Ga naar inhoud

Keuze laptop asus

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn pc is overleden, gaat telkens aan en uit, wou windows er opnieuw opzetten maar tijdens installatie gaat die ook nog aan en uit. \r\nDing is 4 jaar oud dus stop er geen geld meer in, tijd voor een laptop.\r\nMaar vroeger in de tijd van pentium I en II was het me nog wel duidelijk, maar tegenwoordig...\r\n\r\nNu heb ik ergens eens opgevangen dat asus een goed merk is, m\'n moeder heeft er ook 1 en die bevalt me prima kwa snelheid en dergelijke. Maar die is ook alweer een jaar uit.\r\n\r\nBudget is tussen 5 en 700 euro.\r\n3 dingen die die vlot moet kunnen zijn op tv aansluiten en zo films kijken, overweg kunnen met nieuwsgroepen en bijbehorende programma\'s en photoshop.\r\nAls er een beetje nieuwe spellen mee gedaan kan worden is dat leuk mee genomen maar niet een echte must.\r\n\r\nZat al even via prijsvergelijker te kijken, maar dual core, core i3 en core i5?\r\nIk weet dat bij de laptop van m\'n moeder een Intel Core 2 Duo T6600 / 2.2 GHz ( Dual-Core ) in zit, deze lijkt me opzich vlot genoeg, maar wil er wel 1 hebben die een redelijke tijd nog mee gaat.\r\n\r\nIemand suggesties?\r\nHad zelf de asus k52jb-sx133v maar vroeg me af of dit niet teveel is voor wat ik er mee wil
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;550291]core i3 en core i5?\r\n\r\n\r\nhoe hoger het cijfer hoe geavanceerder de processor , en daarmee wordt ook de prijs behoorlijk hoger\r\n\r\nDus het budget bepaald wat je krijgt.\r\n\r\nAsus en Toshiba staan tegenwoordig hoog op de lijst . \r\n\r\n...[/QUOTE]\r\n\r\nDat zag ik al aan de prijs, maar vind het ook zonde om 100 euro meer uit te geven voor prestaties die ik nooit nodig zal hebben.\r\n\r\nDat is voor mij netzoiets als een snelle auto kopen maar nooit gas geven.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;550294]Hoe groot wil je het scherm hebben? Kijk je de films op de laptop of via HDMI op een LCD TV?\r\n\r\nEn ik zou gewoon Core i3 of zelfs Core i5 pakken, dan kan je des te langer met zo\'n laptop doen. Nog energiezuinig ook.[/QUOTE]\r\n\r\nSchermgrootte rond de 16\"\r\nFilms kijk ik beneden en boven op de tv met aparte boxen erbij.\r\n\r\nLaptop van m\'n moeder is de k61c-jx013v
Link naar reactie
[QUOTE=PaulT;550288]\n\n3 dingen die die vlot moet kunnen zijn op tv aansluiten en zo films kijken,\noverweg kunnen met nieuwsgroepen en bijbehorende programma\'s en photoshop.\nAls er een beetje nieuwe spellen mee gedaan kan worden is dat leuk mee genomen maar niet een echte must.[/QUOTE]\n\nheeft ie gezegt :P\n\nen uhm ik heb niet superveel verstand van laptops maar heb tog me best gedaan.\n \n[url]http://www.salland.eu/product/822925/asus-k72jk-ty001v-i3-350m-nl17-3-4g-500g-hd5145-w7pr-intel-core-i3-350m-3m-cache-2-26-ghz-4-gb-17-3-inch-k72jk-ty001v.html[/url]\n\n17\" met i3 en HDMI voor je films enzo.\nmisschien iets boven je budget ^^\n\n[url]http://www.salland.eu/product/930404/msi-cr720-227nl-core-i3-370m-2-4-ghz-ram-4-gb-vaste-schijf-500-gb-dvd-plusmn-rw-dvd-ram-hd-graphics-gigabit-ethernet-wlan-802-11b-g-n-windows-7-home-premium-64-bit-17-3-quot-b-cr720-227nl.html[/url]\ndit is er een van MSI, vind ik ook goede laptops \nook met i3 en 17\" beeldscherm. en hdmi :)
Link naar reactie
ik heb bij de ITS nog pas geleden een hp laptop gehaald voor een familielid voor €750\r\n4GB RAM DDR3 1333mhz\r\n5650ati radeon (amd tegenwoordeig)\r\ni5 460 (volgens mij) \r\n640HDD\r\n17\" led scherm.\r\ngoed uiterlijk\r\n\r\nhele zooi software de bij.\r\ngeen oem installatie erbij zoals meestal maar wel een erg goede backup moet ik zeggen.\r\nheb zelf windows oem opnieuw geïnstalleerd om van de standaard software snel af te komen.\r\ndrivers waren goed vlot te downloaden.\r\n\r\nkortom een erg goed ding\r\n\r\nmisschien waard om daar even te kijken?
Link naar reactie
[QUOTE=mull-boy;550339]heeft ie gezegt :P\r\n\r\nen uhm ik heb niet superveel verstand van laptops maar heb tog me best gedaan.\r\n \r\n[url]http://www.salland.eu/product/822925/asus-k72jk-ty001v-i3-350m-nl17-3-4g-500g-hd5145-w7pr-intel-core-i3-350m-3m-cache-2-26-ghz-4-gb-17-3-inch-k72jk-ty001v.html[/url]\r\n\r\n17\" met i3 en HDMI voor je films enzo.\r\nmisschien iets boven je budget ^^\r\n\r\n[url]http://www.salland.eu/product/930404/msi-cr720-227nl-core-i3-370m-2-4-ghz-ram-4-gb-vaste-schijf-500-gb-dvd-plusmn-rw-dvd-ram-hd-graphics-gigabit-ethernet-wlan-802-11b-g-n-windows-7-home-premium-64-bit-17-3-quot-b-cr720-227nl.html[/url]\r\ndit is er een van MSI, vind ik ook goede laptops \r\nook met i3 en 17\" beeldscherm. en hdmi :)[/QUOTE]\r\n\r\nDie asus valt via prijsvergelijker nog binnen het budget te vinden ;)\r\n\r\nMaar heb nog even verder gekeken en deze lijkt mij beter, of zie ik iets over het hoofd?\r\n[url]http://www.vobisonline.nl/x52jc-ex127v-i3-370m.html[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=mull-boy;550517]Lijkt mij wel een goede laptop, kan niet super veel verschil zien. \r\naleen dat er een andere videokaart in zit, en het beeldscherm is 15,6\" ipv. 17,4\"\r\n\r\nen wat vond je van die MSI laptop?[/QUOTE]\r\n\r\nHeb hem vanmiddag gekocht.\r\nMSI zag er ook leuk uit, maar had toch een voorkeur naar asus, veel hetzelfde als de laptop die ik gewent ben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...