Ga naar inhoud

Raar connect probleem?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,\r\n\r\nIk zit met een vreemd probleem.\r\nIn huis heb ik internet van KPN via een kpn experiabox internet alles loopt soepel. Nu heb ik aan de andere kant een router zitten met draadloos zodat ik overal in huis beter bereik heb, van deze router staat de dhcp uit.\r\nNu het probleem: Via de 2de router heb ik verbinding kunnen maken met 192.168.1.70(mijn dreambox) zodat ik overal via de laptop tv kan kijken dit heeft prima gewerkt voor 2 weken...\r\nAls ik via de 2de router (D-link router) verbinding wil maken met mijn dreambox op 192.168.1.70 dan krijg ik pagina kan niet worden weergegeven dus hij kan hem niet zien? maar ik kan wel in mijn xperiabox via 192.168.1.254 en dan zie ik in de lijst bij thuisnetwerken mijn dreambox op 192.168.1.70 staan. Wel heb ik gewoon internet alles werkt verder mooi alleen kan ik niet meer in mijn dreambox komen.. En het rare is ook nog eens dat die het soms wel doet!?!\r\n\r\nWat ik al geprobeerd heb:\r\nNieuwste firmware / Oudere firmware / firewalls uit / alle security uit
Link naar reactie
Die heb ik natuurlijk ook en een lan poort zitten! de 2de router staat dus al als \"switch\" en ip is geen probleem omdat ik wel in de experia box kan komen en ik zie ook dat de dreambox via deze experiabox een ip heeft gekregen alleen ik kan niet naar de dreambox connecten, misschien dat het netwerk gedeelte in de dreambox nie lekker is maar deze geeft ook aan alles OK echt raar dit, maargoed we zoeken verder.\r\n\r\nGroet
Link naar reactie
[quote]de 2de router staat dus al als \"switch\" en ip is geen probleem omdat ik wel in de experia box kan komen [/quote]\r\nDat je wel in de experia box kunt komen kan ook met het netmask te maken hebben. Ik zou er niet op vertrouwen. Check even het LAN ip van deze tweede router om te zorgen dat dit niet hetzelfde ip adres is als een van de andere routers anders verloopt de routing niet goed en kom je inderdaad maar tot aan de experiabox.\r\n\r\nIk weet niet welke Dreambox je hebt, maar denk er ook aan dat als het een van de HD modellen is het vaker problemen geeft om beeld te krijgen via draadloze verbindingen.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;549361]Dat je wel in de experia box kunt komen kan ook met het netmask te maken hebben. Ik zou er niet op vertrouwen. Check even het LAN ip van deze tweede router om te zorgen dat dit niet hetzelfde ip adres is als een van de andere routers anders verloopt de routing niet goed en kom je inderdaad maar tot aan de experiabox.\r\n\r\nIk weet niet welke Dreambox je hebt, maar denk er ook aan dat als het een van de HD modellen is het vaker problemen geeft om beeld te krijgen via draadloze verbindingen.[/QUOTE]\r\n\r\nZit wat in idd\r\n\r\nmaar hoe kan ik dan het beste te werk gaan?\r\n\r\nExperiabox roep ik aan via: 192.168.1.254\r\nDe 2de router roep ik aan via: 192.168.1.1\r\nWelk ip kan ik nu het beste geven aan de 2de router dan?\r\n\r\nGroet
Link naar reactie
@Stemvantwente: Dat ligt er aan hoe je het aangesloten hebt. Als je de zaak via de WAN poort hebt aangesloten zou ik het advies van QPC nemen.\r\n\r\nAlleen via de WAN poort zit je met dubbele forwards.\r\nHeb je hem via de LAN poort aangesloten, kun je wel 192.168.1.1 gebruiken op de LAN. Maar dan zou ik wel kijken waar je WAN (internet) ip op zit op de D-link. Dat gebruik je dan namelijk niet meer en kun je beter ofwel leeg laten ofwel op een andere range vast zetten bijv. 10.0.0.2 ofzo.\r\n\r\nAls je niet aan je Dreambox komt, kijk dan of er in je D-link nog een firewall of NAT actief is, en zet dat ook uit, zodat hij echt als gewone switch gaat functioneren, dan zou het toch moeten werken.
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;549501]als de serie 192.168.1.? is is dit nummer fout\r\n\r\nje zou eerder dan 192.168.1.2 kunnen nemen\r\n\r\ndenk er wel om dat het nummer buiten de dhcp reeks van de actieve router moet wezen[/QUOTE]\r\n\r\nHuh?? Dat begrijp ik niet helemaal....... Als het ene apparaat 192.168.1.xxx heeft, dan geeft [B]dat [/B]apparaat de ip-adressen in de reeks 192.168.1.xxx uit.\r\nDan ga je een 2e apparaat toch niet een ip-adres in dezelfde reeks geven :confused::confused::confused:
Link naar reactie
  • 3 weken later...
probleem is je experiabox die zodra je een poort open gooit hem vervolgens weer sluit. er is een programma die je ip adres constant opzoekt en dus constant hetzelfde laat. ik weet niet meer hoe het programma heet, alleen weet ik wel dat het werkt. bij is alles opgelost nadat ik dat programma heb geinstalleerd. weet iemand hoe deze software heet zodat stemvantwente geholpen is.\r\n\r\nhoop je geholpen te hebben
Link naar reactie
[QUOTE]probleem is je experiabox die zodra je een poort open gooit hem vervolgens weer sluit. er is een programma die je ip adres constant opzoekt en dus constant hetzelfde laat. ik weet niet meer hoe het programma heet, alleen weet ik wel dat het werkt. bij is alles opgelost nadat ik dat programma heb geinstalleerd. weet iemand hoe deze software heet zodat stemvantwente geholpen is.\r\n\r\nhoop je geholpen te hebben\r\n[/QUOTE]\r\nOLPHMTKMBMSUIKWITA!!\r\nLEES voor je antwoord geeft, het probleem van stemvantwente is reeds opgelost, z\'n experiabox was dood....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...