Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2010 Delen Geplaatst: 20 november 2010 Het huiswifinetwerk van mijn router heet XXX. Daar maakt ook een huisgenoot gebruik van. De huisgenoot heeft een bridgenetwerk gemaakt met aparte router met de naam XXXb. \r\n\r\nMijn laptop verbindt vaak als eerste automatisch met XXXb. Dat merk ik pas als het verzenden van mail en sommige websites niet reageren. Verbinding verbreken en dan verbinden met XXX en het is opgelost. Maar lastig blijft het.\r\nIk heb Window Vista en onder ´draadloze netwerken beheren´ staat XXXb niet als netwerk om automatisch mee te verbinden. Toch doet mijn laptop dat. Ik heb XXXb toegevoegd en het op handmatig verbinden gezet. Maar dat heeft geen effect. Ik heb gehoord dat in Windows 7 ook de optie ´niet of nooit verbinden\' kent. Die zie ik bij Vista niet. Maar dat zou ik eigenlijk graag willen. Iemand ideeën?\r\nJohn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2010 Zorg dat XXXb juist niet in je lijst staat. Windows maakt nooit automatisch verbinding met een netwerk dat niet in je lijst staat.\n\nDe optie die je noemt zie ik hier niet onder Win7. Ik kan alleen een vinkje weghalen bij \"automatisch verbinding maken\", eigenlijk hetzelfde als onder Vista.\n\nAls je er toch niet uit komt, moet je je huisgenoot vragen zijn netwerk te beveiligen met een wachtwoord. Zolang jij dat wachtwoord niet op je computer invult, zal deze ook nooit verbinding met dat netwerk kunnen maken. Sowieso is een wachtwoord verstandig, om te voorkomen dat onbekenden ongewenst met je netwerk verbinden. Is misschien ook iets voor je eigen netwerk als je dat niet beveiligd hebt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2010 Mocht het toch nog steeds problemen geven dan kun je atijd nog kijken of je op de configuratie pagina van de clientbridge kan komen en deze flashen met en corrupte image. Zo\'n geintje is namelijk nogal een veiligheids risico voor het gehele netwerk. Als je dat vaak genoeg doet leert hij het vanzelf af. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2010 [QUOTE=AntiFrys;548914]Mocht het toch nog steeds problemen geven dan kun je atijd nog kijken of je op de configuratie pagina van de clientbridge kan komen en deze flashen met en corrupte image. Zo\'n geintje is namelijk nogal een veiligheids risico voor het gehele netwerk. Als je dat vaak genoeg doet leert hij het vanzelf af.[/QUOTE]\r\n\r\nDie zegt me helemaal niets. \"corrupte image\" en een \"clientbridge\" iets vanzelf \"afleren\". Routers en pc\'s doen iets, of doen iets niet. Ze \"iets afleren\" door iets fout te doen is mij nog nooit gelukt en ik wil het ook niet proberen met een \"flash\". \r\n\r\nVraag aan TS. Werk je beiden op de dezelfde pc/laptop?\r\nZo ja, maak 2 accounts op de pc/laptop aan, elk met hun eigen (en enige) voorkeursnerwerk.\r\nZo niet, dan verwijder je alle netwerken uit je netwerklijst en laat alleen de goede staan en geeft aan dat dat het \"voorkeurs netwerk is. Kijk in je netwerkcentrum.\r\nNiek\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 [QUOTE=FooBar;548869]Zorg dat XXXb juist niet in je lijst staat. Windows maakt nooit automatisch verbinding met een netwerk dat niet in je lijst staat.\r\n\r\nDe optie die je noemt zie ik hier niet onder Win7. Ik kan alleen een vinkje weghalen bij \"automatisch verbinding maken\", eigenlijk hetzelfde als onder Vista.\r\n\r\nAls je er toch niet uit komt, moet je je huisgenoot vragen zijn netwerk te beveiligen met een wachtwoord. Zolang jij dat wachtwoord niet op je computer invult, zal deze ook nooit verbinding met dat netwerk kunnen maken. Sowieso is een wachtwoord verstandig, om te voorkomen dat onbekenden ongewenst met je netwerk verbinden. Is misschien ook iets voor je eigen netwerk als je dat niet beveiligd hebt.[/QUOTE]\r\n\r\nDag FooBar, bedankt voor het meedenken.\r\nNu nog lezen: XXXb staat NIET in mijn lijst netwerken. Dat hij toch verbindt is juist zo onbegrijpelijk.\r\nHet bridgenetwerk van mijn huisgenoot is met een wachtwoord beveiligd. Nogmaals vreemd dat ik er dan met mijn wachtwoord voor netwerk XXX op kan komen.\r\nDe huisgenoot had windows 7 en zei dat hij de optie had van \'niet of nooit met dit netwerk verbinden\'..Ik heb het niet gecontroleerd.\r\nGroet. John Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen