Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Delen Geplaatst: 30 november 2010 Hallo allen,\r\n \r\nik heb een computer op mijn kamer staan die onderhand een beetje begint dood te bloeden. Nu heb ik in huis niet echt mensen die iets van computers afweten. Dus ik dacht: ik plaats mijn vraag hier, ik ben benieuwd of mijn computer bijvoorbeeld d.m.v een nieuw videokaartje en processor weer een beetje op de been gebracht kan worden.\r\n\r\nhier de specificaties:\r\nIntel celeron d. 330 2.66 Ghz 512MB - Processor\r\nAsus 94s800 - Moederboord\r\nRadeon 9200 128 MB - videokaart\r\n\r\nals iemand advies/hulp kan bieden, graag!\r\n\r\ngroetjes Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Graag iets specifieker, wat wil je er mee doen?\ngamen of gewoon beetje internet/msn enz.\nen wat is je budget?\n\n\n[url]http://www.salland.eu/category/268/upgrade-sets.html[/url]\nhoef je alleen nog maar losse videokaart er bij te halen. \nis ongv. 100 euro voor een redelijke. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Ik zou graag een computer willen die toch redelijk- goed presteert met video-editing(sony vegas bijv.) en beetje gamen hier en daar, maar dat zijn alleen games uit me kindertijd als rollercoaster tycoon ofzo.\n\nVerder ligt mijn budget rond 400-500 euro. Die upgrade set van je link, is dat eenvoudig te installeren?\n\nAlvast bedankt ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Ik zou graag een computer willen die toch redelijk- goed presteert met video-editing(sony vegas bijv.) en beetje gamen hier en daar, maar dat zijn alleen games uit me kindertijd als rollercoaster tycoon ofzo.\r\n\r\nVerder ligt mijn budget rond 400-500 euro. Die upgrade set van je link, is dat eenvoudig te installeren?\r\n\r\nAlvast bedankt ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 word geinstaleerd volgens mij :P\nmaar dat is maar een makkelijke simpele oplossing :P niet egt bij nagedacht.\nmaar als je zelf kan instaleren en de onderdelen los aanschaft scheelt ook weer geld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Als je toch een nieuw moederbord, processor, geheugen en grafische kaart aan het kopen bent, dan zit je bijna aan een nieuwe pc. Als je nu een OEM-versie van Windows hebt moet daar ook nog een nieuwe licentie bij ook, want die kun je bij zulke grote wijzigingen niet meenemen.\n\nMaar inderdaad allereerst: wat wil je met de computer doen?\nAls gamen daar niet toe behoort, dan is een ram-upgrade en eventueel een andere processor ook voldoende. \n\nKijk ook even het typenummer van het moederbord even na. Ik kan namelijk niks vinden met dat nummer en het is nogal belangrijk; de Celeron D330 is namelijk met twee verschillende sockets gemaakt. Mogelijk is het een P4S800 in plaats van 94s800?\n\nEn kijk dan meteen ook even hoeveel ram je nu geinstalleerd hebt en welk besturingssysteem je draait. Dit om te zien of een ram-upgrade zinvol kan zijn.\n\nEDIT: beetje botsing omdat ik er lang over deed om het moederbord op te zoeken... Er blijven toch nog wel wat vragen open ;)\n\nEDIT2: Is dat HD video die je wilt gaan bewerken?\nZelf installeren van zo\'n upgrade set is ongeveer net zo lastig als je computerkast helemaal leeg halen en dan onderdeel voor onderdeel weer inbouwen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Hallo,\n\ngeheugen heb ik eigenlijk wel genoeg( ook door externe harde schijf erbij) dus het gaat voornamelijk om de videokaart.moederbord en processor denk ik.\nOver het bewerken van video, is op dit moment geen sprake van, maar in de toekomst misschien wel. (hangt er van af hoe sirieus het video editing wordt)\n\nover het moederbord heb je idd. gelijk, het is een P4S800, de computer draait op windows xp service pack 3 versie 2002. Bus speed: 133.4 Mhz, Rated FSB 533.5 Mhz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Intern Geheugen(RAM)? en als ik jou was, zou ik alles vervangen. Omdat je anders over een jaar weer achter de feiten aanloopt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 dat zou kunnen, maar heb je voor 400-500 euro zo\'n goed systeempje?\nen heeft hij het geld wel om bijv. 1 van 600-700 aan te schaffen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Kijk eens bij Dell, leuk compleet triple core AMD systeempje voor 499 euro:\r\n[url]http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/inspiron-570_headless_rec/fs.aspx?refid=inspiron-570_headless_rec&s=dhs&cs=nldhs1&ref=dthp[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 [QUOTE=Jeenyus TBC;550235]geheugen heb ik eigenlijk wel genoeg( ook door externe harde schijf erbij) [/QUOTE]\r\nEen externe harde schijf wil niet zeggen dat je genoeg RAM-geheugen hebt, dat zijn twee totaal verschillende dingen.\r\nMet de benaming \"geheugen\" wordt altijd het RAM-geheugen bedoeld. De harde schijf, dat is \"opslag\".\r\n\r\nDus nogmaals, hoeveel ram-geheugen heb je nu? Je kunt nog zo veel andere dingen upgraden, maar als je te weinig geheugen blijft houden wordt \'t er niet sneller van.\r\n\r\nEn wilde je nu HD video gaan bewerken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Als ik dat uit onderstaand had moeten halen, dan heb ik dat niet gezien...\n[QUOTE=Jeenyus TBC;550227]Intel celeron d. 330 2.66 Ghz 512MB - Processor[/QUOTE]\n\nEnfin, uitgaande van XP is 512 MB aan de krappe kant. Zogauw Windows Update weer eens 100 MB in beslag neemt kom ik hier met 512 MB te kort op de laptop die ik aan de tv heb hangen. Uitbreiden tot 1 GB is zonder meer aan te raden; dat ga ik hier ook doen want ik heb het er volledig mee gehad dat uitzending gemist stottert als de computer tegelijkertijd iets anders aan het doen is.\n\nWat betreft je huidige moederbord: daar kan een leuke (tweedehands waarschijnlijk) Pentium 4 op, maar geen dual-core. Grafische kaart kan alleen AGP, dus ook geen hele moderne dingen meer. \n\nJe huidige pc uitbreiden tot \"het beste dat kan\": nieuwe grafische kaart (HD4650 AGP), krachtigere processor (tweedehands P4 met HyperThreading) en geheugenuitbreiding (+512 MB) kost je maximaal zo\'n 150 euro. Dan heb je iets wat nog steeds niet modern is, maar op zich nog wel even vooruit kan. Sowieso genoeg voor office en internet. Incidenteel video bewerken kan ook nog prima, maar niet in HD en het renderen van video zal niet snel gaan. Ik ga er hierbij van uit dat je geen nieuwe windows-licentie nodig hebt (OEM-verhaal).\n\nAls het meer moet zijn dan dat, dan zou ik liever voor vervangen van de hele pc gaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2010 En toen was het even stil? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2010 ik neem aan dat je de handleiding van je moederbord bezit\r\ndaarin kun je \'alles\' lezen over welke processor en vooral hoeveel geheugen mogelijk is en welk geheugen ...........en heel nuttig is het asus forum over jouw moederbord\r\n[url]http://vip.asus.com/forum/topic.aspx?SLanguage=en-us&model=P4S800&product=1[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen