Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2010 Delen Geplaatst: 15 november 2010 Hey!\r\n\r\nIk had een kort vraagje over hoe ik mijn subwoofer het beste kan aansluiten, met welke kabels, en hoe ik dat dan moet instillen in het Realtek Sound Manager programma = driver geluidskaart. Het is dan de bedoeling dat mijn sub samen gaat werken met mijn 2.0 systeempje dat ik nu heb staan. (2 simpele logitech boxjes aangesloten via één groene 3,5 mm jack) Ik wil er dus een 2.1 systeem van maken.\r\nIk heb een 6-kanaals ingebouwde geluidskaart, dus aan aansluitingen geen gebrek.\r\n\r\nAansluitingen op de sub:\r\n\r\nAUDIO INPUT:\r\n- groen 3,5mm jack \'Front\'\r\n- zwart 3,5mm jack \'Rear\'\r\n- oranje 3,5mm jack \'Sub/Center\' > hiermee is de sub verbonden met mijn pc, maar komt geen enkel geluid uit, gebruik hiervoor de standaard oranje kabel die ook in het oranje gat achter op mijn pc dus, dus dat lijkt me in orde.\r\n\r\nSPEAKER OUTPUT:\r\n- rood+wit tulp \'R/L Front\'\r\n- rood+wit tulp \'R/L Rear\'\r\n- oranje enkele tulp \'Center\'\r\n\r\nDus nogmaals kort: hoe kan ik deze sub het mooist samen laten werken met mijn andere boxjes, en op welke aansluiten doe ik dat met welke kabel?\r\n\r\nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2010 Die sub/center werkt alleen als je je geluidskaart instelt op 5.1 surround. Denk dat je de sub of parallel moet aansluiten, of de speakertjes doorlussen na de subwoofer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2010 sorry, maar wat betreft audio versta ik alleen jip en janneke taal :p\r\n\r\nik moet dus in mijn realtek sound manager 5.1 instellen, dat heb ik gedaan en als ik daar op het plaatje van de sub klinkt doet \'ie het inderdaad.\r\n\r\nals ik dan muziek aanzet hoor ik alleen nog de logitech speakertjes. wat bedoel je met parallel, en doorlussen? hoe doe ik dat met welke kabels? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2010 Met een dergelijk adaptertje kun je beide aansluiten op de geluidskaart. Kost een paar euro en is in elke electronicawinkel te krijgen.\n[url]http://www.cables2u.co.uk/35mm-headphone-splitter-adaptor-gold-plated-p-122.html[/url]\n\nWil je doorlussen, dan moet dat via een line-out uitgang op je subwoofer. Die er dan wel op moet zitten.\n\nMuziek is vrijwel altijd stereo, en zul je dus alleen uit de front speakers horen. De meeste pc speakersets met subwoofer tappen het basgeluid dan wel af. Maar die heb je dus niet aangesloten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2010 Oké, dus in het ene gat van dat adaptertje doe ik dan mijn groene 3,5 en in het andere gat mijn oranje 3,5mm. In welk gat van de geluidskaart moet \'ie dan? de oranje of de groene? of maakt dat dan niet meer uit? en moet de geluidskaart dan nog steeds op 5.1 staan?\r\n\r\nmet doorlussen bedoel je toch dat de speakers in een output gat van de sub moeten zitten? ik heb een tulp output gat, dus kan dat dan niet als ik een verloop heb van 3,5 naar tulp? \r\n\r\nEn wat bedoel je met je laatste opmerking? Dat ik dus nooit mijn sub en gewone speakers tegelijk kan horen? :(\r\n\r\nmisschien handig al beantwoord je per vraag, dan weet ik welk antwoord bij wat hoort. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2010 Bij een splitter gebruik je het groene gat en zet je de speakers op 2.0/stereo.\n\nAls er een output op de subwoofer zit kun je die aansluiten op je speakerset met een verloopkabel 2xtulp naar minijack.\n\nEen mogelijke verklaring waarom je geen subwoofer hoort bij stereo muziek. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2010 Bijna duidelijk, maar nog net niet helemaal.\r\n\r\nAls ik die splitter gebruik, komt er dan zowel geluid uit de sub als de gewone speakers TEGELIJK, ja of nee? (zoals het zou moeten)\r\n\r\nIk heb je in mijn eerste post verteld welke output aansluitingen er op de sub zitten, wat kan ik daar nou mee? Bedoel je nou dat ik de speakerset via een verloopje (3,5 FEMALE naar tulp MALE) op de sub moet aansluiten of bedoel je wat anders? \r\n\r\nEn wat bedoel je nou met je laatste zin dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2010 Heb nu de splitter er tussen gezet, maar het is niet zoals het zou moeten zijn.\r\nIk hoor voornamelijk de kleine speakers, en af en toe een paar lage tonen van de sub er doorheen, maar dit is dus niet constant. Als ik het volume van de speakers laag zet, gaat dat van de sub iets omhoog, als ik de speakers omhoog zet hoor ik de sub niet meer. De speakers zijn dus dominant, en het draait dus niet gelijktijdig even hard! Lijkt net alsof de stekkertjes er niet goed in zitten, dan krijg je dat idee dat \'ie het soms wel doet en soms niet.. Bovendien is het volume van de sub erg laag.\r\n\r\nKortom, het lijkt erop dat die enkele poort van de geluidskaart eigenlijk niet geschikt is om\r\ntwee output apparaten tegelijk vol te laten draaien...\r\n\r\nKijk, het was simpel geweest als ik gewoon de speakers in de groene kon doen en de sub in de oranje, maar dan pakt \'ie dus alleen de speakers... \r\nIk heb echter ook een groene aansluiting aan de voorkant van m\'n pc, maakt het uit al doe ik de groene daar en de oranje achter??\r\n\r\nOf, als je het over doorlussen hebt, zou het hele systeem wel werken als ik de groene 3,5mm via deze: [url]http://kabeltje.com/35mm-jack-stereo-contra-naar-2x-tulp-020-meter-p-1067.html[/url] in de output van de sub zou doen??\r\n\r\nReacties en hulp erg welkom, graag reageren!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2010 ja eigenlijk logisch want een subwoofer produceert ook alleen lage tonen, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2010 Ja, logisch ;)\n\nMaar ik zou het erg fijn vinden al kan er nog iemand reageren op mijn suggestie \nwat betreft het aansluiten van de speakers op de sub dmv dat kabeltje.\nZou dit werken of niet?\n\nWant zoals ik het nu doe, loopt het soms goed, maar niet zoals het moet.\nOm een mooie klank uit beide boxen te krijgen moet ik de speakers op half volume zetten,\nals ik de speakers wat harder wil hoor ik de sub niet meer :(\n\nDus, reageer eens!\n\nEDIT: na nog wat meer research erachter gekomen dat mijn sub uit een 5.1 systeem van Trust stamt, en ik zowaar via de support site van Trust de originele quick install gevonden.\nHet is bij deze set (en misschien wel bij alle surround sets) niet mogelijk je sub en de sattellieten los aan te sluiten - maak ik op uit de tekening - en de satellieten moeten via de sub. Daartoe moet ik eerst een groene kabel van \'Front\' op de pc naar \'Front\' op de sub input leggen, en vervolgens via tulp output sattellieten aansluiten. Hier komt echter de uitdaging:\nIn dit Trust surround systeem worden de boxjes aangesloten via een tulp RCA kabeltje. Mijn sattelieten zijn echter via jack aangesloten. Kan ik de sattelieten aansluiten dmv een jack female naar tulp male aansluiting of gaat dat niet werken??\n\nGraag reacties, ben nu zelf een eindje verder gekomen, helpen jullie met de laatste stap?? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen