Ga naar inhoud

Internetverbinding delen via router

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\n\r\nOp dit moment zit ik met een klein probleem.\r\nOp mijn werk staat een laptop die via WiFi nog nét binnen het draadloze bereik valt, die ook veel gebruikt wordt. Nu had ik het idee om een (betere) draadloze router aan te sluiten op die laptop (via Lan), de verbinding te delen, om zo meer dekking te krijgen voor eventueel meerdere laptops. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om alles zó in te stellen, dat die laptop de internetverbinding deelt met de router. Ik heb al \'Verbindingsbrug\' en \'Internetverbinding delen\' uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. De router krijgt gewoon geen internetverbinding. Een kabel leggen of de interne adsl-router vervangen/verplaatsen is geen optie. (i.v.m. beveiliging tussen ISP en adsl-router). De router die ik toe zou willen voegen is een \'Netgear WNR834Bv2 RangeMax Next Wireless Router\'.\r\n\r\nZelf dacht ik dat het aan de volgende dingen zou kunnen liggen; ip adres niet goed geconfigureerd, verkeerde poort op router (de \'Internet\' poort of gewoon één van de netwerkpoorten?) of verkeerde instellingen in Windows.
Link naar reactie
Je gebruikt een gekruiste (crosslink) of een rechte (straight) netwerkkabel tussen je laptop en de tweede router?\n\nOverigens sluit je de tweede router bij voorkeur direct met een kabel aan op de eerste. Als je laptop aan \"de rand van het bereik\" staat is de snelheid sowieso niet maximaal. Als dan ook nog alle computers verbonden aan de tweede router daar overheen moeten, dan blijft er qua snelheid echt niks meer over.
Link naar reactie
In windows op de draadloze netwerk adapter waar internet binnen komt:\n\"Allow other network users to connect trough this computer\'s internet connection\" (in properties)\n\nDan is het simpelste gewoon met statisch IP te werken met de laptop en router verbinding.\nWel de WAN poort gebruiken, anders moeten alle andere laptops met statisch IP werken.\n\nEr zijn andere manieren, maar dit lijkt het makkelijkst als je het echt zo wilt.\n\nWaarom zet je geen wireless repeater of iets in plaats van zo\'n uhm, unieke combinatie van hardware.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...