Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Delen Geplaatst: 1 december 2010 Ik lees her en der dat als je een kanaal in je router wil veranderen, je dan met een bekabelde verbinding moet doen.\r\nJe zou dus niet kunnen inloggen op je router als je wireless werkt ?\r\n\r\nAls dit zo zou zijn kunnen mensen met alleen maar wireless app. nooit hun kanaal kunnen wijzigen.\r\n\r\nWie weet hier meer van Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Dat kun je prima via een wireless verbinding instellen. Na bevestigen van de wijziging zul je je verbinding kwijt raken, maar als je deze daarna opnieuw aanmaakt moet het gewoon werken.\n\nJe hebt eigenlijk alleen een bekabelde verbinding nodig als je om wat voor reden dan ook geen wireless verbinding kunt maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Je kunt in de router instellen of hij wel of niet via wifi beheerd mag worden. Je zult dat inderdaad (bij de meeste routers) de allereerste keer via een vaste lan-verbinding moeten doen. Nu ben ik nog niet veel pc\'s/laptops tegengekomen die alleen maar wifi hebben dus peelt dat probleem nog niet echt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 Ik ben het absoluut niet met Foobar eens dat je dat \"prima\" via wifi kunt doen.\n\n\nAls het standaard op wifi zou staan, zou de buurman zo je instellingen kunnen wijzigen en dat kan nooit de bedoeling zijn. \nDus de eerste keer zal je dat zeker met een kabel moeten doen, om in te stellen dat je het voortaan ook via Wifi kunt doen. \nZet dan wel een sterk wachtwoord op je router.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 Het is mij inderdaad gewoon wireless gelukt. Had via inSSIDer gekeken welke kanaal mij beter zou passen. \r\nInstellen nieuwe kanaal is gewoon gelukt, en het signaal is duidelijk verbeterd.\r\n\r\nMaar wat mij opvalt is dat mijn desktop PC met een usb netwerkadapter zeer snel een verbinding opbouwt met mijn router.\r\nMaar een vrij nieuwe laptop met een ingebouwde 802.11/bgn 1RT1 mini adapter of zoiets er heel lang over doet. Je ziet hem zoeken en dan geeft hij de verbindingen weer met een mooi oranje zonnetje (verbindingen gevonden) maar dan komt er eerst een uitroepteken en heel langzaam komt dan de verbinding. \r\nWaar zou dit aan kunnen liggen, en kan ik er iets aan veranderen zodat het beter wordt.\r\n\r\nZe werken allebei op dezelfde router, en vaak ook niet tegelijk. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen