Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Delen Geplaatst: 21 november 2010 Hey luitjes,\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven.\r\nIk weet jammer genoeg maar erg weinig van elektronica, maar doe wel m\'n best om t te leren begrijpen.\r\n\r\nWanneer ik mijn beeldscherm uitbreidt naar mijn tv-scherm, krijg ik na enkele minuten blauw beeld. Dus niet het wel bekende \"blue-screen\", maar ik heb gewoon beeld alleen dan in blauwtinten. \r\nMet de afstandbediening van de tv schakel ik dan even naar een andere (ongebruikte) HDMI-aansluiting en vervolgens weer terug naar de juiste, waardoor het beeld weer terugschiet. Maar minuten later kan ik dit weer herhalen. \r\nAangezien ik er dus haast geen verstand van heb, weet ik niet welke info essentieel is voor de lezers om mij te kunnen helpen. \r\n\r\nIk hoop dat iemand mij duidelijk kan geven.\r\n\r\nBVD,\r\nPeter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 Wat voor soort kabel gebruik je voor de verbinding. VGA kabels willen bij slechte contacten wel eens kleur afwijkingen geven.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 iig al bedankt voor je snelle reactie. Maar nee. Ik gebruik een HDMI kabel. Trouwens, het gehele systeem, bekabeling en beeldschermen zijn splinternieuw.\n\nPeter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 k\'Heb even gegoogled en kwam o.a het volgende tegen.\n\nHet in en uitschakelen van het apparaat waar het beeld vandaan komt kan zelfs tot een oplossing leiden las ik.\nDe resoutie op de pc lager zetten. Helpt dat?\nHeb je al een andere HDMI ingang geprobeerd?\nMaar vertel wat meer over hoe alles aangesloten zit. Ik neem aan dat je een pc of laptop beeld uit wil breiden naar je tv. \nGaat dat nog via een derde apparaat of doe je dat rechtstreeks. \nWelke videokaart zit er in de pc of laptop?\n\nHier lost men een verkleurd beeld op door een bios instelling te wijzigen: [url]http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=6546.0[/url]\n\nDit is een speciale site over pc aansluiten op tv: [url]http://www.avblog.nl/aansluiten-laptop-pc-tv/[/url]\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 Ik heb nu de resolutie eentje verlaagd, hopende dat dit gaat helpen. \nIk wil inderdaad mijn pc-beeldscherm uitbreiden naar mijn tv. Hier zit geen apparaat tussen. Het frappante is wel, dat ik ook een Sony Bravia tv-scherm heb. \nDe info die je waarschijnlijk wilt weten mbt. de videokaart is: ATI Radeon HD 5450.\nLaat maar weten als je meer info nodig hebt.\n\nPeter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 We wachten het even af.:-)\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2010 Oké, het verlagen van de schermresolutie van 1920 x 1080 naar 1280 x 1024 heeft er voor gezorgd dat er een film lang geen blauw beeld kwam. Terwijl dat normaal ongeveer 7 x gebeurd tijdens een film. Het probleem is wel dat het beeld op het tweede scherm (tv-scherm) ontzettend wordt verkleind. Mijn 81 cm tv-scherm wordt hooguit een derde gevuld.\nToch nog even de resolutie opnieuw verlaagd naar 1280 x 720, omdat dit wordt verteld op de website [url]www.avblog.nl[/url] die je mij aangeraden hebt. Toen ik dit deed, had ik na 1 minuut al blauw beeld. Dus... tja... wat moet ik daar nu mee.\n\nPeter Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen