Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Delen Geplaatst: 29 november 2010 En wel eens een vastloper gehad?\nWel eens de HDD geformatteerd?\nOp blz. 117 staat hoe je dat moet doen.\nIn het verleden al eens gebeld met Sony, samen doorlopen en blijkt er een duidelijk fout in het boekje te staan.\nJe kunt de HD niet zomaar formatteren.\nAlleen als er een ERROR in beeld is, dan zou je de optie van Formatteren zien.\nZelf nooit een Error gehad, dus geen Format optie.\n \nBij ons slaat de eene recorder nogal eens vast als er EPG in beeld staat.\nDe andere (dezelfde) heeft dit probleem nooit gehad.\nIk zet hem ook wel eens terug naar fabrieksinstelling, maar dan een hoop gedoe met zenders installeren en volgorde met naam veranderen, dus doe ik zelden.\n \nNu de HD er uit gehaald en aan de computer geformatteerd.\n(is toch computer gebeuren :D:D)\nWeer terug gezet, maar de gids is er nog niet, zal weer een halve dag duren, dus die slaat gegevens op, op de HD.\nIk kan mij haast niet voorstellen dat dit een normale gang van zake is, uit de kast halen.\nIemand ervaring mee?\nGaat puur om dit model want elk model werkt weer anders.:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Ik dacht niet dat de gids op de hd wordt opgeslagen ,,een digitale tuner heeft ook een gids (zonder een hd)\nAls je digitale tv hebt ,,en wie heeft dat nu nog niet ,,dan hoef je ook geen zenders te programmeren ,maar sluit je de recorder via de digitale tuner aan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 [quote=Animal;550118]Ik dacht niet dat de gids op de hd wordt opgeslagen ,,een digitale tuner heeft ook een gids (zonder een hd)\nAls je digitale tv hebt ,,en wie heeft dat nu nog niet ,,dan hoef je ook geen zenders te programmeren ,maar sluit je de recorder via de digitale tuner aan.[/quote]\nIk heb wel een platte tv, maar kijk kabel analoog.\nMet de gids bedoel ik de gids van de recorder.\nAls je gaat programmeren doe je dat OP/VIA de recorder.\nDaar worden op de HD wel gegevens van die gids opgeslagen, ander zou ik immers gelijk weer kunnen programmeren want verder is er geen reset geweest en alle zenderbalken stonden er nog in. (bij een reset is alles immers leeg)\nAlleen kwam er in beeld dat er geen gids gegevens (van recorder) waren, laat de recorder op st-by staan enz.\nDussss. heeft toch iets van op de HD gestaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Werkte de volgende dag weer als voorheen en bij standje EPG tot nu toe NIET meer vast.\nDus afwachten maar.\nVoor degeen die een 750 hebben (of een andere): Je kunt er zo een grotere HD in zetten. bijv. 250 GB., of de defecte 160 gb., vervangen. - easy to do. (totaal 9 kruiskopschroeven los en vast draaien + 2 sata stekkertje los-vast)\nFormatteren deed ik gewoon in Windows, is blijkbaar goed voor Sony want hij hoefde niet nogmaals geformatteerd te worden.\nHalve dag wachten (gewoon uit zetten = st. by) om de gids binnen te halen en klaar is het, daarna weer in te stellen om op te nemen met de gids (van de HDD) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 Om die probs met EPG op te lossen, kan je kijken of er een firmware update is.\n\nIk heb geen Sony, maar voor die van zijn ook regelmatig updates voor. (Humax IHDR 5050C)\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 [quote=Niekie30;550461]Om die probs met EPG op te lossen, kan je kijken of er een firmware update is.\n\nIk heb geen Sony, maar voor die van zijn ook regelmatig updates voor. (Humax IHDR 5050C)\n\nNiek[/quote]\nVerleden jaar gaven ze de oplossing door de HD te formatteren.\nZe hielden stug vol dat dit kon.\nSteeds over teruggebeld, ik naar hen, dat het niet kon.\nAchteraf blijkt het dus niet te kunnen, zoals ik schreef, is een fout.\nDaar zitten dan snuggere lui zou je verwachten.\n\nMaar goed toen vroeg ik het ook over nieuwe Firmware.\nDie was er volgens hem niet.\nMaar goed, omdat je het er weer over hebt voor de zekerheid maar een bericht gestuurd met die Firmware vraag, je zoekt je al rot om een webformulier te vinden daar.\nIk hoor het wel, als ze al bericht sturen, want dat had ik ook al gedaan voor ik het hier plaatste, nooit geen antwoord op gehad. :confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 Ik heb even op de site gekeken voor de 750 in elk geval geen nieuwe firmware.\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen