Ga naar inhoud

Waarom kan mijn pc mijn monitor niet vinden in 2 van de 4 poorten?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een ASUS K K31BF-NL002S - Desktop en gebruik een oude monitor die via VGA aangesloten zit. Daarnaast zit mijn LG tv als monitor aangesloten via de hdmi. Alles werkt. Nu heb ik een nieuwe monitor aangeschaft en ik wil ze alledrie aangesloten hebben. Nou heb ik 2 hdmi poorten maar slechts 1 van de 2 herkent mijn tv of monitor als zijnde een monitor. Zowel de pc als de tv weten dat er een apparaat op de hdmi is aangesloten maar het werkt niet als monitor. Toen dacht ik, ik heb ook nog een DVI-D (24+1) poort dus kan ik die wel gebruiken. Ik heb voor 3 euro een adapter gekocht van DVI-D male naar hdmi female waardoor ik verwachtte dat ik zo 2 monitors kon aansluiten via hdmi. Werkt ook niet. Waarom herkent mijn pc alleen monitors op de VGA en 1 van de 2 hdmi poorten? En is er een manier om dit wel te laten werken? Mijn ideeën zijn de volgende: - Een DVI-D kabel aanschaffen voor de nieuwe monitor waardoor ik geen adapter er meer tussen heb. - Misschien kan het niet omdat de DVI-D en 1 hdmi poort alleen ingangen of juist uitgangen zijn (geen idee of dit kan, heb hier geen kaas van gegeten) - Een splitter op de werkende hdmi poort zetten zodat ik daar 2 hdmi aansluitingen heb. Jip-en-Janneke-taal is zeer welkom aangezien ik geen idee heb van hoe hardware functioneert. Dankjewel!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nieuwe monitoren hebben een nieuwe digitale HDMI poort. je kan dit zien aan de aansluiting. (twee extra pennetjes) Als het goed is hebben ze ook nog een oude VGA aansluiting. Om toch met twee monitoren te kunnen werken met een oude PC kan je waarschijnlijk beter een oude monitor aanschaffen of maak gebruik van een externe VGA kaart via usb. Zo kan je 2x VGA werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...