Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2010 Delen Geplaatst: 9 juni 2010 Hallo,\r\n\r\nMijn computer is er gister helaas mee opgehouden. Om een lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat het moederbord kapot is gegaan. Nu wil ik zelf nieuwe onderdelen kopen en zo zelf een nieuwe pc bouwen. Ik ben van plan een aantal onderdelen mee te nemen zoals de harde schijf en dvd-branders.\r\n\r\nNu ben ik een beetje aan het twijfelen en wil daarom hier een paar vragen stellen. Ik zie erg veel moederborden, maar heb hier eigenlijk maar weinig verstand van. Hoogstwaarschijnlijk wil ik een i7 -860 processor. Moet ik bij deze nog een aparte koeler aanschaffen of is de gene in de boxed versie voldoende (lees goed en zacht).\r\nOok de case fan zou ik misschien uit mijn oudere computer mee kunnen nemen. Of zijn er inmiddels betere casefans? Is het ook noodzakelijk om een tweede te plaatsen, ivm de i7 processor?\r\n\r\nPast elke voeding in elke kast, of ze op elkaar afstemmen?\r\n\r\nIk hoop dat ik niet te lastig ben, maar ik wil niet dure onderdelen kopen en vervolgens er achter komen dat ik foute dingen heb gekocht terwijl ik dat had kunnen weten door te vragen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2010 Vertel ook eens wat je wil doen met de computer. Als je niet veeleisend bent, dan heb je genoeg aan een goedkoop moederbord. Als je een krachtige computer nodig hebt (wat gezien de i7 waarschijnlijk zo is), dan zijn de specificaties van het moederbord wat meer belangrijk en wil je waarschijnlijk een iets duurder model.\n\nWat in jouw geval belangrijk is, is om na te gaan hoeveel IDE-aansluitingen het moederbord heeft. Als je nog een IDE harde schijf hebt is een moederbord met maar 1 IDE-aansluiting dus niet geschikt, want dan moet je al direct met insteekkaartjes gaan prutsen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2010 Ik gebruik de pc veel voor video en fotobewerking. Ook ontwerp ik veel websites, maar daarvoor is niet echt een sterke pc nodig. Ik game trouwens totaal niet, dus een wat goedkopere videokaart is voor mij denk ik een goede keus.\nIk gebruik nu nog één IDE dvd-speler, de rest is allemaal sata. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Oke, maar wat is jou budget?\r\nMet videobewerking ( sony vegas pro 9.0 ) gebruik ik ook een i7 processor omdat het met een i5 bijna niet is te doen. \r\nAls je totaal niet gamed dan kan je het best een HD5670 kopen.\r\nEn als je een goed koelende kast wilt kan je de Coolermaster cm690 II nemen.\r\nEn als je niet gamed dan kan je het beste een voeding nemen van tussen de 400-600 watt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Oke, ik ben in ieder geval al wat wijzer, maar klopt het dat bij die kast geen usb poorten aan te voorkant zitten?\nIs er bij kasten trouwens altijd een casefan (of meerdere) meegeleverd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Er zitten 2 usb poorten op en 4 fans in de kast dus maak je daar geen zorgen over.\r\nEn wat is je budget nou? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Mijn budget ligt ongeveer op 700 á 800 euro. Maar ik heb dus al harde schijven en dvd branders.\nEn bij een moederbord, waar moet ik precies op letten, want de prijzen lopen nogal uiteen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Dan is dit ongeveer wel goed:\r\n\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/53984[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Waarom een videokaart van 107 euro voor iemand die niet gamed? Stop er dan een 5450 van 45 euro in, of een 4350 van 35 euro. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Oke, de samenstelling ziet er goed uit! Maar de videokaart vind ik inderdaad erg aan de dure kant, maar die kan ik natuurlijk makkelijk vervangen door één van de videokaarten die Arrim aanbeveelt.\nIs het nog nodig om bij de i7 processor een andere cpu-cooler te kopen, of is degene die er bij zit goed genoeg? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 In principe is die goed genoeg, maar hij is niet zo stil en koelt ook niet super. Het kan dus wel, maar er is zat ruimte voor verbetering. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2010 oke, zou je me een betere en stillere aanraden? of eerst maar even aanzien hoe deze het doet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2010 als je iets doet, doe het dan meteen goed toch ;)?\r\n\r\nik zou gewoon voor een stillere + betere gaan, dan eerst een slechtere te kopen en achteraf toch een betere.. alleen maar meer kosten ;)\r\n\r\nMvg. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2010 Dank jullie wel voor alle informatie, ik heb de onderdelen gekocht en in elkaar gezet. Heb nog wel wat probleempjes, maar dat ga ik eerst zelf onderzoeken en anders vraag ik het nog wel op het forum. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen