Anoniem2 Geplaatst: 10 mei 2010 Delen Geplaatst: 10 mei 2010 Ik heb een netgear Stora Nas. Hier kom ik opeens niet meer in. \r\n\r\nAls ik wil inloggen (door op het pictogram te klikken, en dan te klikken op \'log in...\') krijg ik het bericht \'Lokale verbinding met stora onmogelijk. Wilt u alternatief een verbinding op afstand proberen?\'. Als ik dan op \'ja\' klik, opent er een scherm met na een tijdje de melding \'de map http//192.168.2.1/mydisk/stora is niet meer beschikbaar\'. \r\n\r\nOok als ik direct via \'http//192.168.2.1\' wil inloggen krijg ik het bericht \'de webpagina kan niet worden weergegeven\'. \r\n\r\nHeeft iemand tips hoe ik weer in mn Nas kan inloggen?\r\n\r\nJoost Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2010 Hoi Joost.\r\n\r\nMet welke Windows werk je eigenlijk en is dat misschien net veranderd?\r\nHeeft je nas een statisch IP of staat deze op dhcp?\r\nHeb je geprobeerd om de router en de NAS van de 220 af te halen. Dan eerst de router aan en als deze goed is opgestart je Nas weer in te schakelen? Ik vermoed dat je nas geen ip krijgt van je router.\r\n\r\nNormaal krijg je bij zo\'n Nas een cd met een configuratie wizzard. Als je backups van je nas hebt, kan je die eens proberen te doorlopen.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2010 Hallo,\r\n\r\nIk werk met XP. Dit is niet onlangs veranderd. Op dit moment kan ik niet in de NAS, dus ik kan niet zien of er een statisch ip is of DHCP. Ik heb de NAS en Router van de 220 afgehaald maar ook dit heeft niet gewerkt.\r\n\r\nJoost Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2010 Probeer is in te loggen op je router, heb je daar een mogelijkheid om te zien welke apparaten zijn aangesloten ? Dan kan je daar misschien het IP-adres achterhalen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2010 In de router (Thomson TG789vn) staat de nas wel aangegeven maar bij ip adres staat: 0.0.0.0 en er staat ook dat de toewijzing statisch is en dat deze inactief is. Ik kan dit in de configuratie niet wijzigen. \r\n\r\nMogelijkheden om in te stellen zijn: naam geven; type aangeven (algemeen apparaat, computer e.d.. Hier staat geen server of NAS bij, staat nu op algemeen apparaat ingesteld); verbinding delen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2010 [QUOTE=de-hun;525059]In de router (Thomson TG789vn) staat de nas wel aangegeven maar bij ip adres staat: 0.0.0.0 en er staat ook dat de toewijzing statisch is en dat deze inactief is. Ik kan dit in de configuratie niet wijzigen. \r\n\r\nMogelijkheden om in te stellen zijn: naam geven; type aangeven (algemeen apparaat, computer e.d.. Hier staat geen server of NAS bij, staat nu op algemeen apparaat ingesteld); verbinding delen.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\ntype aangeven: Hier kan je het pictogram aanpassen, voor de werking van de verbinding heeft het geen nut. Als je ooit weer verbinding hebt met de NAS naar het geweldige Thomson789 modem kan je hem wel een eigen naam geven als je dat zou willen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2010 Ik las op het Netgear Forum [url]http://forum1.netgear.com/forumdisplay.php?f=106[/url] ook deze nog.\r\n\r\nLet op. Na de reset ben je je data kwijt, maar door het hercreeren van de oude accounts moet je die weer terug krijgen.\r\n\r\nIk zou toch een backup maken van te voren (als dat lukt) door de schij(f) (ven) in je pc te hangen en te backuppen als dat lukt.\r\n\r\nStora Hard Reset steps:\r\n\r\n-Hold hard reset button (pin hole between power and ethernet) for 30-45 seconds.\r\n-You will see the 2 harddrive lights quickly flash every 5 seconds\r\n-Wait until the harddrive lights have flased 6 cycles and release\r\n-Upon release the blue light will flash for <20 seconds.\r\n-Once steady the device has been reset to factory.\r\n\r\nQ. Will I lose any of my data\r\nA. All your data can be recovered by recreating the existing accounts on the device. \r\n\r\nHet klopt dat je hem geen ip adres kan geven\r\nIk las in de reviews dat het ding gewoon op dhcp hangt. HIj moet dus een ip adres van de router krijgen. Gezien het feit dat hij nu geen ip krijgt van de router (0.0.0.0) vermoed ik dat de netwerk controller van de NAS het heeft begeven.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2010 Wat is het IP van de router? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2010 En toen was het stil? Opgelost? En zo ja hoe?\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 Beste \r\nik heb vandaag hetzelfde probleem , \r\nStora Nas server achter een linsys E3000\r\nBesturingssysteem is Windows 7\r\nNa het hezetten van de pc kon ik mijn nas niet meer bereiken . \r\nNa een reset kan ik hem nog steeds niet bereiken ... \r\nIemand tips ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 Ik heb niet zo\'n NAS server, maar kijk eens in de handleiding of deze wel bij een reset standaard een ip adres krijgt toegewezen door een router of dat je daar zelf eerst instellingen voor moet maken.\r\n\r\nHet zou bijv. best kunnen zijn dat hij standaard bijv. 192.168.0.1 in gebruik heeft om hem te kunnen instellen, maar dat je Linksys in het 192.168.1.1 segment zit te werken en dan zien de apparaten elkaar niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 beste \r\nik de router (linsys E 3000 ) zie ik bij Clienttabel DHCP \r\nzijn Ip staan ***,168,1,113\r\nDeze zitten in dezelfde range of de pc ...\r\n\r\nWat ik wel zie \r\nop de router (linksys ) zijn al de lampjes blauw enkel bij de verbinding van de nas staat deze op groen . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 Hmz.. kun je hem wel pingen?\r\nEen ip als 192.168.1.113 kun je rustig noemen hoor, de 192.168 range is intern en van buitenaf dus niet bereikbaar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 oke .. \r\nGroen lichtje is omdat het een 10/100/1000 verbinding is Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 [QUOTE=BlackTiger;565533]Hmz.. kun je hem wel pingen?\r\nEen ip als 192.168.1.113 kun je rustig noemen hoor, de 192.168 range is intern en van buitenaf dus niet bereikbaar.[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik een Ping doe \r\nKrijg ik verzonden =4 ontvangen=4 verloren =0\r\n\r\nminimum = 0ms maximum = 0ms gemiddelde = 0ms\r\n\r\nvia ipconfig /all zie ik de ip niet terug Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 Nee via ipconfig /all kun je alleen de ip\'s van je pc zien, niet van de NAS. Daar zou je een ping broadcast voor moeten doen maar dat gaat niet zomaar op een windows pc.\r\n\r\nIn elk geval kun je hem pingen, dat betekent dat hij actief is, alleen niet bereikbaar.\r\n\r\nOooh... wacht. Ik begin me iets te herinneren. Een vriend van me heeft ook zo\'n ding, deze moet je configureren en ik was niet bepaald kapot van de manier waarop je dat moest doen maar oke.\r\n\r\nKrijg je hem via de CD niet bereikt of niet via de browser of niet via beiden?\r\nWelke firewall gebruik je op je pc en is deze uitgeschakeld? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 Hey \r\nIk gebruik de software die ik van het net heb gedownload \r\nAls ik die software gebruik dan ..... vind hij hem niet terug . \r\nAls ik zijn ip adres intik boven aan in de adressenbalk dan komt hij automatisch in google als zoekopdracht \r\nDeze besturing staat nog volledig kaal , geen enkele bijkomende Firwall\r\nInstelling voor netwerklocatie thuis of bedrijf staat uit \r\ninstellingen voor netwerklocatie openbaar staat uit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 wat lees ik ivm broadcast ? en windows pc ... \r\nIk heb boven naast de router en Nas een oude pc staan met Ubuntu ....(let op .... heb niet of weinig verstand van ubuntu ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 [QUOTE=Mat007;565586]\r\nInstelling voor netwerklocatie thuis of bedrijf staat uit \r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk zou daar eerst \"thuis\" eens aanzetten. \r\nEen \"thuisgroep\" aanmaken.\r\nEn dan de netwerk instellingen van je Windows 7 eens goed doorlopen en instellen.\r\nDan opnieuw opstarten. \r\n\r\nWat bedoel je met deze regel: \" Na het [B]hezetten[/B] van de pc kon ik mijn nas niet meer bereiken.\" \r\n\r\nControleer of je router intern op DHCP staat. \r\nZelf heb ik een poort geforward in m\'n router naar de NAS, maar dan moet je wel eerst het ip van de nas weten.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2011 [quote]wat lees ik ivm broadcast ? en windows pc ... [/quote]\r\nPing broadcast werkt niet zomaar in windows. Als je bijv. een ip zou moeten zoeken is ping broadcast wel eens handig.\r\nIn Linux kun je bijv. ping -b 192.168.1.0 doen, dan gaat er een broadcast ping over dat hele netwerk segment heen en krijg je een antwoord van alle ip adressen die 192.168.1.x als ip hebben. Tenminste als het goed is en de icmp verkeer niet blokkeren.\r\nWindows kent echter het ping -b commando niet dus daar heb je een tooltje voor nodig. In jouw geval niet van toepassing omdat je in de router kan zien welk ip de NAS heeft.\r\n\r\nAnyway, nu ik je antwoorden nog even opnieuw lees, wordt het me toch niet helemaal duidelijk. Is die 192.168.1.113 wel aan je NAS uitgedeeld? Of is dat misschien het ip wat de pc heeft? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen