Anoniem2 Geplaatst: 16 mei 2010 Delen Geplaatst: 16 mei 2010 Hallo,\r\n\r\nIk wil voor mijn Ebook reader bij PDF documenten de papierformaat aanpassen. Ik heb hiervoor het programma CuteWriter gedownload.\r\nVolgens de documentatie van de leverancier staat dat papierformaat teruggebracht moet van A4 naar 3,54 x 4,72 inches(90 x 120 mm).\r\nEr worden verschillende formaten aangegeven maar bovenstaande niet.\r\nHeeft iemand ervaring met dit programma en kan men mij vertellen hoe ik dit moet doen.\r\nBij voorbaat dank. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2010 Is het forum op Ereaders een optie ?\r\n\r\n[url]http://www.ereaders.nl/forums[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2010 Hi,\r\n\r\nOp de site van [B]E-Readers [/B]staat het volgende antwoord op jouw vraag:\r\n\r\n[B][SIZE=\"1\"]@Sperwer\r\n \r\nIn de handleiding van mijn BeBook Mini wordt ook het gebruik van CuteWriter aanbevolen (als antwoord op de vraag: \"Can I optimise my pdf files for the BeBook?\"), vandaar dat ik het programma ook een paar keer heb uitgetest.\r\nIk weet niet wat de oorzaak is, maar het gebruik van CuteWriter levert soms zeer vreemde resultaten op.\r\n \r\nNa jouw bericht hier heb ik CuteWriter nog eens opgestart om hetzelfde te doen wat jij gedaan hebt, nl. een pdf boek geschikt maken voor een kleiner scherm (75 x 100 mm in mijn geval, want ik heb de 5\" BBM).\r\nHet resultaat is ronduit bizar: in Adobe Reader met zoomfaktor 100% worden de pagina\'s afgebeeld als vierkantjes van 15 bij 15 pix ! Als ik vervolgens klik op de optie \'one page at a time\' dan krijg ik inderdaad 1 beeldvullende pagina te zien, en wel met zoomfaktor 6048% !\r\n \r\nHet is me ook niet helemaal duidelijk waarom ik CuteWriter moet gebruiken om de pagina\'s van een groter boek (b.v. Delphi manuals) klein te maken. Als ik het niet doe met CuteWriter dan zorgt de BBM er zelf voor dat 1 pagina per scherm te zien is.[/SIZE][/B]\r\n\r\nNu is 9 bij 12 centimeter niet erg groot voor een hele pagina die normaal A4 beslaat.\r\nMinder dan A6 (kwart A4)\r\nEen normaal bezette pagina in 5-punts Arial, want daar praten we dan over, is met het blote oog amper te lezen. [SIZE=\"1\"](kleiner dan dit)[/SIZE]\r\nVraag is dus: wat wil je ermee?\r\n\r\nJeep;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2010 Bedankt voor de reacties.\r\nOndertussen heb ik gezien dat ik het zelfde bereiken kan door de PDF bestanden om te zetten naar Epub m.b.v. Calibre. Het resultaat is niet direct fraai maar ik kan er mee leven.\r\nDus voor mij is het probleem hier mede opgelost Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen