Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Delen Geplaatst: 21 november 2010 ik vind het een beetje onbeleefd om hier naar advies te vragen maar iedereen doet het en ik kan door die bomen het bos niet meer zien...\r\n\r\n-opzoek naar een krasbestendigge en snelle laptop met helder en hard geluid. \r\n-graag eentje die goed genoeg is om games op hoge kwaliteit te spelen, misschien ga ik call of duty black opps kopen en dan zou een vervolg ook nog fijn zijn. Ik speel ook vaak FSX dus die MOET er gewoon op ultra high kunnen werken. \r\n-In dat geval zat ik te denken aan intel core I3-570, of iets anders met dual core, misschien van AMD maar van videokaarten heb ik niet zo veel verstand.\r\n-liefst een toetsenbord met nummers maar niet als het dan kleine toetsen worden. \r\n-prijs ergens tussen de 500 en 600 euro als hij lang meegaat. \r\n-een accuduur van een kleine 5 uur en 2 jaar garantie zou welkom zijn. \r\n-Hij moet wel versjouwbaar zijn zodat hij misschien ook op school gebruikt kan worden.\r\n-windows 7 home premium, 32 of 64 bit???\r\nkortom, een duurzame, robuuste computer voor een puber, misschien wat teveel gevraagd... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 [QUOTE=dutch-online;548984]Ja voor die prijs koop je gewoon geen game laptop, dan moet je nog wel even doorsparen.[/QUOTE]\r\n\r\nIdd en voor een budget tussen de 600 a 700 euro ga je een paar laptops vinden die een budgetvideokaart hebben zoals de HD5470 of de GT310. Goed genoeg om Sims3 te spelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 Krasbestendig bestaat eigenlijk ook niet. Meeste laptops en zeker in die prijsklasse worden gewoon van plastic gemaakt en daar krijg je op een gegeven moment toch krassen op.\n\nGoed geluid uit die kleine laptopboxjes is sowieso lastig. Bestaat wel, maar wederom niet voor die prijs. Ben zelf erg te spreken over de harman/kardon boxjes die Toshiba in een groot deel van z\'n laptops stopt. Beste geluid uit laptopboxen wat ik ooit gehoord heb.\n\ni3 is ook niet echt bepaald \"ultra high\", maar de videokaart is zonder meer belangrijker. Wederom krijg je geen krachtige videokaart binnen het budget dat je stelt.\n\nToetsenbord met een numeriek eiland moet je eigenlijk alleen doen vanaf 17\". Bij kleinere laptops moeten de toetsen kleiner worden. Bij een 16\" zou het misschien nog net kunnen, maar ga dan vooral eens in de winkel proberen.\n\nAccuduur van 5 uur gaat \'m ook niet worden. Bij normale laptops is de accuduur 2 tot 3 uur (led beeldscherm). 5 uur lukt alleen met een energiezuinige processor en nog meer energiezuinig spul dat je in netbooks vind, maar dan niet de prestaties om te gamen.\n\nQua sjouwbaarheid zit je met 15\" sowieso goed. Zelf vind ik 17\" ook nog prima sjouwbaar en dan heb je tenminste ook een beetje fatsoenlijk groot scherm.\n\n32 bit of 64 bit maakt op dit moment nog niet zo veel uit. De software die momenteel gemaakt wordt werkt op allebei en dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven. Beide hebben hun specifieke voordelen. 32 bit doet minder moeilijk wat betreft drivers, 64 bit kan ook daadwerkelijk 4 GB geheugen gebruiken, om maar wat te noemen. Als je geen hele oude apparatuur (printer, scanner, etc.) gaat gebruiken, hoef je je wat betreft die drivers geen zorgen te maken. Als je toch moet kiezen, neem van 64 bit, want dat heeft toch de toekomst.\n\nKijk ter orientatie eens op [url]http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html[/url] voor de prijzen en op [url]http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Laptop-Graphics-Cards.130.0.html[/url] voor de grafische kaarten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 als je perse een lange batterij duur wil kan je kijken naar een macbook pro 17\' met een i7 of een game laptop, maar dat gaan niet passen in het budget Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 ik denk dat iets met I3-570 (2,4 GHz), 4 gig DDR3 en ATM mobile radion HD 5470 wel goed genoeg is voor call of duty en FSX? dan kom je uit op ongeveer 650 euro... iemand nog een alternatief? werkt een game als FSX wel op windows 7 64 bit?\r\nik denk dat dubbel wel past op 15,6 inch breedbeeld, daar zit ook nog verschil in trouwens... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 Een HD5470 is genoeg voor flightsim, maar Black Ops trek je daar echt niet mee.\nMinimale eis is een HD3870. Dat zal, gok ik, ongeveer gelijk zijn aan een HD5770 (trek dat zelf maar na op notebookcheck.net).\nDie i3 trekt het waarschijnlijk wel (maar je hebt zo goed als niks over). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 @dutch-online\nje mikt er gewoon windows op en de laptop voldoet wel aan alle andere eisen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 ATI 5470 HD 750MHz en de vereisde is 660 MHz wel heeft de eerste 512 mb en het minimale is 256...\r\nzou Intel GMA HD nog beter zijn, er wordt namelijk geen nummer bij vermeld...\r\nkan natuurlijk ook iets veel beters kopen maar waar voor een prijs die mijn ouders leuk vinden?\r\n\r\nWAAR KOOP ER 2 VOOR DIE PRIJS? eerder vandaag zei je (dutch-online) nog dat je geen gamelaptop kon kopen voor dat geld en nu kan je opeens 2 iets minder goeie kopen? is dat niet erg overdreven... \r\n(wel een leerzame discussie zo!) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 stomme mac, iemand nog een model als aanbeveling? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 [QUOTE=dutch-online;549046]Nou er was iemand die probeert je een Mac aan te praten.\r\n\r\nvoor de prijs van die Mac kun je wel 2 laptops kopen .\r\n\r\nLet op die Mac kun je dus bij lange na niet voor jouw budget kopen.\r\n\r\nMaar ik heb ook gezegd dat een game laptop boven je budget ligt.\r\n\r\nEn om nu zoals gezegd een Mac te kopen om er Windows op te zetten,??[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDat klopt ;)\r\nmaar een mac gaat wel 2x zo lang mee. en ik spreek uit ervaring. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 zou kunnen, ik zit nu achter een imac G5 uit 2003. \ndraait nog super goed. geen problemen met internet en mail.\nen nog super stil ook, hoor nooit geraas van koeling e.d Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 is 3 gig ram genoeg voor bijvoorbeeld FSX op windows 7, dat scheelt wel weer 50 euries. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 met los bedoel je zelf inbouwen, nog duurder?\r\nen maakt de resolutie ook niet veel uit voor hoe goed je videokaart moet zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 ok en klopt het dat de radeon HD 4570 het beter doet op 64 bit, 800 MHz in plaats van 680, minimaal voor call of duty is 660 ofzo dus...\r\nanders hoeft het niet, zolang de meeste leuke games maar werken (vooral FSX op high!!!) is het wel goed voor die prijs\r\nmisschien zou ik een keer naar een winkel moeten voor advies, wel zo handig! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Intel HD Graphics kom ik heel vaak tegen maar er staat geen nummer bij en hij staat ook niet op de eerst genoemde vergelijksite???\r\nen ik heb geen idee waar ik er een vind met een externe kaart, ik ben geen expert die dingen zelf inbouwd, ik wil gewoon een goeie laptop kopen.\r\nen is direct-X 11 support een aanbeveling of lopen de meeste nieuwe games op direct-X 10?\r\nze vermelden ook nergens of er GDDR3 of gewoon DDR3 in zit terwijl dat volgens de vergelijkingssite veel verschil maakt.\r\n(zou NFS hot pursuit kunnen draaien op 4570 HD???) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 [QUOTE=pietervz1;549816]en ik heb geen idee waar ik er een vind met een externe kaart, ik ben geen expert die dingen zelf inbouwd[/QUOTE]\r\nDat wordt ook lastig, want in 99,9% van de laptops kun je de grafische kaart niet wisselen. En als het al kan alleen tegen hetzelfde type.\r\n\r\nEen Intel grafische chip moet je niet nemen als je wilt gaan gamen; daar zijn die dingen niet voor bedoeld.\r\n\r\nAls je in de toekomst nog veel nieuwe games wilt gaan spelen, dan is DirectX 11 op zich wel aan te bevelen.\r\n\r\nDie HD4570 is lang niet genoeg voor Black Ops. NFS hot pursuit moet er net op gaan. Zou persoonlijk toch liever iets meer verkiezen, zoals een HD5650. Zul je wel je budget voor moeten vergroten. Bottomline blijft dat moderne grafische games spelen op een laptop van 600 euro eigenlijk niet kan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2010 een andere conclusie is dus ook (als ik het goed begrijp) dat je beter intel core I3 met een videokaart (HD 5470 of beter) kan nemen dan intel core I5 met intel GMA HD. \r\nHD 5470 is een beetje overklokte 4570 met direct-X11.\r\nik neem aan dat je met de 5470 games van voor 2010 kan spelen, goed genoeg voor dat budget.\r\nik wacht nog met kopen tot na de feestdagen want volgens mijn ouders wordt juist dan alles goedkoper.\r\nmaakt de resolutie van een beeldscherm nog veel uit of niet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2010 Resolutie van het beeldscherm maakt wel degelijk iets uit. Hoe hoger, hoe zwaardere grafische kaart je nodig hebt om op die volledige resolutie te kunnen spelen.\n\nOok een HD5470 zal niet genoeg zijn voor Black Ops. Heb je toch minimaal een HD3870, HD4670 of HD5650 voor nodig. En dat is dus minimaal, dus nog lang niet de hoogste settings.\n\nAls het op game-prestaties aankomt is een i3+HD5470 inderdaad (een stuk) beter dan een i5+GMA, maar beide zijn geen game-configuraties.\n\nWat betreft games van voor 2010: Die HD5470 zal net genoeg zijn om GTA IV op de laagste settings te kunnen spelen. Om je een idee te geven: dat spel is uit begin 2008, dus al bijna 3 jaar oud. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2010 de hoop op black ops had ik al opgegeven.\r\nop notebookcheck staat (verstopt) een lijst per videokaart op welke framerate hij een spel speelt.\r\nik hoop alleen dat ze rekening hebben gehouden met een 1366x768 beeldscherm want dat zijn bijna alle 15,6 inch laptops. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2010 Bij die fps-resultaten staat met welk apparaat dat ze dat getest hebben. Er van uitgaande dat ze voor de [I]native resolutie[/I] hebben gekozen, kun je nazoeken wat dat is geweest. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen