Ga naar inhoud

auto cad pc 900,-

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo\r\n\r\nmijn vader is op zoek naar een nieuwe pc. \r\n\r\nhij gebruikt veel adobe cs4 flash en het auto-CAD programma solidworks\r\n\r\nik denk dat de videokaart niet zo groot hoeft te zijn. maar de prosesor wel. (weet niet precies wat belangrijk is bij dat soort programma\'s)\r\n\r\nhet budget licht rond de 900 euro zonder scherm. (misschien hebben jullie nog goede ideeën voor een scherm van 24 inch)\r\n\r\nmaar bij die 900 euro moet wel windows 7 en toetsenbord + muis\r\n\r\nhad dit opzetje al gemaakt.\r\n\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/25861[/url]
Link naar reactie
Laat AutoDesk maar niet horen dat je Solidworks een AutoCAD-programma noemt. Solidworks is namelijk concurrent van AutoCAD!\n\nSolidworks betekent 3D en dan is de videokaart wel degelijk belangrijk! Navigeren in een 3D model gaat namelijk een stuk sneller met een high-end videokaart. Voor Flash is een leuke middenklasser videokaart meer dan genoeg.\n\nDe processor is zeer belangrijk als er veel 3D renders gemaakt moeten worden. Hoe sneller de processor, hoe sneller de render klaar is.\n\nIn je opzet heb je trouwens al een behoorlijk stevige videokaart zitten. Die lijkt me zonder meer zwaar genoeg voor Solidworks.
Link naar reactie
Qua videokaart zou ik voor deze toepassingen geen high-end gamekaart nemen, maar een workstation kaart zoals de nVidia Quadro FX580, een behoorlijke entry level Quadro kaart. Dan hoef je je voeding ook niet zo bizar duur te nemen.\r\n\r\nProcessor kan inderdaad een flink stuk krachtiger en als je een Intel Core i7 op socket 1366 neemt, dan kun je dat mooi combineren met 3x2GB in triple channel (aanbevolen voor Solidworks).\r\n\r\nZie bijv. onderstaande configuratie, ik heb er ook assemblage en een 24\" monitor bijgezet. Plus bepaalde goedkope onderdelen vervangen door ietsje duurdere, maar kwalitatief veel betere.\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/80091[/url]
Link naar reactie
heeft die voeding ook kabelmanagment??\r\n\r\nen die videokaart?\r\n\r\nkan je niet beter voor 120 euro een ati radeon hd5770 nemen?\r\n\r\nik vond deze benchmarks [url]http://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?cpu=Quadro+FX+580[/url]\r\n\r\nRadeon HD 5770 1,594 \r\nQuadro FX 580 454\r\n\r\nen zit op dat moederbord ook usb 3.0 ??
Link naar reactie
[QUOTE=denny101010;548573]heeft die voeding ook kabelmanagment?[/QUOTE]Nee, maar voor een paar euro meer heb je ook een modulaire (ModXStream Pro).\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/62206[/url]\r\n[QUOTE=denny101010;548573]kan je niet beter voor 120 euro een ati radeon hd5770 nemen?[/QUOTE]Nee, een Quadro kaart is juist bedoeld voor workstation applicaties zoals Solidworks of AutoCAD. Kijk in benchmarkoverzichten dus ook liever naar benchmarks waarin die applicaties genoemd worden, het heeft geen zin om te kijken naar gaming benchmarks (tenzij je pa ook wil gamen op die PC natuurlijk).\r\n[QUOTE=denny101010;548573]en zit op dat moederbord ook usb 3.0 ??[/QUOTE]Nee, neem anders een ander moederbord met USB3.0 ondersteuning als je dat interessant vindt, bijv.:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/94629[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;548575]Nee, een Quadro kaart is juist bedoeld voor workstation applicaties zoals Solidworks of AutoCAD. Kijk in benchmarkoverzichten dus ook liever naar benchmarks waarin die applicaties genoemd worden, het heeft geen zin om te kijken naar gaming benchmarks (tenzij je pa ook wil gamen op die PC natuurlijk).\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nme vader wil niet gamen op die computer (maar ik misschien wel ;))\r\n\r\nmaar is zo\'n quadro kaart ook geschikt voor dagelijks gebruik? \r\n\r\nmail, internet \r\n\r\nen is die kaart zo goed dat hij nog wel een jaar of 3 mee kan?\r\n\r\nmet wat voor kaart van ati is die quadro te vergelijken?
Link naar reactie
heb even bij de benchmarks (dezelfde als eerst) de ATI firepro V4800 en de quadro FX580 vergeleken.\r\n\r\nze zijn bij 4launch allebei 162 euro\r\n\r\nNVIDIA Quadro FX 580 454 205\r\nATI FirePro V4800 1132 56\r\n\r\neerste is score tweede rank\r\n\r\n\r\nen toen heb ik even dit opzetje gemaakt (de monitor en toetsenbord + muis eruit. hadden we toch nog ergens liggen)\r\n\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/66128[/url]\r\n\r\n\r\nwil wel graag weten wat het verschil is tussen de quadro en de firepro?
Link naar reactie
dit staat bij solidworks\r\n\r\nVideo \r\n A certified graphics card and driver (recommended)\r\nSee Graphics Cards Drivers for details \r\n\r\nen dit bij adobe\r\n\r\n•1280x900 display with OpenGL 2.0–compatible graphics card\r\n•Adobe-certified GPU card for GPU-accelerated performance\r\n\r\nSupported NVIDIA graphics cards for GPU acceleration\r\n•GeForce GTX 285 (Windows and Mac OS)\r\n•GeForce GTX 470 (Windows)\r\n•Quadro 4000 (Windows)\r\n•Quadro 5000 (Windows)\r\n•Quadro FX 3800 (Windows)\r\n•Quadro FX 4800 (Windows and Mac OS)\r\n•Quadro FX 5800 (Windows)\r\n•Quadro CX\r\n\r\nmaar wat is een OpenGL 2.0–compatible graphics card\r\n bij wikipedia staat dat opengl wordt ondersteund vanaf HD2350\r\n\r\ndus ik schiet niet veel op met de informatie van solidworks en adobe
Link naar reactie
als ik het invul bij de antec PSU calculator krijg ik dit\r\n\r\nAntec PSU Calculator\r\n\r\n \r\nSystem Type: Quad Processor \r\nMotherboard: High End - Desktop \r\nCPU: Intel Core i7-950 3060 MHz Bloomfield \r\nCPU Utilization (TDP): 90% TDP \r\n \r\nRAM: 3 Sticks DDR3 SDRAM \r\nVideo Card: ATI Radeon HD 5770 \r\nVideo Type: Single Card \r\n \r\nRegular SATA: 1 HDD \r\n \r\nDVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive \r\nFront Bay Card Reader: Yes \r\n \r\nFans \r\nRegular: 1 Fan 120mm; \r\n \r\nKeyboard and mouse: Yes \r\n \r\nSystem Load: 90 % \r\n \r\n \r\n \r\nRecommended Minimum\r\n PSU Wattage: 655 Watts
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...