Ga naar inhoud

Geen netwerkberbinding?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ja, oké, apparaatbeheer is gemakkelijker. Twee gevonden FRITZ!WLAN USB-stick en Realtek PCIe GBE Family Controller. Allebei heb ik energiebeheer gewijzigd. Mag niet uitgeschakeld worden.\r\n\r\nVerder heb ik op advies van derden de nieuwe pc aangesloten op een UTP-kabel dit noemt men toch LAN-verbinding. Hoe weet ik nu, dat als je intern gaat kopiëren en back-ups maak van de oude <>nieuwe pc dit via een stabiele, ononderbroken verbinding gaat?
Link naar reactie
Als je ze beiden aan de router hangen met UTP kabel en je draadloze verbinding op beide pc\'s uitschakelt. Je maakt ze beiden lid van de thuisgroep.\nMaak een nieuwe map aan op je nieuwe pc, die zet je volledig op delen.\nOp de oude pc, zoek je via het netwerk de nieuwe gedeelde map op je nieuwe pc op. (werken op je oude pc dus)Je kopieert alles naar die gedeelde map van je nieuwe pc, die je op de oude pc in beeld hebt. Daarna zet je de oude pc uit. Alles staat nu op je nieuwe pc in de gedeelde map. Je zet alles op z\'n plaats en mikt de gedeelde map weg.\nBackups kan je op dezelfde manier doen. (Gedeelde map op oude pc maken, om de nieuwe pc daar te backuppen)\n\n(Ik weet dat het allemaal nog wel simpeler kan, maar dit is het duidelijkst en eenvoudigs uit te leggen)\n\nAls je geen router hebt, zal je ze via een cross utp kabel met elkaar moeten verbinden, dan wel met een USB \"link\" kabel (die laatste is 30 euro en dus duur) Ook dan moet je misschien nog met gedeelde mappen werken.\nBij een CROSS-UPT kabel zitten 2 draadjes anders aangesloten, waardoor je zonder router de 2 pc\'s met elkaar laat \"praten\".\nNiek
Link naar reactie
Dan wil je iets wat vermoedelijk niet mogelijk is. Je kan moeilijk hele schijven gaan synchroniseren en het besturingssysteem uitsluiten. \nMet een goed backup programma kan je full en daarna incremental backups gaan maken (Incremental is alleen dat wat gewijzigd is sinds de laatste backup) van bepaalde aan te vinken mappen. Maar dat is zeker geen synchronisatie.\n\nWaarom zou je trouwens niet op beide pc\'s gelijktijdig kunnen werken? (Hoewel je hebt maar 1 paar handen natuurlijk:-)). \nJe zet ze beiden aan en voilá!!\n\nNiek
Link naar reactie
Als ze beiden Windows 7 hebben, maak je ze lid van dezelfde thuisgroep. Heeft er 1 XP dan moet je beiden ook lid maken van dezelfde werkgroep. Bij Vista moet je behoorlijk veel instellen om dat bereikbaar te maken.\nDenk op beide pc\'s aan de firewall en overmatig strak ingestelde Internet beveiligings programma\'s. (Norton/ Mc affee Het zij best goede progs denk ik, maar kunnen delen in een netwerk behoorlijk in de weg zitten.\n\nLees verder m\'n vorige post even door over gedeelde mappen.\n\nIk weet overigens niet of ze Fritzbox ook router faciliteiten heeft?\n\nEdit: De Fritz!box die ik kan vinden via Google heeft gewoon een router fuctie zie ik nu.\n\nNiek
Link naar reactie
Jawel de Fritzbox ziet ze beiden, omdat ze beiden een IP krijgen om naar internet te kunnen.\nMaar logisch dat ze elkaar niet zomaar zien en bestanden delen. Dan zou je zomaar vanaf elke pc in huis bij een andere pc binnen kunnen loeren. En dat heeft iets met privacy te maken (ook van gezinsleden).\n\nMaak eerst nou eens op elke pc een gedeelde map aan. Want alleen wat gedeeld is, zie je op beide pc\'s (als de instellingen verder goed zijn) van elkaar.\n\nNiek
