ultimate - NL) Alvast dank voor een antwoord! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 volgens mij is dit makkelijk op te lossen in configuratie scherm.\naangezien je de TV als beeldscherm gebruikt. dus in feite heb je 2 beeldschermen op je pc aangesloten.\ndan staat waarschijnlijk je tv als beelderscherm #1 aangegeven en je monitor als beeldscherm #2 aangegeven.\n\nals je dan naar configuratiescherm gaat, dan zie je als het goed is 2 beeldschermen.(als je tv aan is)\nbij 1 staat dan je tv en bij 2 staat dan je monitor.\nals je dan op je monitor klikt, dan kun je ergens aanvinkenken \" dit als hoofdbeeldscherm gebruiken\" \nzo iets staat er d8 ik in windows 7. ( kan nu ff niet kijken zit op mac.)\nof heb je een ander besteuringssysteem? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Dank! Helaas gaat het dieper dan dit, vermoed ik. Mijn computermonitor staat standaard aangevinkt als standaardmonitor en toch doet zich dit probleem voor. Zodra de computer wordt opgestart - nog voor windows wordt gedetecteerd - wordt gekozen voor de hdmi-aansluiting van de tv in de woonkamer en dan schiet de computermonitor op zwart (denk ik)... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 mmh probeer eens je tv aan te sluiten via een dvi of vga kabel.\nik weet dat bij mijn videokaart ik dvi en vga als uitbreiding kan gebruiken, en bij HDMI word gewoon gespiegeld beeld weergeven.\ndus misschien werkt HDMI iets anders.\nen als je een vrij nieuwe tv hebt dan zit er meestal wel een vga ingang bij voor de pc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Vorige week had ik de tv in de huiskamer van een Hdmi-kabel naar een DVI-ingang op de computer aangesloten. Toen had ik dit probleem niet. Nu met Hdmi 2x wel. Toch wil ik liever via 2xHdmi kijken, want het beeld is veel mooier. Alleen hoe los ik dit op zonder steeds de kabel erin en eruit te doen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 maar als je even probeert via dvi ofzo dan weet je dat het niet aan je video kaart ligt.\nen uhm hdmi naar dvi is allebei digitaal, hoort volgensmij niet zo veel uit temaken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 maar hoe :P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 [QUOTE=dutch-online;550391]Catalyst drivers zoeken \r\n;):rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nniet aan gedacht :P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 \'k ga op zoek. Ben benieuwd of ik het kan vinden... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2010 Na veel overleg met de fabrikant MSI ben ik erchter gekomen hoe dit is op te lossen. Via Windostoets + P, op \"dupliceren\" klikken; daarna start de computer wel op met een zichtbaar beeldscherm. Enig nadeel is dan dat de resolutie kleiner is! :( Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen