Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2010 Delen Geplaatst: 27 november 2010 Beste Helpers!\r\n\r\nIk heb sinds een week problemen met mijn Outlook express 6.0.\r\n\r\nSinds een dag of 10 heb ik het antivirus programma Kaspersky Pure op mijn copmputer..\r\n\r\nSinds die tijd doet mijn outlook heel vreemd.\r\nAls ik vanuit mijn postvak IN naar een submap wisselde om een oud mailtje te bekijken.. en terugkeerd naar mijn postvak.. had OE er moeite mee om de laatste mails weer te geven.. dat betekend dat OE mijn mails tot bijv. juli laat zien..\r\nIk moet dan OE opnieuw starten om weer in de \'gewone\' modus te komen en al mijn mails weer zichtbaar zijn.\r\nHet komt dan ook geregeld voor dat outlook vastloopt en dan moet ik de Computer helemaal opnieuw starten.. ook dat loopt niet altijd vlekkeloos.. en moet de resetknop gebruiken.\r\n\r\nSinds vandaag kan ik niet eens meer berichten verwijderen.. ook komprimieren doet ie niet..\r\n\r\nHeeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen..\r\n\r\nIk heb de virusscanner ook al uitgezet maar dit heeft geen invloed..\r\n\r\nHopend op een snelle oplossing. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Hai,\r\n\r\nJe bedoelt nieuwe installatie van XP??\r\nMisschien een stomme vraag, maar ik weet niet wat er preceis bedoelt word met systeem herstel.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Heb je het verwijderen ook [I]off-line[/I] geprobeerd ? (in het menu \'[I]Bestand[/I]\')\r\nDaarna direct nogmaals proberen te comprimeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 [QUOTE]Sinds een dag of 10 heb ik het antivirus programma Kaspersky Pure op mijn copmputer[/QUOTE]\r\nWelk antivirusprog had je daarvóór? En hoe heb je het verwijderd voordat je Kaspersky installeerde? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 Systeemherstel is geen goed advies, dat kun je op die manier wel voor elk probleempje gaan adviseren. Maar systeemherstel moet geen standaard oplossing worden, men moet dat eerder zien als een voorlaatste redmiddel. Altijd eerst naar oplossingen zoeken.\r\n\r\nNaast de vraag van Joman wil ik nog de vragen toevoegen:\r\n1.) Gebruik je een firewall en zoja welke?\r\n2.) CCcleaner al eens gedraait?\r\n3.) Kun je eens kijken hoe groot je inbox is? Als die namelijk tegen de 3GB gaat oplopen gaat Outlook Express ook vervelend doen.\r\n4.) Map verwijderde items ook leeggemaakt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 [QUOTE=Joman;549917]Welk antivirusprog had je daarvóór? En hoe heb je het verwijderd voordat je Kaspersky installeerde?[/QUOTE]\r\n\r\nIk had daarvoor AVIRA (free version).. die heb ik uit de software via systeembeheer verwijdert.\r\n\r\nIk gebruik de firewall van Kaspersky.. (maar ben me niet heel erg zeker.. of die van windows ook nog aan staat?)\r\n\r\nCCleaner diverse malen gedraaid\r\n\r\nMomenteel is mijn Inbox leeg.. heb een backup van de oude mails totaan gisteren ge-backuped\r\n\r\nOok verwijderde items is leeg...\r\n\r\n\r\nIk vraag me dus af of het niet verstandig is om OE opnieuw te installeren..\r\nHeb alleen geen flauw benul waar ik het kan verwijderen . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 [QUOTE=erikdenhouter;549906]Heb je het verwijderen ook [I]off-line[/I] geprobeerd ? (in het menu \'[I]Bestand[/I]\')\r\nDaarna direct nogmaals proberen te comprimeren.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het zojuist geprobeerd maar dat werkt ook niet.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 Het is nu zelfs zo, dat ik bij het ophalen van mails.. 2 van de 8 mails krijg en dan geeft ie een foutmelding.. ofel een rode kruis, voor de resterende mails.. zio krijg ik momenteel steeds die 2 eerste mails binnen... \nIk snap er geen snars van.. zou hier een worm of hacker actief zijn?! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 Ein unbekannter Fehler ist aufgetreten. Konto: \'mail.karakter.at\', Server: \'mail.karakter.at\', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nein, Fehlernummer: 0x800C0133\n\nIk woon in Oostenrijk vandaar op zijn Duits ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 Heb je de vraag van BlackTiger nog nagekeken of er misschien hele grote bestanden in je archiefmap staan ? (dicht bij 2 GB is al verdacht)\n\nDe maplocatie vind je met \'[I]Extra - Opties - tab Onderhoud - Archiefmap[/I]\'.