Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2010 Delen Geplaatst: 25 november 2010 ik heb een 2ehands computertje gekocht ik heb hem draaient gezien bij de verkoper maar ik sloot hem aan ik starte de computer op hij deed normaal maar na ong 20 sec kwamen er fonken uit en toen boem de stoppen er uit de fonken kwamen achter uit de computer bij de voedig\r\nkan het zijn dat de stekker er vekeert in zat Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2010 dat weet ik maar er zat ook een stekker naar het beeldscherm en die zat er niet stevig in Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2010 heb ik zelf ook wel een keertje gehad toen ik een cumputer in elkaar zette toen was de voeding kapot dus ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt dus je voeding is dus kapot een nieuwe kost een eurotje of 10 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2010 Lijkt mij sterk dat de stekker of snoer een probleem is tenzij je daar zwartgeblakerde gaten in ziet. Dat ding kan er maar op één manier in.\r\n\r\nIs er iets aan het snoer of stekker te zien ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2010 denk dat het sterk is dat er sluiting in de kabel is gekomen, want dat geeft geen dikke vonk en denk dat je ook kunt zien als er scheuren in de isolatie van de kabel zit.\nOok verslijt een stekker van een voeding niet zo snel omdat die niet vaak eruit en erin gedrukt word.\n\nSlijtage in de voeding zelf lijkt mij waarschijnlijker omdat die door gebruik verslijt.\n(Knal kan door een condensator komen) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2010 [QUOTE=henkie101;549618]denk dat het sterk is dat er sluiting in de kabel is gekomen, want dat geeft geen dikke vonk...[/QUOTE] Nou daar vergis je je in, dat kan een oogverblindend vuurwerk geven. Tenminste, als het snoer (de buitenste isolatie) niet al te dik is.\n[QUOTE=henkie101;549618]Ook verslijt een stekker van een voeding niet zo snel omdat die niet vaak eruit en erin gedrukt word.[/QUOTE]\nDaar heb je helemaal gelijk in, het is geen zwaar belastende taak voor zo\'n snoer, terwijl het meestal prima kabels zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2010 mischien perongeluk achterop de voeding een knopje van 220v naar 115v gezet? heb ik ook wel eens gehad gebeurd er precies hetzelfde alleen de voeding was toen kapot. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2010 [quote=InternetFan;549636]mischien perongeluk achterop de voeding een knopje van 220v naar 115v gezet? heb ik ook wel eens gehad gebeurd er precies hetzelfde alleen de voeding was toen kapot.[/quote]\n \nDat is geen knopje wat een normaal mens per ongeluk kan verzetten ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2010 [quote=henkie101;549614]heb ik zelf ook wel een keertje gehad toen ik een cumputer in elkaar zette toen was de voeding kapot dus ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt dus je voeding is dus kapot een nieuwe kost een eurotje of 10[/quote]\nEen nieuwe voeding voor €10.-? Wel als je wilt dat daar ook meteen de vonken vanaf vliegen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 aan de beschrijfing lijkt het toch dat de 230volt schakelaar naar 115 is gezet, heb het zelf een keer meegemaakt en het is me een keer voor gedaan op school. de vonken schieten er dan werkelijk waar uit maar meestal is dit wel op te lossen met een nieuwe voeding. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Wat kostte die computer?\nLijkt mij handiger om te weten.\n\nEen voeding is wel te koop voor 10 euri, maar dan krijg je een gebruikte uit een sloper of zo. Daar kun je wel aan komen als je naar de dichtsbijzijnde computershop gaat. Zullen ze wel hebben liggen.\nMeer zou ik er denk ik niet aan uitgeven.\nWat je er aan uitgegeven hebt is de hamvraag.\nDaarbij natuurlijk de gegevens; wat zit er verder in?\nGarantie van de koper zul je niet hebben, dit is een geval van domme pech. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2010 [QUOTE=Anacho;549699]Een nieuwe voeding voor €10.-? Wel als je wilt dat daar ook meteen de vonken vanaf vliegen[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom leg eens uit ?\r\n\r\nwaarom zou een 2e hands voeding met zelfde of betere specificaties niet betrouwbaar zijn ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2010 Uit ervaring weet ik dat die schakelaartjes voor de netspanning achterop soms wel erg gemakkelijk verschuiven.\r\ndus ga er maar vanuit dat die voeding meer dan dood is.\r\nwil je goedkoop een andere voeding scooren ga dan een s naar een kringloopwinkel\r\nheb daar al meermaals \'leuke\'dingen gescoord (350W voeding - € 5)\r\nwel even letten op model AT of ATX en hoeveel vermogen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen