Ga naar inhoud

C++ compiler

Anoniem2

Aanbevolen berichten

AS: Gaat niet echt over web-design maar wel over programmeren.\r\n\r\nIk ben net begonnen met C++ en wil graag een compiler die het script ook uitvoert, ik heb windows XP 32bit. Ik heb wel eens een geprobeerd, maar vaak waren die zeer ingewikkeld of voerden ze het script niet uit (ze zochten alleen naar fouten).\r\n\r\nKan iemand een gratis compiler aanbevelen?
Link naar reactie
Als je met \"script\" de source code van je programma bedoelt, dan denk ik dat je wat onmogelijks wilt. De compiler vertaalt de source code van je programma naar een executable object programma in machinetaal. Dat is een nieuwe file (????.EXE) die via het operating system geladen en uitgevoerd wordt. In principe compileer je een programma maar één keer en kun je daarna het object programma steeds opnieuw laten draaien zonder compileren.\r\n\r\nVoor het direct uitvoeren van source code kom je terecht bij zogenaamde geïnterpreteerde programmeertalen, zoals Python en vroeger GW-Basic. Daarbij wordt elk statement van het programma vertaald en meteen uitgevoerd. Dat werkt veel langzamer omdat bijvoorbeeld elk statement in een loop steeds weer vertaald moet worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...