Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Hoi,\n\nMijn zelfgebouwde pc wil niet opstarten.\nZodra ik de voeding aanzet werkt alles verder wel, koelers doen het, moederbord licht op alleen ik krijg geen beeld en geen \'\'piep\'\' van het moederbord.\n\nHeb geprobeerd het moederbord te resetten maar dit hielp niks.\nOok heb ik het geheugen en de videokaart al losgekoppeld, maar nog steeds geen \'\'piep\'\'. (hoewel dit kan komen doordat ik geen speakers heb aangesloten?)\n\nIemand enig idee wat hier aan de hand is? :confused:\n\nBvd.\n\nEdit: zie net een kleine witte aansluiting op de videokaart zitten, weet niet of dit er wat mee te maken heeft? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Wat voor hardware heb je? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 [QUOTE=\'Uf]killsh0t;529062\']Wat voor hardware heb je?[/QUOTE]\n\nMoederbord: x58I XFX\nCPU: I7core Intel\nVideokaart: MSI 9800 GT ddr3\nGeheugen: Geill ddr3\nEn natuurlijk bijbehorende koelers.\n\nEdit: Omdat het de eerste keer opstarten is, moet de bios nog geïnstalleerd worden ofzoiets? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Wat meer details betreffende hardware kan helpen.\nGeil maakt meer dan 1 type DDR3 geheugen bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 [QUOTE=tuin;529065]Wat meer details betreffende hardware kan helpen.\r\nGeil maakt meer dan 1 type DDR3 geheugen bijvoorbeeld.[/QUOTE]\r\n\r\nExcuus;\r\n\r\nGeil 1GBx3 1333 Mhz\r\nKastkoeler is van Thermaltake. TT-220 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Typenummer graag, ook van de CPU i7 is een hele familie.\n\nMoederbord ondersteund enkel Socket 1366 maar er zijn ook i7\'s met een 1156 socket. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 [QUOTE=tuin;529069]Typenummer graag, ook van de CPU i7 is een hele familie.\n\nMoederbord ondersteund enkel Socket 1366 maar er zijn ook i7\'s met een 1156 socket.[/QUOTE]\n\nIntel Core i7-920 socket 1366 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Hardware lijkt allemaal compatable.\nIk lees net je 1e post. Een kleine witte aansluiting op de video kaart?\nHeb je wel de voeding aangesloten op de video kaart? (mogelijk zelfs 2 aansluitingen).\n\nVerder al eens geprobeerd om op te starten met maar 1 RAM stick in het 1e RAM slot? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Niet geheel onbelangrijk is de voeding; Heb hem zelf niet gekocht maar blijkt 750 watt te zijn alleen merk is mij alleen nog onbekend...\n\nKoeler op de videokaart doet het gewoon; Ook is de video-kaart aangesloten met een 6-pins kabel met de voeding, alleen heb geen idee waar die andere aansluiting voor is?\n\nIk zoek nog wel even naar een afbeelding als ik die kan vinden...\n\nOpstarten geprobeerd met 3x ram, 1x ram in 1e slot, zonder ram etc... mocht allemaal niet helpen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Weet je zeker dat álle stekkers op het moederbord goed zijn aangesloten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Ik denk het...\n-24-pin; \n-8-pin; \n-stekkertje naar cpu-koeler; \n-stekkertje met gele draad bij het geheugen;\n-stekker naar usb/mic/koptelefoon met hieraan nog een aansluiting die niet aangesloten is verder. (Ac\'97 staat hierop) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Kijk eens naar de revieuw op deze link en dan het stuk bij \"Discuss this asticle\" \r\n\r\n[url]http://www.motherboards.org/reviews/motherboards/1853_4.html[/url]\r\n\r\nMen lijkt daar hetzelfde probleem te hebben. Het bord daar wil alleen opstarten met 1x2GB in een zwart slot. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Interessant, zal het even doorlezen...\n\nEdit: Begin nu toch echt te denken dat mijn mobo of cpu niet helemaal 100% is...\n\nHeb alles eruitgehaald inclusief processor maar moederbord geeft nog steeds geen \'\'piep\'\', vrees dus het ergste :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Je hebt wel een speakertje aangesloten op het MoBo?\nSpeakertje zit meestal in de kast, en moet ergens op het MoBo worden aangesloten. Zie daarvoor de handleiding(en)\nZonder speakertje ook geen beeps natuurlijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 [QUOTE=Anacho;529107]Je hebt wel een speakertje aangesloten op het MoBo?\r\nSpeakertje zit meestal in de kast, en moet ergens op het MoBo worden aangesloten. Zie daarvoor de handleiding(en)\r\nZonder speakertje ook geen beeps natuurlijk.[/QUOTE]\r\n\r\nJep, zo\'n rond zwart dingetje.\r\n\r\nIs het misschien verstandig om de pc naar een computerzaak te brengen of gaat dit me heel veel geld kosten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Ik zou aan de hand van het boekje van het moederbord even alle mogelijke switches nalopen op het mb. Wie weet zit er perongeluk eentje verkeerd. En anders stuur je het bord toch terug en vraag je een nieuwe?\r\nZo\'n bord gewoon werken als er de goede spullen aan hangen en alles is goed aangesloten.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 [QUOTE=Niekie30;529116]Ik zou aan de hand van het boekje van het moederbord even alle mogelijke switches nalopen op het mb. Wie weet zit er perongeluk eentje verkeerd. En anders stuur je het bord toch terug en vraag je een nieuwe?\r\nZo\'n bord gewoon werken als er de goede spullen aan hangen en alles is goed aangesloten.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDat is het probleem nou juist... Er zit geen garantie op omdat bijna alles van ebay komt. Risicovol maar goedkoper... Tenminste dat had ik gedacht :eek:\r\n\r\nMaar ik zal inderdaad nog even alles bijlangs gaan. Toch vind ik wel opvallend dat de blauwe ledjes op het moederbord gewoon branden. Dan zou alles goed zijn zou je toch denken? Verplaats ik een jumpertje zie je gelijk een rood lampje vandaar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Hmmmmm je verplaatst jumpertjes terwijl de spanning erop staat? Of lees ik dit te voorbarig? \r\nHoe heb je de bios gereset eigenlijk?\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2010 [QUOTE=Niekie30;529119]Hmmmmm je verplaatst jumpertjes terwijl de spanning erop staat? Of lees ik dit te voorbarig? \nHoe heb je de bios gereset eigenlijk?\n\nNiek[/QUOTE]\n\nNiet heel slim misschien maar idd 1x gedaan. Zag dat er een rood lampje brandde dus verplaatste het jumpertje en kleurde hij blauw. Hier stond iets op van dualbios ofzo.\n\nBios reset heb ik gedaan door de spanning eraf te halen, de batterij eruit en de powerknop op het mobo 10 sec in te drukken.\n\nOok het ik dit gedaan door het jumpertje van de cmos te verplaatsen (na spanning eraf) en dan weer op te starten; En jumpertje weer terug te plaatsen op dezelfde manier.\n\nDit wou allemaal niet werken...\n\nMaar ik ga vandaag de kast weer even opnieuw in elkaar zetten, misschien is het wel iets simpels dat ik over het hoofd heb gezien. :mad:\n\nEdit: Ik zie wel dat er veel meer mensen problemen hebben met het in elkaar zetten van een kast. Alleen heb nog geen goede oplossing kunnen vinden helaas. :O Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2010 On motherboards with DualBIOS there are physically two BIOS chips. For simplicity we\'ll call one your \"Primary\" BIOS and the other we\'ll call your \"Secondary\" BIOS (your \"hot spare\"). If your \"Primary\" BIOS fails, the \"Secondary\" BIOS automatically takes over on your next system boot. Automatically and with virtually zero down time!\r\n\r\n\r\nHmmmm haal de spanning er eens af en zet juist die jumper eens terug. Daarna weer proberen.\r\nRood of blauw licht op een mb, zegt wel wat, maar hoeft niet in te houden dat rood fout is.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen