Ga naar inhoud

Kan scanner niet meer installaeren.

Aanbevolen berichten

Tengevolge van een crash moest ik Windows XP Home Edition opnieuw installeren. Dit had als consequentie dat ik ook mijn Epson Perfection 1260 scanner opnieuw moest installeren. Ik heb dit verscheidene keren geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Epson Twain is geen probleem, maar de setup van Epson Smart Panel geeft als boodschap dat setup de installatie van een vroegere versie heeft gedetecteerd (hetgeen vreemd is, want met de herinstallatie van Windows XP is alles van de harde schijf gewist). De setup vraagt dan of het de eerdere versie moet deïnstalleren. Als ik dan op \"Ja\" klik (bij \"Nee\"wordt de setup sowieso geannuleerd), verschijnt er een venster dat vraagt de licentievoorwaarden te accepteren. Er is echter geen tekst in het venster. Als ik desondanks op \"Ja\" klik, verschijnt de foutmelding \"Fout 0x8004072. Beschrijving: Kan dll: OSInfo niet laden. Setup wordt nu afgesloten.\" Wie weet hier raad op?
Link naar reactie
De vraag is waardoor de Crash werd veroorzaakt. \n\nAls dat bijvoorbeeld door slijtage van de harde schijf kwam en deze is niet vervangen, kan het zijn, dat dergelijke foutmeldingen voor komen. \nIs de schijf grondig gecontroleerd en gaf de install van Windows geen rare problemen, dan is van belang dat alle drivers van moederbord en andere hardware goed zijn geïnstalleerd.\nIs ook aan die eis voldaan, dan kan je nog denken aan alle essentiële updates van XP. \n \nNiek
Link naar reactie
Beste Niekie30,\r\nDank voor de snelle reactie.\r\nHet was niet zozeer een echte crash. Ik ben met systeemherstel redelijk ver teruggegaan in de tijd. De PC wilde toen helemaal niet meer opstarten. Op advies van de helpdesk heb ik toen Windows XP opnieuw geinstalleerd. Dat ging zonder problemen. Ik heb daarna al mijn gegevens (documenten, foto\'s, muziek e.d.) vanaf mijn externe harde schijf weer op de harde schijf gezet en al mijn programma\'s en hardware weer geinstalleerd. Dat ging prima m.u.v. de scanner. Die vertikt het.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...