Ga naar inhoud

progje voor mp3 naar audio

Aanbevolen berichten

Ik zoek met een progje dat mp3 omzet naar een audio bestand. \r\nDus dat audio bestand wat gebruikt wordt op muziek-CD s die men in de winkel koopt \r\nWelke extentie is dat? \r\nVoor de duidelijkheid: mijn buurman heeft een cd speler en draait daat CDs op af die \r\nhij in de winkel gekocht heeft. \r\nEn ik wil een paar mp3 tjes omzetten naar dat formaat om het bij die buurman \r\nte kunnen beluisteren
Link naar reactie
Het is wel zo dat de meeste MP3\'s een [B]veel lagere geluidskwaliteit[/B] hebben als een in de winkel te kopen CD.\r\n\r\nEr zijn wel mp3\'s in ongeveer diezelfde kwaliteit, maar die zijn meestal niet via Internet te vinden (wel op CD...). Op internet vind je bijna altijd de veel verder gecomprimeerde mp3 met dus veel lagere kwaliteit vanwege de kleine bestandsgrootte, dus snellere download.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;549669]Afhankelijk van waar je zoekt, maar kan toch mp3 bestanden vinden met bitrate 320. Dat is kwalitatief toch (erg) goed?[/QUOTE]\r\nHelemaal waar, maar ik doelde eigenlijk op het feit dat voor de meeste MP3 geldt dat je een verschil zal merken (lagere bitrate) met \'wat de buurman draait\' vanaf een [I]originele[/I] CD. MP3 wordt gebruikt om muziekbestanden kleiner te maken (de functie van het format) dus [I]per definitie[/I] zal het mindere kwaliteit hebben.\r\n\r\n(Maar het is eigenlijk niet een antwoord op de vraag.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...