Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Delen Geplaatst: 29 november 2010 Ik heb onder dir:n een database met vliegtuigfoto\'s in mappen, dus b.v. een map KLM en daarin alle foto\'s, als ik nieuwe foto\'s via internet wil toevoegen, en bestand opslaan aanklik,ga ik naar mijn computer, dir:5 documents,vliegtuigen, klm en sla de foto op.\r\nAls ik daarna weer een foto wil opslaan in het bestand vliegtuigen, gaat de hele procedure opnieuw.\r\nIs er ook een mogelijkheid dat de map vliegtuigfoto\'s open blijft als ik weer een foto moet opslaan, en hoe moet dat??? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Ik weet niet welke browser je gebruik, maar in principe geldt dat zolang je het venster niet sluit, onthouden wordt welke map je het laatst gebruikt hebt. Wat dat betreft is een browser met tabbladen nog niet zo\'n gek idee als je nu met meerdere losse vensters werkt.\n\nKijk anders ook eens naar firefox met de uitbreiding \"downloadthemall\". Ik kan het nu even niet proberen, maar volgens mij kun je daarmee in een keer alle foto\'s van één pagina selecteren om te downloaden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Zet de map open met Verkenner en sleep de foto gewoon van de internetpagina naar de map. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Wat ik heb gedaan:\n\nIn zo\'n \"[I]Opslaan als...[/I]\" venster staat ook een snelkoppeling (button) naar \'[I]Mijn documenten[/I]\'.\nIn \'[I]Mijn documenten[/I]\' heb ik een map staan met allerlei snelkoppelingen naar alle locaties die ik snel wil bereiken, of dat nu downloads zijn of gewoon omdat ik vaak naar die map toe moet.\n\nDie map waarin die snelkoppelingen staan heb ik benaamd met twee uitroeptekens als eerste karakters ( !!-shortcuts ) wat garandeert dat deze map alfabetisch praktisch altijd bovenaan staat als ik \'[I]Mijn documenten[/I]\' open.\n\nEen snelkoppeling naar een map maken (om in die overzichtsmap [I]Mijn documenten\\!!-shortcuts[/I] te plaatsen) is makkelijk[B]: [/B]zorg dat de map waar de snelkoppeling naar moet verwijzen in het rechter venster van de Verkenner staat, rechtsklik er op, en kies \'[I]Snelkoppeling maken[/I]\'.\nHernoem de snelkoppeling naar een juiste naam (b.v. [B]naar_KLM[/B]), en verplaats hem naar de map [I]Mijn documenten\\!!-shortcuts[/I].\n\n\nEigenlijk zou zoiets ook via \'[I]Favorieten[/I]\' moeten kunnen, maar dat lukt mij nooit (XP) of het hoort niet te lukken :( :rolleyes: , en ik heb maar zo\'n alternatief gemaakt.\nM.a.w., elk van zo\'n venster zou gewoon ook een knop (map) \'[I]Favorieten[/I]\' moeten hebben met die functie. Waarom dat ontbreekt... daar verbaas ik mij al sinds W 3.1 over. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Die snelkoppeling heb ik gemaakt en kom nu inderdaad rechtstreeks waar ik wezen wil, bedankt!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen