Ga naar inhoud

parameter ontbreekt?


FransKuijsten

Aanbevolen berichten

Ik heb een WD My Passport Ultra externe schijf. Ik kan deze niet meer benaderen en krijg de melding Parameter ontbreekt. Het begon toen ik windows 10 heb geinstaleerd waarna de USB 3 poort was verdwenen of niet werd herkend. deze poort is na diverse up dates van windows weer beschikbaar. Ik van alles op google gezocht maar kom niet echt verder. Er werd ook geadviseerd de Bios te up daten maar hoe doe ik dit. Kunnen jullie mij helpen. groeten, Frans Kuijsten
Link naar reactie
Deze foutmelding kan voorkomen wanneer de - in dit geval externe - harde schijf beschadigd is geraakt. Windows 10 kan de schijf hierdoor niet helemaal correct benaderen, met als gevolg de door jou genoemde (overigens vrij cryptische) omschrijving. Je kunt de fouten echter wel oplossen, en daarvoor gebruik je dan de tool Checkdisk. Deze tool kun je met bepaalde parameters starten, zodat direct de externe harde schijf op fouten wordt gecontroleerd en dat deze ook direct worden gerepareerd. Checkdisk start je op de volgende manier. Ga naar het startmenu en open de Command-prompt via de opdracht cmd, gevolgd door enter. Geef op de command-prompt de volgende opdracht op: chkdsk E: /f /r De E: in de bovenstaande regel vervang je door de letter van jouw externe harde schijf. De tool zal nu de schijf scannen, dat kan - afhankelijk van de grootte - enige tijd duren. Nadat de controle en reparatie is voltooid, start je voor de zekerheid even je pc opnieuw op. Controleer dan of de schijf het weer doet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...