Ga naar inhoud

Experiabox TG789

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een Experia box TG789. Deze heeft DHCP en IP nummers uit. Nu heb ik zelf een server met Active directory en DHCP met daarachter 5 PC\'s, DHCP op de server werkt met 10.x.x.x IP nummers. Nu worden de useraccounts zeer traag geladen op de PC\'s en krijgen de PC\'s een IP adres van de Experia box. Ik kan echter het DHCP op de box niet uitschakelen. Wie heeft voor mij een oplossing?
Link naar reactie
Zijn meerdere oplossingen\r\n\r\nA)\r\n\r\nDHCP op de server uitzetten.\r\nNiet vergeten de server een statisch IP te geven in de range van de experiabox\r\n\r\nB)\r\n\r\nEen router tussen de experiabox en de server.\r\nB1) DHCP van de router gebruiken en op de server uitzetten\r\nB2) DHCP op de router uitzetten en die van de server gebruiken\r\n\r\nC)\r\n\r\n2e netwerk kaart in de server en internet via de server laten lopen.\r\n(Dus de experiabox niet aansluiten op de switch, enkel op de server)\r\n(In andere woorden, de server als router gebruiken)\r\n\r\n--\r\n\r\nVerder ben ik niet bekend met de experiabox dus ik weet niet of dhcp wel of niet uit te zetten is.\r\nBen er vanuit gegaan dat dit geen optie is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...