Ga naar inhoud

Windows 10 loopt vast bij opstarten?


Wendy1

Aanbevolen berichten

Mijn computer start wel op maar ikft dan hangen op t startscherm en brengt het inlogscherm niet meer in beeld. Ik kan nu dus niet meer in mn pc. Trucs om hem in de veilige modus te krijgen met de shift toets werken niet. Opnieiw opstarten tot in den treuren mocht ook niet baten. Iemand een idee wat er aan de hand is en belangrijker hoe dit op te lossen is? We hadden office 2016 geïnstalleerd maar deze functioneerde niet correct dus na verwijderen hiervan de pc opnieuw opgestart en bij het opstarten gebeurde dit dus
Link naar reactie
In principe zou een de-installatie van Office 2016 er niet voor mogen zorgen dat de computer niet goed opnieuw opstart. Hoe het probleem dan wordt veroorzaakt, is niet helemaal duidelijk. Wel wordt een dergelijke vraag gesteld op het forum van Microsoft, die we hier even voor u vertalen: Als de pc uitstaat, houdt de Shift-key ingedrukt terwijl je de aanknop indrukt. Er komt nu een melding in beeld dat je de computer in de Veilige Modus kunt opstarten. Kies daarvoor, de pc wordt nu weer opnieuw opgestart. Je komt vervolgens in de zogeheten Windows Recovery Environment. Als je daarin bent beland, open je een Command Prompt. Als deze is geopend, typ je op de opdrachtregel de volgende opdracht: net user administrator /active:yes Geef een Enter om de opdracht te bevestigen. Herstart de computer en probeer nu opnieuw in te loggen, maar dan met het ingebouwde Administrator-account. De originele post (van Microsoft) vind je hier: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-security/no-password-prompt-at-login-screen-can-not-login/85d2dd22-e07f-4dd9-ba33-33db5c61b5eb
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 3 maanden later...
ik heb gisteren windows 10 op mijn pc gezet stond eerst windows 7 op hij heeft het toen 1 dag goed gedaan toen heb ik hem de volgende dag aangezet maar bij het opstarten blijft hij hangen op een zwart scherm met het windows logo ik heb ook al geprobeerd windows 10 op en usb stick te zetten en hem vanaf daar op te starten maar dan krijg je hetzelfde ik heb het ook met kali linux en windows xp geprobeerd maar daar komt hij ook niet verder. hij kan wel naar de bios verder kan ik er niks mee weet iemand hoe dit komt?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...