Ga naar inhoud

DVD brander leest geen DVD+RW meer

Aanbevolen berichten

[FONT=\"Verdana\"][SIZE=\"2\"]Goedemiddag,\r\n\r\nIk heb een probleem met mijn DVD branders. Op de een of andere manier leest geen van de branders DVD+RW\'s meer. Zowel de laptop als de desktop. De branders in de desktop zijn al een paar jaar oud, maar de laptop is net iets meer als een jaar oud. Het lijkt me ook heel stug dat ze allemaal ineens tegelijk de geest gegeven hebben. De laptop leest ook alleen nog maar zelf gebrandde DVD\'s en geen gekochte DVD\'s meer. DVD+R kan hij nog wel gewoon zien, maar zodra is er een DVD+RW in doe, probeert hij ze te lezen, maar hij herkent ze niet. Hetzelfde geldt voor originele DVD\'s. Geen enkele film wordt nog herkend. Ik heb al geprobeert om de installatie ongedaan te maken en Windows zelf naar nieuwe stuurprogramma\'s te laten zoeken, maar tot nu toe heeft het allemaal niks uitgehaald.\r\n\r\nHeeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? HELP!!! [/SIZE][/FONT]
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nJe zegt een paar tegenstrijdige dingen:\r\n- De laptop leest ook alleen nog maar zelf gebrande DVD\'s en [B]geen gekochte DVD\'s meer [/B]...\r\n\r\n- DVD+R kan hij nog wel gewoon zien, maar zodra is er een DVD+RW in doe, probeert hij ze te lezen, maar hij herkent ze niet. [B]Hetzelfde geldt voor originele DVD\'s[/B].\r\n\r\nIk stel voor om je vraag wat nauwkeuriger te formuleren en meteen even door te geven sinds wanneer dit probleem zich voordoet en ook over welke branders/welk besturingssysteem we praten. (XP, Vista, Win 7)\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
[FONT=\"Verdana\"][SIZE=\"2\"]Hey, bedankt voor je reactie.\r\n\r\nIk bedoel dus dat bij bijvoorbeeld Freerecordshop gekochtte originele voorgebrandde DVD\'s niet meer afspelen. Het gaat op de laptop om Windows Vista met een HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N ATA Device, en op de desktop met Windows XP om een LITE-ON DVDRW SHW-160P6S en een Philips waar ik het typenummer zo niet van heb.\r\n\r\nDeze lezen dus geen van alle sinds korte tijd geen originele voorgebande DVD\'s mee en geen DVD+RW\'s meer. Enkel en alleen nog maar zelf gebrandde, niet originele DVD\'s en lege DVD+R\'s\r\n\r\nGroet[/SIZE][/FONT]
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nBedankt voor je info, het is me nu iets duidelijker.\r\nWat dus erg vreemd is, is dat op [I]twee verschillende systemen [/I]op [I]twee merk-verschillende spelers[/I] exact dezelfde fout optreedt.\r\n\r\nNu heeft Windows (alle versies) zo z\'n nukken, maar dit is nieuw.\r\nWat nu?\r\n\r\nHeb je al andere afspeelprogramma\'s en alternatieve verkenners geprobeerd?\r\nIk zet er een paar onder neer. Misschien dat dat iets oplost.\r\n\r\nSpeler:\r\n\r\n[B]Media Player Classic [/B](gratis)\r\nLink: [url]http://mpc-hc.sourceforge.net/download-media-player-classic-hc.html[/url]\r\n\r\nVerkenner alternatief (gratis)\r\n\r\n[B]Free Commander[/B]\r\nLink: [url]http://www.freecommander.com/fc_downl_en.htm[/url]\r\n(download fc_setup_.zip)\r\n\r\nVoor de goede orde stel ik ook nog even een volledige scan voor met [B]MBAM[/B], omdat de machines allebei van jou zijn. Zou dus kunnen dat een virus zich breed heeft gemaakt en beide apparaten heeft besmet.\r\n\r\nLink: [url]http://www.malwarebytes.org/[/url]\r\n(Download free version)\r\n\r\nLaat maar horen.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Hey,\r\n\r\nIk heb gisteren MBAM laten draaien en die vond een geïnfecteerd bestand. Deze is vervolgens verwijderd en de laptop overnieuw opgestart maar helaas zonder resultaat. Tevens heb in Nero InfoTool laten testen en deze geeft gewoon aan dat alle soorten normale DVD\'s gelezen en gebrandt zouden moeten kunnen worden. Maar zodra ik er dus een RW of een voorgebrandde DVD in stop, dan kom ik niet verder. Hij gaat staan ratelen, met het idee dat hij de DVD aan het lezen is, maar vervolgens gebeurt er dus niks meer. Als ik dan vervolgens in de verkenner op (in mijn geval) de G: schijf klik, gooit hij het laatje open en meldt dat er een DVD in moet, die er dus al in zit...
Link naar reactie
Hey,\r\n\r\nDe andere programma\'s kom ik ook niet verder mee. Hij kan gewoon de disks totaal niet openen.\r\n\r\nDit is wat er in het log stond van MBAM.\r\n\r\nRegistersleutels geïnfecteerd:\r\nHKEY_CURRENT_USER\\Software\\VB and VBA Program Settings\\Microwsoft (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.\r\n\r\nErnst
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nDus als je [B]Freecommander [/B]start en je klikt op je DVD-speler, dan gooit hij hem ook naar buiten?\r\n\r\nNog even een testje in [B]DOS[/B].\r\nOpen een [B]DOS[/B]-venster op een machine.\r\nStaat meestal bij [I]Bureau-accessoires [/I]en heet: [B]Opdrachtprompt[/B].\r\n\r\nJe ziet dan een scherm als dit:\r\n[ATTACH]15231[/ATTACH]\r\n\r\nTik nu in: [B]cd\\[/B] [B][SIZE=\"1\"]Enter-toets[/SIZE][/B]\r\nJe ziet dan: [B]C:\\>[/B]\r\n\r\nTik nu de [B]letter [/B]in van je DVD-speler [B]+ een dubbele punt[/B]. (B.v. [B]E:[/B] [B][SIZE=\"1\"]entertoets.[/SIZE][/B])\r\n(Zorg, dat er een \'onleesbare disk\' in zit)\r\nAls het lukt zie je de drive-letter ([B]E:\\[/B] of [B]F:\\[/B] of [B]G:\\[/B], enz)\r\n\r\nTik nu: [B]dir [/B] [B][SIZE=\"1\"]Entertoets[/SIZE][/B] en kijk of er een lijstje met mappen/bestanden verschijnt.\r\nJa? Dan is de schijf dus te lezen.\r\nNee? Dan is óf het stuurprogramma óf de drive het probleem.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nYep, hij kan de schijf niet lezen.\r\nJe kunt nog even op safe spelen door hetzelfde te doen met een schijf die in Windows wél te lezen is.\r\nDaarvan zou je dus de inhoudsopgave moeten zien in het DOS-scherm.\r\n\r\nKijk nog even bij [B]Apparaatbeheer[/B].\r\nIn Vista: klik op [B]Start[/B](icoon) >> [B]Computer [/B]>> (links) op [B]Apparaatbeheer[/B].\r\nIn XP: klik op [B]Start [/B]>> [B]Configuratiescherm [/B]>> [B]Systeem [/B]>> tabblad [B]Hardware [/B]>> [B]Apparaatbeheer[/B].\r\n\r\nKijk of er bij de [B]Dvd-/Cd-rom-stations [/B]vraagtekens of uitroeptekens staan vóór de stuurprogs.\r\n\r\nMeld maar even terug.\r\n\r\nJeep;)\r\n[B][SIZE=\"1\"]P.S. Stuurprog en driver zijn hetzelfde.[/SIZE][/B]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
goedemiddag,\r\n \r\nwaarschijnlijk heb ik het zelfde probleem.\r\nMijn Dvd-speler (HL-DT-ST DVDRAM GSA-H42N ATA Device ) leest beschreven schijven, en lege cds, maar bij invoer van een lege dvd +r van het merk platinum loopt de brander vast en daarmee ook alle andere programma\'s die op dat moment opgestart zijn. op een andere computer werkte deze dvd wel.\r\nik heb mijn stuurprogramma verwijderd en de computer herstart zonder resultaat.\r\ndaarna heb ik alle brandprogramma\'s + programma\'s voor virtuele schijven verwijderd en de pc herstart ook zonder resultaat.\r\nook heb ik precies gedaan wat je hier boven beschreven hebt maar dat heeft niet geholpen.\r\n\r\nik hoop dat je me hiermee kan helpen als je meer informatie nodig hebt zeg je het me maar\r\n\r\narnout60
Link naar reactie
Ik wou dat ik je kon helpen, maar bij mij is het probleem ook nog steeds niet opgelost helaas... Ik heb eerlijkheids halve de moed ook al opgegeven en ben aan het zoeken naar een externe DVD brander. Ik heb ook gekeken naar een brander voor mijn laptop, maar heb gemerkt dat je met geen mogelijkheid bij de brander kunt komen...
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nHeb gezocht en iets gevonden.\r\nKomt als antwoord op een vraag van een gefrustreerde computeraar met hetzelfde probleem.\r\nDe naam van de tipgever is [B]Pelletier[/B].\r\n\r\n[I][sic][/I] Problem occurs when [I]Vista registry [/I][I]entry [/I]is corrupted. The steps to resolve this are as follows:\r\n\r\n[B][SIZE=\"1\"]• run regedit.exe\r\n• navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Control\\Class\\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\r\n• Depending on your particular setup, you may have multiple entries for {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. If this is the case, find the one that says DVD/CD-ROM drives (under default)\r\n• Once you have found the appropriate key, you will see an entry that says UpperFilters.\r\n• Delete this key and then restart\r\n• (NB: Do not delete any other \'UpperFilters\' key that is not in the category of DVD/CD-ROM drives otherwise you may get the BSOD.)[/SIZE][/B]\r\n\r\nEen reageerder voegt daar nog aan toe:\r\n\r\n[B][SIZE=\"1\"]Do what [COLOR=\"red\"]mkpelletier [/COLOR]said with the registry values except delete not only the upperfilter registry but the lowerfilter one as well and reboot, it should work.[/SIZE][/B]\r\n\r\nZeker vijf positieve reacties: het werkt.\r\n\r\nMaak voor de zekerheid eerst even een [B]Herstelpunt [/B]vóór je in het register te keer gaat!\r\n\r\nJeep;)\r\n\r\nP.S.: Misschien eerst dit nog proberen:\r\nLink: [url]http://support.microsoft.com/gp/cd_dvd_drive_problems[/url]\r\n(Klik na doorlezen op RUN NOW).
Link naar reactie
\'UpperFilters dit bestandje kan ik niet vinden en is niet aanwezig.\r\n[url]http://support.microsoft.com/gp/cd_dvd_drive_problems[/url] bij het uitvoeren van dit programma begint mijn dvd speler een hoop lawaai te maken als ik een lege dvd invoer, maar bij invoer van een lege cd dan geeft die netjes aan dat het probleem is opgelost.
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nGeen idee of jullie dit nog lezen, maar het probleem kan dus twee oorzaken hebben:\r\n\r\n1. Defecte/slecht-functionerende schrijver.\r\n2. Beroerde schijven (DVD\'s)\r\n\r\nWat de schijven van [B][I]Platinum [/I][/B]betreft: daarover zijn de meningen nogal verdeeld.\r\n\r\nZie link: [url]http://www.ciao-shopping.nl/Platinum_DVD__Review_76905[/url]\r\n\r\nIn ieder geval vormen er zich wat spelregels:\r\n\r\n- geen schijven branden op max. snelheid, want dan is het meteen al [I]\'doet-ie-het-wel-of-doet-ie-het-niet?\'[/I] waar het het teruglezen betreft.\r\n- sla je [B]archieven [/B]op (foto\'s, films, documenten, enz.), dan gaat [I]kwaliteit [/I]vóór [I]prijs per schijf[/I]. Als de [B]TOC [/B](Table Of Contents=inhoudsopgave) na een jaar onleesbaar is heb je een probleem. (Gefoeter en dat toch nog a.u.b. ... iets te redden is.)\r\nDus regelmatig op leesbaarheid controleren en ogen open houden m.b.t. een betrouwbaarder medium. Per slot vertrouw je alles toe aan een stukje geschroeide keukenfolie ...\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...