Ga naar inhoud
  • 0

Vaag Virus?

Anoniem2

Vraag

Hallo, ik startte vandaag mijn laptop op en ik merkte dat hij heel langzaam opstartte daarna starte ik een programma en dat ging ook erg langzaam:confused:. om te laten zien wat ik bedoel heb ik een filmpje gemaakt. kun je het ff zien;) volgens mij is dit gewoon een verandering in register maar weet niet zeker. hulp altijd welkom;)\r\n\r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=QCqcmmsaN-w[/url]
Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
AVG is al lang niet meer wat het geweest is helaas.\r\nSecurity Essentials is als een van de besten getest, niks mis mee, behalve dat het (net als Norton) je systeem vertraagt.\r\nIk heb het er weer afgekiept nadat bleek dat het branden van een xbox backup de mis in ging met dat ding actief. Toen het even inactief gezet werd, lukte het wel. Dus rommel er weer af en Anti-Vir er weer op en het probleem was over.:)\r\n\r\nJe hebt er meer aan als je Combofix een keer over je systeem laat lopen als je echt rommel hebt.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=BlackTiger;550984]Security Essentials is als een van de besten getest, niks mis mee, behalve dat het (net als Norton) je systeem vertraagt.[/QUOTE]\r\n\r\n[B]Do Virus Scanners Slow Down Your System? [/B]\r\n\r\nHet is nog maar de vraag, of virusscanners een systeem wérkelijk vertragen : [url]http://www.tomshardware.co.uk/anti-virus-virus-scanner-performance,review-32057.html[/url] \r\n\r\nOok is [B]Panda Cloud Antivirus[/B] misschien een alternatief . Ben er niet ontevreden over.\r\nLet wel : \"Very effective at keeping malware out of clean systems. Free!\r\n[url]http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2364844,00.asp[/url] en [url]http://www.cloudantivirus.com/nl/[/url]\r\n\r\nNu Fokke weer ? :)
Link naar reactie
  • 0
Nou ik geloof al die testen niet meteen hoor. Benchmarks zeggen ook niet altijd alles over wat daadwerkelijk ervaren wordt. Maar als je kijkt zie je dat bij elke virusscanner de pc trager wordt. Alleen geeft die benchmark aan dat dit weinig zou zijn.\r\nBewijs voor niet vertrouwen op benchmarks kun je vinden bij Trendmicro Antivirus 9, met deze geinstalleerd zou de pc zelfs sneller werken dan zonder virusscanner geinstalleerd. Dat is dus niet mogelijk.\r\nDuidelijk zijn ook de uitschieters bij Norton die, zoals bekend, het meest vertraagt van allen. Maar het is bull dat AVG daar zo dichtbij zou zitten. Hooguit misschien de officiele versie.\r\nIk zie namelijk geen testen van de gratis AVG en bijv. Anti-Vir. Dus ik neem het geheel met een grote korrel zout.\r\n\r\nEn jarenlange ervaring en het zelf -zien- vertragen is voor mij een veel belangrijker bewijs.\r\n\r\nDus het is helemaal niet de vraag of virusscanners een systeem werkelijk vertragen, het is daadwerkelijk zo, althans in elk geval met een aantal virusscanners.\r\n\r\n@Fokke: Is het inmiddels al sneller geworden zonder scan en na het draaien van Malware Bytes?
Link naar reactie
  • 0
Off topic:Nu valt het wel mee hoeveel norton je systeem vertraagd. (Zie antivirustest van de recentste CID.)\r\nOn topic:\r\nIk tijdens het filmpje zag ik wel dat er aardig wat pictogrammen in het systeemvak stonden, dit vertraagd het systeem ook heel erg (veel open programma\'s).\r\n\r\nHoeveel programma\'s heb je geïnstalleerd?\r\n\r\nHoeveel processen staan er bij taakbeheer?
Link naar reactie
  • 0
[quote]waarbij vooral Microsoft Security Essentials goed scoorde, door de processor en het geheugen het minst te belasten.[/quote]\r\nZeker door MS betaald die test dan want da\'s bull.:)\r\nAnti-Vir belast het nog minder. Ik kreeg problemen met het branden van Xbox backups door Security Essentials. Maar dat kan zijn door het zware scannen van de bestanden tijdens de benadering.\r\nAls dat nu voor de benadering zou gebeuren zou het geen probleem zijn.\r\nMaar omdat het tijdens het benaderen gebeurt is zowel die scanner er continue mee bezig, want die scant echt goed, maar ook de brander, en dan gaat het mis.\r\n\r\nQua cpu en geheugen viel het inderdaad best mee. maar door de zware scans wordt op het moment van aanspreken van een bestand gewoon de belasting te zwaar. Daar is klaarblijkelijk niet naar gekeken in die tests.\r\n\r\nMaar ik kan wel zeggen dat hij voor de rest het systeem niet echt zo vertraagde als bijv. Norton dat doet.\r\nDat Macafee niet door de certificering komt verbaast me niets voor die flutscanner. En die andere 3 horen in zo\'n test eigenlijk niet thuis.
Link naar reactie
  • 0
LoL, Avira ook bij de afgekeurden omdat deze net als Sophos ook 1 virus mistte. Yeah right. Maar hij vindt er meer dan AVG en vernaggelt het systeem niet met een update zoals bij MacAfee en AVG al meermaals gebeurt is.:)\r\n\r\nIk vindt het wel goed zo. Die tests zijn een momentopname. Een week later kan het weer anders zijn v.w.b. virusdetectie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...