Ga naar inhoud

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zou willen besparen op telefonie en willen overstappen op skype.\r\n\r\nDe vaste lijn vliegt dan de deur uit en een vast skype abonnement moet er dan voor zorgen dat ik voordelig kan bellen. Jammer genoeg is er nog geen SkypeIn in België, maar ik hou mijn gsm abonnement natuurlijk voor mobiel te bellen, dus niet skype gebruikers kunnen mij daarop bereiken.\r\n\r\nNu had ik toch nog enkele vraagjes...\r\n\r\n1. Natuurlijk willen wij ook kunnen bellen als de pc uit staat, dus zijn we van plan 2 skypetelefoons aan te schaffen via de skypewebsite, het beschikbare vaste toestel van Belkin en de goedkoopste draagbare telefoon. Nu vroeg ik me af, stel er belt iemand of wij bellen iemand met 1 van de twee telefoons, laat ons zeggen de draagbare, is het dan mogelijk dat iemand het vaste toestel opneemt en vandaar uit aan de conversatie kan deelnemen?\r\n\r\n2. Heeft er iemand enig idee hoelang skype voor windows mobile 6.1 zal ondersteund worden? (zo kan ik bijvoorbeeld ook onderweg gesprekken ontvangen wanneer niemand thuis is.\r\n\r\n3. Stel dat ik skype gebruik op mijn smartphone, kan ik dan wanneer ik met de wagen rijd gebruik maken van een bluetoothhandsfree set?\r\n\r\n4. Kan ik zonder problemen met 1 account en op mijn pc en op mijn 2 skypetelefoons en op mijn smartphone \'online\' zijn?\r\n\r\n5. Stel dat ik met mijn windows phone bel via skype. Is het dan mogelijk om er mee te bellen op de manier zoals ik gewoon zou bellen of moet ik een apart headsetje op de smartphone aansluiten?\r\n\r\nAlvast hartelijk bedankt voor de reacties!
Link naar reactie
Misschien een tip voordat je de definitieve keuze maakt.\r\n\r\nJe kunt ook zo\'n Linksys SPA3102 ofzo nemen, daar kun je rechtstreeks normale telefoons op aansluiten en dan zou je ook nog gebruik kunnen maken van Voipbuster. Da\'s dacht ik nog goedkoper dan Skype en je kunt er dus ook gewone telefoons op gebruiken.\r\nDaarnaast hoef je pc niet aan te staan.
Link naar reactie
Dat linksysapparaat is niet meteen iets voor mij denk ik...\r\n\r\nTen eerste heb ik al een router, ten tweede ben geen favoriet voor de producten van linksys en ten slotte: heb je in dat linksysapparaat dan een ingebouwde skype?\r\n\r\nEn wij bellen toch wel zo\'n 10 à 15 uur per maand, dus denk ik dat wij goedkoper af zijn met een onbeperkt bellen abonnement dan met die voipbuster, toch?\r\n\r\nEn nu gaat mijn pc ook niet de hele tijd aanstaan met die skypetelefoons want die kan ik aansluiten op mijn router...
Link naar reactie
Nja goed, da\'s je eigen keuze. De antipathie voor Linksys apparaten begrijp ik niet want die zijn beter dan menig ander soortgelijk apparaat.\r\nHet is overigens geen router maar een Voip gateway misschien wel met routerfunktie, dat weet ik niet meer uit m\'n hoofd.\r\n\r\nIk moet echter m\'n tip weer intrekken. Skype schijnt wat problemen te hebben met de SPA (en een aantal andere voip gateways). Alleen PBX zijn gecertificeerd terwijl elke andere Voip provider wel gewoon met dit soort apparaten overweg kan. Skype is wat incompatible vergeleken met gewone voip.\r\n\r\nIk begrijp de prijsstelling van Skype niet helemaal. Onbeperkt bellen (fair use policy), kost dat nu die 5,74 per maand of komt daar nog die 1,04 cent per minuut bij?\r\nWant bij die 5,74 per maand staat \"al vanaf\" dus dat wil zeggen dat er ook grotere bedragen mogelijk zijn. Om die reden kan ik ook nog niet zeggen of jullie wel of niet goedkoper zijn met voipbuster of soortgelijken. \r\n\r\nHelaas kan ik je met de andere vragen niet helpen.
Link naar reactie
De meeste vrienden en kennissen van mij die ik hoor klagen over netwerkapparatuur hebben het over linksys...\r\n\r\nDie voipbuster, die kan alleen via pc bellen of via pc een gesprek starten. Ik kan dus helaas niet zoals bij skype via een \'voipebustertelefoon\' meteen bellen. Zijn de gesprekken van voipbuster overigens versleuteld zoals bij skype?\r\n\r\nIk denk dat die \"vanaf\" doelt op het feit dat die prijzen verschillen van land tot land. Want wanneer ik bij belgie kijk staat er gewoon €5,73 (nog 1 cent minder) en geen \"vanaf\".\r\n\r\nHeeft iemand anders misschien enig antwoord op 1 van die andere vragen? Alvast bedankt.\r\n\r\nEn extra vraagje: moet ik zo\'n skypetelefoon van de skypewebsite halen of bestaan er nog andere goedkopere skypetelefoons? Zoja, zijn die even goed?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...