Anoniem2 Geplaatst: 24 november 2010 Delen Geplaatst: 24 november 2010 Ik zoek met een progje dat mp3 omzet naar een audio bestand. \r\nDus dat audio bestand wat gebruikt wordt op muziek-CD s die men in de winkel koopt \r\nWelke extentie is dat? \r\nVoor de duidelijkheid: mijn buurman heeft een cd speler en draait daat CDs op af die \r\nhij in de winkel gekocht heeft. \r\nEn ik wil een paar mp3 tjes omzetten naar dat formaat om het bij die buurman \r\nte kunnen beluisteren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2010 Daar heb je geen speciaal prg voor nodig.\nNero ,,en misschien ook wel andere brandprg\'s doen dat omzetten helemaal zelf.\nKies voor audio-cd branden ,en selecteer de mp3\'s die er op moeten ,en branden maar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2010 Het is wel zo dat de meeste MP3\'s een [B]veel lagere geluidskwaliteit[/B] hebben als een in de winkel te kopen CD.\r\n\r\nEr zijn wel mp3\'s in ongeveer diezelfde kwaliteit, maar die zijn meestal niet via Internet te vinden (wel op CD...). Op internet vind je bijna altijd de veel verder gecomprimeerde mp3 met dus veel lagere kwaliteit vanwege de kleine bestandsgrootte, dus snellere download. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2010 Afhankelijk van waar je zoekt, maar kan toch mp3 bestanden vinden met bitrate 320. Dat is kwalitatief toch (erg) goed?\n\n@TS de extensie van de bestanden op een audio-cd zijn volgens mij cda. Maar daar kun je niet zo veel mee. Met het antwoord van Animal zou het moeten lukken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2010 [QUOTE=Obelix71;549669]Afhankelijk van waar je zoekt, maar kan toch mp3 bestanden vinden met bitrate 320. Dat is kwalitatief toch (erg) goed?[/QUOTE]\r\nHelemaal waar, maar ik doelde eigenlijk op het feit dat voor de meeste MP3 geldt dat je een verschil zal merken (lagere bitrate) met \'wat de buurman draait\' vanaf een [I]originele[/I] CD. MP3 wordt gebruikt om muziekbestanden kleiner te maken (de functie van het format) dus [I]per definitie[/I] zal het mindere kwaliteit hebben.\r\n\r\n(Maar het is eigenlijk niet een antwoord op de vraag.) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Misschien komt het programma [B]MP3Gain[/B] nog van pas.\r\n\r\n\"MP3Gain analyseert de MP3s die je opgeeft en bepaald het volume niveau van de individuele muziek bestanden.\"\r\n[url]http://www.nederlandstaligesoftware.nl/softwareprogrammas/mp3gain.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Vrijwel alle brandprogramma\'s zijn in staat, om zelfstandig mp3\'s om te zetten naar cdda formaat. Dat gebeurt overigens tijdens het branden, je kunt geen cdda bestanden op een harddisk zetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen