Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2010 Delen Geplaatst: 20 november 2010 AS: Gaat niet echt over web-design maar wel over programmeren.\r\n\r\nIk ben net begonnen met C++ en wil graag een compiler die het script ook uitvoert, ik heb windows XP 32bit. Ik heb wel eens een geprobeerd, maar vaak waren die zeer ingewikkeld of voerden ze het script niet uit (ze zochten alleen naar fouten).\r\n\r\nKan iemand een gratis compiler aanbevelen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2010 Misschien [URL=\"http://www.microsoft.com/express/Downloads/#2010-Visual-CPP\"]deze[/URL]? \nIs van MS zelf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2010 Anders GCC in combinatie met iets als MinGW en MSYS (of Cygwin). Ik denk dat je dan nog steeds een apart script moet maken dat achtereenvolgens de compile aanroept om vervolgens het gecompileerde programma uit te voeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 Als je met \"script\" de source code van je programma bedoelt, dan denk ik dat je wat onmogelijks wilt. De compiler vertaalt de source code van je programma naar een executable object programma in machinetaal. Dat is een nieuwe file (????.EXE) die via het operating system geladen en uitgevoerd wordt. In principe compileer je een programma maar één keer en kun je daarna het object programma steeds opnieuw laten draaien zonder compileren.\r\n\r\nVoor het direct uitvoeren van source code kom je terecht bij zogenaamde geïnterpreteerde programmeertalen, zoals Python en vroeger GW-Basic. Daarbij wordt elk statement van het programma vertaald en meteen uitgevoerd. Dat werkt veel langzamer omdat bijvoorbeeld elk statement in een loop steeds weer vertaald moet worden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen