Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, \r\n\r\nik heb een oude usb poort in m\'n pc, usb 1.0 of iets in die richting. Tis een pc met xp pro van een jaar of 6 oud. Usb 2.0 of 2.2 werkt er niet op, apparaten van die strekking worden niet gevonden of niet herkend.\r\n\r\nMijn vraag is, als ik ga upgraden, waarvan is dat afhankelijk? Kan ik een willekeurige usb poort/kaart kopen en die [laten] installeren of is dit afhankelijk van andere onderdelen in mijn pc? Wat is de exacte benaming van zo\'n usb insteek kaart?
Link naar reactie
Je kan gewoon een PCI kaart kopen en inbouwen mits je natuurlijk een leeg PCI slot hebt in je pc.\n\nOm even een voorbeeld te nemen.\n\n[url]http://zercom.eu/index.php?p=35&f=1&s=1&a=81085[/url]\n\nOm dit soort producten te vinden zoek je op PCI USB Card.\nWel even goed kijken dat je een USB 2.0 kaart te pakken hebt en niet een USB 1 of een USB 3 kaart hebt.
Link naar reactie
Ik denk eigenlijk dat je niet echt hoeft uit te kijken of het een USB3 kaart is of niet. Ten eerste zul je dat aan de prijs wel zien - USB3 is net nieuw en zal dus beduidend duurder zijn als een USB2 kaartje, die je voor een paar euro\'s al hebt. Bovendien zijn er naar mijn weten geen PCI USB3 kaartjes, alleen PCI Express. Ik verwacht niet dat een PC die geen USB2 poorten heeft, wel over PCI-e slots beschikt, eigenlijk.\n\nIn principe moet elke willekeurige USB2 kaart werken - voorop gesteld dat je uiteraard een vrij PCI slot hebt. Volg wel de aanwijzingen voor installatie op oudere systemen, meestal moet je eerst drivers installeren en pas daarna de hardware om de kaart meteen juist te kunnen detecteren en installeren, tenminste, op mijn oude (pre-SP1) WinXP bakje moest dat in die volgorde.\n\n[SIZE=1]BTW tuin, gave avatar, je ziet niet veel Metroids met een hoge hoed en een monocle![/SIZE]:cool:
Link naar reactie
Als er daadwerkelijk een USB kaart in zit kan je deze verwijderen.\r\nDan heb je uiteraard een vrij PCI slot.\r\n\r\nAl zijn niet alle usb \'dust plates\' aangesloten via een PCI slot.\r\n\r\nJe kan ook even de PC open maken en kijken of er een PCI slot vrij is en of de huidige USB poorten inderdaad via een PCI kaart werken.\r\n\r\nZo zal het er ongeveer uit zien, meestal zijn de PCI sloten wit zoals aangegeven.\r\n[img]http://static.howstuffworks.com/gif/pci-mb.jpg[/img]
Link naar reactie
[quote=tuin;528365][offtopic]\n\n\n[SIZE=1]haha, dank je.\nVind jou nieuwe avatar ook wel wat hebben.\nEigen creatie?[/SIZE]\n\n[/offtopic] :p[/quote]\n\nNee, niet echt. Heb \'m alleen op het juiste formaat gebracht en de achtergrond transparant gemaakt. Ben benieuwd of iemand \'m herkent - je ziet \'m niet veel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...