Ga naar inhoud

Hoe kan ik de werkbalken in Photoshop vergroten?


Léon74

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Windows 10 en Photoshop cc op en 4K-scherm van 27inch. De werk-en gereedschapsbalken in dit programma worden ingevolge de hoge beeldresolutie erg klein weergegeven en zijn te vermoeiend voor de ogen. PhotoshopCC lijkt geen ingebouwde mogelijkheid voor aanpassing te hebben en verwijst trouwens naar Windows voor het probleem. Ik vind de situatie erg vervelend, want in andere veel goedkopere beeldprogramma's stelt zich dit probleem niet. Ik zie er wel tegen op mijn Adobe-abonnement stop te zetten, of mijn beeldvermogen in 4K te beperken. Kunt u mij helpen? ?
Link naar reactie
U kunt per applicatie in Windows opgeven of deze gebruik moet maken van de standaard resolutieinstellingen, of dat deze zijn eigen instellingen mag gebruiken. Om dat in te stellen, klikt u met de rechtermuisknop op het de snelkoppeling van het programma en kiest u voor Eigenschappen. Zet vervolgens onder het tabblad Compatibiliteit een vinkje bij de optie 'Gedrag van hoge DPI-schaalbaarheid negeren' en bij 'Schaalaanpassing uitgevoerd door' op Applicatie. Ben benieuwd of dit heeft geholpen.
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Er zijn drie MogelijkHeden om de Werkbalken te vergroten voor Photoshop Software. 1 - Verander de DPI Scaling in Windows - Display settings 2 - In de nieuwe Photoshop version heb je de mogelijkheid om de werkbalk te vergroten via settings Edit menu> Preferences > Interface - UI Scaling to 200%. 3 - Tip : Maar als je de volledige resolutie van een 4k Monitor wilt gebruiken en je wilt niet de DPI schaalbaarheid verlagen, dan kun je ook een External Software gebruiken (buttoncommander Automation Software - Toolbar Creator - voor meer info zie Website http://www.buttoncommander.com/ ) , hiermee kun je heel simple je eigen Grote Werkbalken maken voor Photoshop of andere Software Tools. stap 1: je kunt Heel eenvoudig van elk denkbare afbeelding (screenshot) een Wekbalk maken. stap 2: Plaats dan op die afbeelding een aantal transparante Buttons . stap 3: Maak dan in de editor een Autohotkey Command Code ; [+ = Shift] [ ! = Alt ] [^ = Ctrl] [# = Win] send ^! c ; send een keystroke combinatie Ctrl+Alt+c stap 3: restart de program en dan je kunt met je Mouse Pointer of Stylus pen op die Tranparante Buttons klikken, de Autohotkey command worden direct zonder focus the windows uigevoerd. Het grootste voordeel is : Je kunt dan Tekenen in Hoge DPI Resoluties. Photoshop Tutorial How to Use a Larger Toolbox from External Tool https://www.youtube.com/watch?v=_Qk2BC3pEng
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...