\n(Kopieer en plak in de adresregel van een Verkenner venster)\n\nAls je inbox toch leeg is zou ik in die map (met afgesloten Outlook Express) gelijk het bestand IN[B].[/B]DBX verwijderen (of extensie even hernoemen) omdat deze corrupt kan zijn. Het bestand wordt bij starten van OE vanzelf weer aangemaakt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Hallo,\nIk heb alles gebackuped.. verschillende mappen verwijderd.. nu is mijn outlook weer redelijk leeg.. het probleem is well dat OE geregeld vastloopt.. het schiijnt of nog niet alles op orde is..\nk heb mijn netwerk beheerder gevraagd.. die zegt dat ik met iemand die verstand heeft van computers zon 20-30 minuten aan outlook moet sleutelen.. omdat er diverse instellingen bekeken moeten worden..\n\nTsja.. het is dus niet erg eenvoudig lijkt het. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Heb je naar alle [B].[/B]dbx bestanden gekeken in die archiefmap ? Hoe groot is de grootste ? En vooral [B]Postvak in.dbx[/B]. Die zou ik zeker (als deze toch leeg is) wissen of de extensie hernoemen of even verplaatsen naar een andere locatie. Dat bestand kan corrupt zijn. \r\n(Maar dit had ik al gevraagd...) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Hoi,\r\n\r\n\r\nDe grootste DBX map is momenteel 37.707 KB\r\ndaar zal het niet aan liggen..\r\nMijn inbox is nu 1.099 KB\r\n\r\nHoe kan ik wissen zonder dat ie dezelfde bestandnaam, aanmaakt.. ik heb die mappen namelijk al eens verplaats..\r\nWat zal ik hernoemen?\r\n\r\nIk ben dankbar om een klein stappenplannetje hoe dit aan te pakken.. sorry.. ik hoop het is geen al te domme vraag. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 .... ik kan namelijk ook ggen mails meer printen...\nIs het niet versatnadig om outlook er af te gooien en opnieuw te installeren??\nIk ben dat gezoek naar de fout namelijk een beetje moe ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 [QUOTE=Karakter;550121]\nMijn inbox is nu 1.099 KB\n\nHoe kan ik wissen zonder dat ie dezelfde bestandnaam, aanmaakt.. ik heb die mappen namelijk al eens verplaats.[/QUOTE]\nAls die inbox leeg is (als je in OE kijkt) dan is die 1 MB wel wat groot.\n\nJe zegt dat je die mappen al eens verplaatst heb, maar heeft OE toen een nieuwe aangemaakt ? (Kijk naar de datum/tijd van aanmaak)\nZo ja, dan heeft het volgende niet veel nut, maar ik leg het toch nog maar even uit:\n\nAls de inbox leeg is (zo niet, verplaats je de mail naar een andere map, eventueel even aan te maken) dan sluit je OE af, en je hernoemt in die archiefmap het bestand [B]Postvak in[B].[/B]dbx[/B] in een andere extensie, b.v. [B]Postvak in[B].[/B]db_[/B]\nDan wordt dat bestand niet meer door OE gezien, en als je OE start zal een nieuwe Postvak in[B].[/B]dbx gemaakt worden, en dat is de bedoeling, een verse start.\n\n\nNiet te hard vloeken, maar het herinstalleren van Outlook Express is eigenlijk niet mogelijk of zeker niet makkelijk. Net als IExplorer zit het te ver in Windows geïntergreerd.\n\n\n[I]Kaspersky Pure[/I] heeft een virusscanner, maar ook een spamfilter. Kan je die laatste niet uitzetten ?\nIk zou overwegen Kaspersky te verwijderen om te zien of dat de oorzaak is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Bedankt voor je snelle reactie..\r\n\r\nJa mijn postvak is nagenoeg leeg.. ik heb er nu een stuk of 20 mails in zitten.\r\n\r\nVolgens OE is mijn Postvak op 29.11.2010 nieuw aangemaakt..\r\n\r\nMisschien is het verstandig om alles opnieuw op te zetten, en vanuit de backup de mappen terugplaatsen die nodig zijn?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 zou dit een oplossing kunnnen opleveren: [url]http://users.skynet.be/freeware/Handleiding/dbxtract.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Hallo.. wat betreft het printen is opgelost..\r\nDat lag aan een geinstalleerde pdf printer.. die dwars zat.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Hier heb je wat Microsoft info over Outlook Express corruptie:\r\n\r\n[url]http://www.microsoft.com/windows/ie/community/columns/filecorruption.mspx#top[/url]\r\n\r\n(Kijk zeker eens bij het ironische \"[I]The Most Common Cause of Corruption[/I]\") Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen