Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Delen Geplaatst: 17 november 2010 Ik had even een vraagje over de Intel Core 2 Quad Q8400\r\n\r\nMijn hardware beheer geeft aan dat dit 4 processors zijn. Maar in taak beheer en in msconfig word hij maar weergeven als 2.\r\n\r\nNu mijn vraag:\r\n\r\nMoet ik 64 bit gaan draaien om dit te kunnen gebruiken of moet ik een schone installatie uitvoeren (32 bit)?\r\n\r\nIk hoop dat iemand het weet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2010 Nee hoor je hebt een processor met vier reken kernen, ik heb dat ook met mijn Intel Core I5 M 430, kijk anders maar in everest home dat kan je downloaden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2010 Als Windows maar twee kernen ziet, dan kan hij er ook maar twee aansturen... Dus toch misschien een aandachtspuntje.\n\nKijk eens bij taakbeheer op het tabblad Processen hoeveel grafiekjes voor \"geschiedenis van processorgebruik\" getekend worden. Als dat er wel vier zijn, is alles verder goed.\n\nIk heb zelf geen ervaring met die vier-kerners, maar ik kan me voorstellen dat de processor zich bij Windows presenteert als zijnde twee losse processors met ieder twee kernen. Mogelijk komt dat getal 2 daar vandaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2010 Intel kent het zogenaamde hyperthreading\r\ndat wil zeggen dat je fysiek in je computer 2 kernen hebt.\r\nis het intel hyperthreading ingeschakeld, dan zal elke kern zich zelf nog een keer virtualiseren. dus kort gezegd je pc denkt dat je 4 kernen hebt, het gaat ook net zo snel als dat je 4 kernen fysiek zou hebben. maar het zijn er dus maar 2.\r\ndat is de reden dan ook msconfig maar 2 FYSIEKE kernen ziet en je taakbeheer heeft een snufje die de kernen uit elkaar kan trekken en apart kan analyseren.\r\n\r\nhet is dus een technisch verhaal maarja. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2010 Een quad-core met hyperthreading zou zich in taakbeheer als 8 kernen moeten aandienen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2010 Foobar je hebt een punt. \r\nmaar volgens mij zit het zo.\r\nQuad verwijst naar 4. de kernen opgeteld zowel virtueel en fysiek\r\nde 2 wijst naar de werkelijke kernen\r\n\r\n\r\nMaar goed nu begin ik zelf ook een beetje te twijfelen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2010 Ik zal het voor je ontleden :P\n\nIntel - fabrikant\nCore 2 - processorserie (er was ook een Core processor (zonder 2), dat was de opvolger van de Pentium)\nQuad - aantal fysieke kernen (Quad voor vier kernen, Duo voor twee kernen)\nQ8400 - typeaanduiding\n\nHyperthreading verdubbelt het aantal fysieke kernen door toepassing van virtualisatie. Hierdoor denkt het besturingssysteem dat er een processor is geinstalleerd met 8 kernen (in geval van een quad-core met HT) en stuurt op die manier de processor ook aan alsof er daadwerkelijk 8 kernen zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2010 Hier een screenshotje van mijn Taskmanager: \n[IMG]http://fotostek.nl/zooi/cpu.jpg[/IMG]\nMijn processor is een Intel Core i7-920 Die heeft 4 CPU cores aan boord, met hypertreading. \nBij de TS, die en Quadcore heeft zonder hyperthreading, zouden er vier grafiekjes moeten staan. \n\nAls dat niet het geval is, kan het liggen aan de installatie of aan de windows versie, sommige windows versies maar maximaal 2 cores. Dit staat los van de 32bit/64 bit vraag, maar of je een home editie/professional/ whatever van je windows hebt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2010 Mijn Intel Core 2 Quad Q6700 geeft keurig vier kernen aan.\r\nMaar ik heb met msconfig tabblad \"computer opstarten en dan de \"geavanceerde optie\" gekozen om aan te geven dat er 4 kernen zijn. \r\nEn het ding blijft super snel.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2010 Het probleem is ondertussen al opgelost. Ik heb bij msconfig het aantal processors uitgevinkt en heb de processors verwijdert uit apperaat beheer en toen opnieuw opgestart. toen werden ze wel goed gevonden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen