Ga naar inhoud
  • 0

Is dit een virus?

Anoniem2

Vraag

Goededag, sinds twee weken heeft mijn moeder een groot probleem in haar live mail,als zij een mailtje beantwoord komen er andere woorden te staan dan ze typt, er worden woorden toegevoegd zoals sterven en Hebreeen, er verschijnen hoofdletters en de zinsindeling wordt helemaal anders, soms half engels, zie wordt dan ineens see.\r\nHet ziet er heel raar uit. Hierbij een voorbeeld:\r\n\r\n Zoals JEMijn computer doet rechts ziet hiel raar, iedere Keer Komen ER Woorden sterven IK niet ingetikt Hebreeën, en Komen ER > alleleri hoofdletters opeens tevoorschijn.> Weet Helemaal niet waar DAT Aan Ligt.\r\n\r\n\r\nHerkent iemand dit probleem?? Scannen haalt niets uit. Mijn tweede vraag: Hoe krijg je contact met live mail?? Ze hebben nl geen helpdesk meer alleen een forum en niemand heeft daar een antwoord. Helemaal niemand die ik ken heeft dit ooit meegemaakt.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

• 0
Kan het zijn dat je een wireless keyboard hebt ?\nBatterij probleem ?\n\nIk lees dat dit wel eens voorgekomen is nadat [I]buren[/I] een wireless keyboard een nieuwe batterij gaven, waardoor hun signaal sterker werd dan het signaal van het eigen keyboard....\n\nMaar dat wordt onwaarschijnlijker als jullie steeds dezelfde woorden terug zien komen, zoals de vertaling van \'zie\' in \'see\' .
Link naar reactie
  • 0
???\n\niemand misschien aan het mee liften via het internet, draadloos wellicht?\n\nof het account is gehacked, zodat iemand mee kan lezen wat zij doet op haar pc??\n\nLijkt me beter dat ze haar msn en alle aanverwante programma\'s gaat verwijderen, en een nieuwe installatie gaat maken. tevens misschien slim om een nieuw account te maken en het oudere verwijderen.\n\nhet is maar een suggestie
Link naar reactie
  • 0
Het is geen draadloze computer en voor zover ik weet is het alleen in haar Live Mail.\r\nZe heeft geen draadloos toetsenbord. Ik heb zelf wel gedacht aan de toetsenbord instelling maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat ook woorden worden toegevoegd.\r\nMet name het woord sterven wordt steeds gebruikt want ik persoonlijk nogal eng vind:\r\n\r\nHier nog zo\'n vreemd stukje uit een mail :\r\n\r\n\r\n\r\nIK geef Mijn Bijdrage WEL Aan *******, en zij maakt Het over to jou, VOOR sterven fiets sterven van de mens.\r\nDAT is WEL EEN hiel Goei Werk, en we OOK DAT Dan Weten Het Goed Komt terecht. Maar \r\n\r\n\r\nHier is ook weer het woord naar vervangen door to. Maar ook de kromme zinsbouw is erg opvallend. \r\n\r\nNog een stukje dat ze dus NIET zelf heeft geschreven, maar beantwoord:\r\n\r\nHeej Oma,\r\n\r\n\r\nLeuk Weer OM JE van te Horen! Zit nu in DUS EEN klein dorpje, aan de hiel Veel Arme, MAAR OOK Rijke Mensen. Het is hiel verdeelt en Scheef Slaap nu BIJ EEN familie sterven IK EEN Beetje Helpt. VOOR Meer daarover, Moët JE zelfs mailtje Aan Mijn moeder vragen! See ER zeker niet Uit Rijk, qua kleren, MAAR DAT toch Denken Ze Allemaal! \r\n\r\n\r\nIk heb echt nog nooit zoiets vreemds gezien en kan me ook niet voorstellen dat een virus dit doet.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE]Heeft alleen Windows Live Mail dit probleem?[/QUOTE]\r\n\r\nBelangrijke vraag, kan je deze beantwoorden.\r\n\r\n[quote]Hoe krijg je contact met live mail?? Ze hebben nl geen helpdesk meer alleen een forum en niemand heeft daar een antwoord. Helemaal niemand die ik ken heeft dit ooit meegemaakt.[/quote]\r\n\r\nWindows Live Mail heeft geen telefoon of persoonlijke email support.\r\nNog een tip, engelse fora hebben een grotere user base en kunnen vaak sneller een antwoord geven.
Link naar reactie
  • 0
Ja alleen Live mail heeft dit probleem. Nee ik heb de scan nog niet geprobeerd want dat moet ik er eerst heen riiden en ze woont niet in de buurt, het gaat om een vrouw van 78 trouwens dus het is best mogelijk dat ze een bestand met virus heeft geopend. Dat doet ze nl wel. Ze heeft de AVG virus scanner.
Link naar reactie
  • 0
Duidelijk een probleem met een gehacked account, geen twijfel mogelijk.\n\nals je de tips van de andere lezers ten harte neemt, moet het goed komen, anders toch even een ritje naar oma rijden om het allemaal weer recht te zetten, en wat ik al eerder zei, een nieuw vers account voor haar mail zou zeker geen slechte zaak zijn.\n\ntip : neem een bloemetje mee voor je oma , zal ze zeker waarderen :)\n\nom even terug te komen op die zinsbouw in de mail, het lijken wel weer die zuid-afrikanen die zogenaamd weer eens wat geld van je willen hebben, dat lees je wel eens in die spam mails of hoax mails, en wat je ook wel eens tegen komt met fake websites van bijv. de ING Bank (tis maar een naam, maar me geld staat er wel:) )\n\nsucces nogmaals :)
Link naar reactie
  • 0
Is het woord dat sterven vervangt soms het wordt die? dat betekent ook sterven in het engels,\nEven wat vragen die relevant zijn:\nWelke browser gebruikt zij?\nGebruikt ze windows live voor nog meer programma\'s?\nWelk antivirus/antispyware?\nLogt ze in via de browser of via outlook?\n\nIk hoop dat ik je verder kan helpen\n\nMatthijs
Link naar reactie
  • 0
Hoi Plaintiff, het woord sterven wordt niet vervangen maar overal gewoon tussen gezet, dat ziet er zo uit:\r\n\r\nIK geef Mijn Bijdrage WEL Aan *******, en zij maakt Het over to jou, VOOR sterven fiets sterven van de mens.\r\nDAT is WEL EEN hiel Goei Werk, en we OOK DAT Dan Weten Het Goed Komt terecht. Maar \r\n\r\n\r\nDe zin moest zijn: Ik geef mijn bijdrage wel aan ...... en zij maakt het over aan jou, voor de fiets van die man. Dat is wel een heel goed doel en we weten dan ook dat het goed terechtkomt. \r\n\r\nZe gebruikt internet explorer, ze gebruikt ook msn om met haar nichtje te praten, ze heeft AVG\r\nen logt in via live mail. \r\n\r\nIn een andere zin is ineens het woord Hebreeen toegevoegd :\r\n\r\n\r\nZoals JEMijn computer doet rechts ziet hiel raar, iedere Keer Komen ER Woorden sterven IK niet ingetikt Hebreeën, en Komen ER \r\nalleleri hoofdletters opeens tevoorschijn.\r\nWeet Helemaal niet waar DAT Aan Ligt.\r\nMisschien zul en Marc zelfs langskomen op \'n avond, alstie Zin van de Tijd heeft.\r\n\r\n\r\nDat laatste was dus : als hij zin en tijd heeft. Mijn moeder spreekt en schrijft volkomen normaal Nederlands, het lijkt hier wel alsof er iemand typt die geen Nederlands spreekt maar dat klopt dan weer niet met die woorden zoals Hebreeen en sterven. \r\n\r\nDenk je dat een virus zoiets kan aanrichten???
Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat een virus ditzelf niet kan doen, wel iemand achter het virus, waarschijnlijk iemand die slecht is in nederlands\n\nGebeurt dit ook als je moeder op een andere pc inlogt via live mail?\nEn je maakte geen gebruik van draadloos internet dacht ik he?\n\nProbeer dit eens op die pc:\nMalwareBytes\ndownload link: [url]http://filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/[/url]\n\nP.S. Maakt je moeder/ jullie netwerk thuis gebruik van zogenoemd extern desktop sharing?\nBijv. LogMeIn? (logmein) (programma waarmee je van op afstand een andere pc kan besturen)
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=sunflowers;525877]\n\nVOOR sterven fiets sterven van de mens.\nvoor de fiets van die man. [/QUOTE]\n[B]man[/B] en [B]mens[/B] zijn ook weer vertalingen (Engels naar Nederlands).\nEn: [B]hiel[/B] is Nederlands, [B]heel[/B] is de Engelse vertaling.\n\n\nJe hebt waarschijnlijk een probleem met een vertaalprogramma.\n\nKan je de spellingcontrole uitzetten ? (als die aan staat...)
Link naar reactie
  • 0
als het een vertaal programma zal zijn? Waarom zou die dan wat omzetten in hoofdletters? Btw. heeft windows live tot dus ver spellingscontrole dat hij nederlandse woorden veranderd, zelfs als deze niet in het \"woordenboek\" staat?\n\ndaarom zou ik graag willen weten of het ook op een andere pc gebeurt?
Link naar reactie
  • 0
Matthijs, Ik snap nu wat je bedoelt over dat sterven, het is inderdaad het woord die dat dus ineens in Nederlands wordt vertaald, andersom worden woorden ineens in Engels vertaald. Alleen die Hebreeen zijn dan nog niet verklaard, maar het klinkt inderdaad een stuk minder eng. Ik zal morgen die malware test doen. Maar je hebt gelijk, het lijkt op iets met een vertaalprogramma. Ze heeft trouwens geen hulp op afstand (wat nu eigenlijk wel makkelijk zou zijn) en ze logt nooit elders in. Wel heeft ze mailtjes gekregen uit India waar mijn zoon nu is, zou daar iets mee fout kunnen zijn gegaan? \r\nDat vertaalprogramma houdt me wel bezig. Kan dat een fout in haar systeem zijn?
Link naar reactie
  • 0
Dat Hebreeeeen komt soms als je een accent aigu/grave gebruikt Enkele voorbeelden zijn: à, hè, carrière, crème, caissière. dit zou die dan om kunnen zetten in: \nBijzondere tekens: Ȁȁ · Ȃȃ · Åå · Ææ · Ǽǽ · Ǣǣ · Ċċ · Ðð · DZdz · Dždž · Ɛɛ · Ȅȅ · Ȇȇ · Əə · Ƒƒ · Ǥǥ · Ǧǧ · Ƣƣ · Ƕƕ · Ǐǐ · Ȉȉ · Ȋȋ · IJij · Ǩǩ · ĸ · LLll · ĿLŀl · Ljlj · Ññ · Ŋŋ · Njnj · Øø · Ǿǿ · Ǒǒ · Ȍȍ · Ȏȏ · Ɔɔ · Œœ · Ȣȣ · Ȑȑ · Ȓȓ · ſ · ß · Þþ · Ǔǔ · Ȕȕ · Ȗȗ · Ƿƿ · Ȝȝ · Ȥȥ · Ƶƶ · Ʒʒ · Ǯǯ\n\nHet meest voor de hand liggend is het spellingscontrole programma maar houdt een mogelijk virus wel in het achterhoofd,\n\nVerder, ze ontvangt deze mailtjes toch niet? alleen als ze ze verstuurd toch? ik zal me even gaan verdiepen in het spellingscontrole programma van windows live\n\nEDIT:\nIk heb wat gevonden over live mail\n\nStart Windows Live Mail op en klik op: Extra --> Opties --> tabblad Spellingcontrole. En kijk of je hier iets raars tegen komt\nAls het goed hoort hij zo ingesteld te staan:\n[IMG]http://www.vista-helpdesk.nl/images/stories/opties.PNG[/IMG]
Link naar reactie
  • 0
Mattijs, wat goed van je!! Mijn moeder kennende heeft ze daar vast iets aangevinkt wat niet klopt. Ik zie ook iets staan over tekst bij beantwoorden en doorsturen en dat was precies waar het fout ging.\r\nWaarschijnlijk dus geen virus maar ik hou het wel in mijn achterhoofd. \r\nOntzettend bedankt voor je hulp!!!! Ik dacht in eerste instantie wel aan haar toetsenbord instellingen maar niet aan een vertaalprogramma. En aan een virus dus maar de rest van haar computer heeft geen problemen dus dat is dan ook weer vreemd. Nogmaals heel erg bedankt!!!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...