Link naar reactie
(als de instellingen verder goed zijn)... Dat zijn ze dus niet, want je kunt duizend mappen aanmaken en er staat ook gedeeld bij. Bij eigenschappen staat dan weer delen met niemand met een slotje! Je ziet ze dus niet op de nieuwe pc.\r\n\r\nWindows is gewoon waardeloos en je kunt totaal niets zelf. Je gaat van het kastje naar de muur en het systeem kan zelf niet zien dat je twee pc\'s hebt. Externe HDD geen probleem, waarom is een ander pc dan wel een probleem. \r\n\r\nOok geen Wizard om dit voor elkaar te krijgen. Die lui zijn gewoon gek bij Microsoft. Voor iets eenvoudigs als dit heb je weer twee dagen nodig, net zoals zoveel andere zaken betreffende het besturingssysteem. \r\n\r\nIk geef het op. Ik probeer altijd werkelijk alles maar Microsoft heeft gewonnen. Het zijn prutsers die een programma in elkaar draaien zonder naar de mening van andere mensen te luisteren. Het bewijs is geleverd want tientallen fora staan vol van onderwerpen van door Microsoft gecreeërde shit.
Link naar reactie
Ik wilde al tikken. Zondag belde iemand mij met hetzelfde probleem. Binnen een paar minuten heb ik bij hem thuis dat ingesteld. Het uittikken van het verhaal erover hierboven duurde langer.\nJe hebt verder niets meer met instellingen van de Fritzbox te maken. \n\nEn normaal bij een fris geïnstalleerde Windows, staan de instellingen goed.\nNiek
Link naar reactie
Volslagen onzin, want ik krijg 90% zelf voor elkaar en als ik problemen voorleg dan heb ik alles wel drie keer geprobeerd. Als ik het niet kan dan zijn er miljoenen mensen die dat ook niet kunnen. \r\n\r\nIk heb de WLAN-stick verwijderd en nu zou je verwachten dat de pc automatisch de LAN-verbinding instelt maar vergeet het maar. De stations c en e van de oude op de nieuwe pc zijn nu helemaal verdwenen.\r\n\r\nGa je netwerkinstellingen dan kun je ook niet simpel een pc aan het thuisnetwerk toevoegen die vraag wordt niet gesteld. Iemand die dat wel beweert is een leugenaar.
Link naar reactie
Het ligt wel aan Windows, want nu staat de oude pc er plotseling wel! Er is dus geen touw aan vast te knopen. \r\n\r\nWindows maakt jouw werk ondergeschikt aan al het werk dat je met het besturingssysteem hebt. Ik niet meer toe aan mijn normale werk op de pc. Iedereen kent ook het verhaal van de politie-systemen die volledig de mist in zijn gegaan. En dan zijn er ook nog mensen die zeggen, oh, allemaal simpel. Waar staan de fora dan vol van? Juist, ja, allemaal problemen! Verzinnen de mensen die dan? \r\n\r\nIn een kamer staan vier mensen, je weet niet wie, want je weigert te kijken. Mooi idioot, zul je zeggen. Je hebt alles aangesloten en alles staat aan en Windows kijkt niet. Dan ga je zeggen, nee het is een ander z\'n schuld.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;548457]In een kamer staan vier mensen, je weet niet wie, want je weigert te kijken. Mooi idioot, zul je zeggen. Je hebt alles aangesloten en alles staat aan en Windows kijkt niet. Dan ga je zeggen, nee het is een ander z\'n schuld.[/QUOTE]\r\n\r\nAls niemand je vertelt dat je in de bus met een bepaald iemand moet praten ga jij er ook niet actief naar op zoek. Wees maar blij dat Windows niet vanzelf en actief verbinding maakt met elke bereikbare pc, dat zou nog een grotere ellende opleveren dan nu.....\r\nAls je weet waar je mee bezig bent is het heel goed zelf op te lossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...