Ga naar inhoud

zuigers in pc's op zijn laagst of juist niet

Aanbevolen berichten

hoi,\r\n\r\nik heb een zelfbouw pc en daar zitten 2 \'ventilators\' in, ide kun je met een snoertje op hoog gemideld of laag zetten. ik heb ze op laag gezet. Ik stofzuig de pc elke week maar nu vroeg ik me af of het wat uitmaakt voor de prestaties van de pc, hij is veel stiller zo.\r\n\r\nMaakt het qua prestaties wa uit of je die zuigers hoog of laag hebt staan?
Link naar reactie
Hoe lager de temperatuur, hoe beter dit is voor de levensduur van je hardware. Met een programma als SpeedFan kun je de temperatuur eens bekijken, en dan bij voorkeur als je pc flink aan het werk is.\n\nHoe koeler hoe beter, maar je kunt een afweging maken tussen temperatuur (lees: levensduur) en geluid. Als je computer echt warm is gaat dit uiteindelijk ook ten koste van de prestaties.
Link naar reactie
Iedere week de computer stofzuigen, vanbinnen?\nIs dat niet etwas overdreven, of zit je in een stoffige omgeving?\nIk doe het meestal 1x per jaar en haal dan ook de processor fan er even af.\nDe koelribben hebben wel wat stof, maar zijn wel open.\nHeb zo\'n dunne slang plm. 2 x 1 cm. voor op de stofzuiger voor de fragiele dingen.\nEn hij staat een uur of 6 per dag aan.\nAls het continu zou zijn is het uiteraard wat anders.
Link naar reactie
[QUOTE=jelleboi;548847]hoi,\r\n\r\nik heb een zelfbouw pc en daar zitten 2 \'ventilators\' in, ide kun je met een snoertje op hoog gemideld of laag zetten.[/QUOTE]\r\nMogelijk een schakelaar er tussen plaatsen, dan kan je in een hete zomer een andere stand gebruiken ?\r\nAls je een kleine schakelaar in zo\'n metalen cardstrip plaatst achter in de PC, dan hoef je ook niet een gat te boren in de kast.([I]heel [/I]risicovol om in de vaste kast te doen i.v.m. ijzerslijpsel).
Link naar reactie
ow xD\nik heb gewoon een gat gemaakt in mijn kast :P niet geboord maar weg geknipt uit een ventilatie gat :P\nals ik normaal internet enz. gebruik heb ik hem op low.\nzit ik te gamen. (vaak met headset op) heb ik hem op midium. in de zomer heb ik hem standaard op medium en tijdens gamen op high. dit omdat het vaak rond de 23 graden op me kamer is in de zomer en in de winter ongeveer 19.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;549054]Iedere week de computer stofzuigen, vanbinnen?\r\nIs dat niet etwas overdreven, of zit je in een stoffige omgeving?\r\nIk doe het meestal 1x per jaar en haal dan ook de processor fan er even af.\r\nDe koelribben hebben wel wat stof, maar zijn wel open.\r\nHeb zo\'n dunne slang plm. 2 x 1 cm. voor op de stofzuiger voor de fragiele dingen.\r\nEn hij staat een uur of 6 per dag aan.\r\nAls het continu zou zijn is het uiteraard wat anders.[/QUOTE]\r\n\r\nNee vindik niet, k blaas hem elke week uit en maak dan het stoffilter(voorin de antec 300 kast schoon, blijft ie lekker snel van, hij staat ook meestal aan van als ik uit school kom max 4 uur tot ongeveer 7 uur half 8
Link naar reactie
[QUOTE=Macfan;549135]Het maakt op zich niet heel veel uit. In de zomer raadt ik je van harte aan en op een koele plek te zetten (niet in de zon ofzo) en hem lekker laag te houden. Zet hem niet op de grond, want dan trekt ie stof aan als een magneet. \r\n\r\nLet er ook op dat de fan naar BUITEN blaast.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nhij staat in een kastje maar wel bijna op de grond s da erg?
Link naar reactie
[QUOTE=Macfan;549152]Ligt er aan... als het een kast is met bv. glas er voor, dus gesloten voor het stof, maakt het niet uit. Maar zorg er voor dat je kast niet te veel van het gevreesde stof heeft.\r\n\r\nTrouwens, dat elke week stofzuigen is niet noodzakelijk. Als je hem eens in de maand effe openschroeft, is het prima! :)[/QUOTE]\r\n\r\nOkay, de vorie(die was ongelooflijk oud) deed er 6 uur over om op te starten, toen werd die na 7 jaar weer opengemaakt en toen kwamen er 3 stofzakken stof uit, da was erg
Link naar reactie
[QUOTE=jelleboi;549141]hij staat in een kastje maar wel bijna op de grond s da erg?[/QUOTE]\nEen PC in een kast zetten (een kast in een kast dus) is niet slim wat betreft de temperatuur. Zorg dat er altijd een brede luchtstroom aan de voorkant van de PC kan komen, maar ook een tiental cm aan de achterkant vrij blijft.\n\nJe kan in de achterkant van die (buitenste) kast (bovenin) misschien ook een flinke opening maken ? Dat scheelt echt wel.\n\nMaar hou je oog op een programma wat de temperatuur kan monitoren, zodat je zelf een controle hebt.\nKijk zeker ook naar de temperatuur van de harddisk(s), want die zijn eigenlijk het belangrijkst omdat bij falen daar je data op staat.
Link naar reactie
[QUOTE=Macfan;549196]Mijn vadertje heeft nog niet zo lang geleden een Pentium 2 machine gebruikt.[/QUOTE]\r\nEn ? :p\r\nDaarvoor was de Pentium1, daarvoor de i 80486, daarvoor de i 80386, daar weer voor de i 80286 (en daar heb ik nog een half jaartje mee gewerkt (Windows 2.1) in het jaar 2000), en dan nog de i 80186 (welke dacht ik zeldzaam was).\r\n\r\n(En ik heb in mijn leven nog een i 8086 opgestart 8-| , maar toen werd ik me daar toch ongeduldig.... maar reken maar dat het werkte.) \r\n\r\nHeeft dus niks meer met de vraag van jelleboi te maken :-#
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...