Ga naar inhoud

Opstart CD/USB Flash stick maken voor Vist

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben al weken bezig met Ubuntu te verwijderen d.m.v. een bootable CD, DVD en USB stick. [B][COLOR=Red] (MET respectievelijk IN DE BIOS ALS FIRST BOOT DE DVD of USB !)[/COLOR][/B]\nDe handleiding gevolgd zoals die recentelijk in Computer Idee stond en op nog minimaal 8 anders aangegeven manieren (zowel onder Ubuntu als met Windows).\nEchter tot op heden zonder enig succes.\nIk begin nu echt radeloos te worden.\n\nEerst even uitleggen wat er gebeurd is:\nIn 2009 een Dell 530S gekocht met daarop Vista Home Basic SP1.\nVolgens de instructies alles aangesloten en toen aangezet.\nHierop begon hij vanaf partitie D: Vista te installeren.\nTijdens het installeren heeft hij via de ingebouwde WiFi kaart een onbeschermd open draadloos netwerk gevonden en heeft daardoor allerlei Mallware/virussen binnengehaald!\nNa de boot bleek dat ook paritie D: aangetast was, dus Recovery werkte ook niet meer.\n\nTeruggestuurd naar Dell en toen hij eenmal terug was eerst tijdens de boot de WiFikaart op Disabled gezet in de BIOS.\nVista geinstalleerd, alleen die bleef problemen geven (Vastlopen, plots booten, niet doorstarten e.d.)\n\nWeer naar Dell gestuurd. (De oorzaak was een kapotte netwerk adapter).\nTerug weer WiFi uitgezet en Vista geinstalleerd, maar doordat die problemen bleef geven uiteindelijk naar een plaatselijke computer boer gegaan.\n\nDe bron van de problemen bleek bij de slechte draadloze beveiliging te liggen (WEP), dus na vele boze brieven/telefoontjes naar Tele2 uiteindelijk een nieuwe draadloze modem gekregen waar WPA2-TKIP en AES als beveiliging op mogelijk was.\nOmdat ik ook al meerdere malen gehackt was en zelfs meedeed aan het verspreiden van Malware !!! stelde die voor om er een dual boot machine van te maken waarbij XP in een virtuele omgeving binnen Ubuntu draaide.\n\nDat werkte perfect totdat ik door het gebruiken van een toestcombinatie de PC op hol bracht. Na 10 min kwam hij tot rust, maar ik had alleen Ubuntu over.\n\nDe oude \"C\" schijf is verdwenen (Maar gelukkig de gegevens die op de 2e schijf \"D\" staan niet).\n\nHet bovenstaande geintje heeft me nu bijna al hetzelfde bedrag gekost als de aanschaf van de PC en voel er weinig voor weer 100 euro aan uit te gaan geven. (345 euro tot nu toe! )\n\nWat wil ik:\nDe schijf C opnieuw 2 partities geven en formatteren en dan Vista (Ik heb helaas geen XP schijf) erop zetten.\n\nMijn vraag is:\nHoe en waarmee maak ik een zelf startbare DVD of USB Flash stick waarmee ik de 4 partities van Ubuntu verander in 2 en daarna de schijven kan formatteren on daarna Vista erop te zetten (200 euro voor Win 7 ga ik ook niet meer uitgeven)\n\nIK ZAL JE EEUWIG DANKBAAR BLIJVEN!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...