Anoniem2 Geplaatst: 8 mei 2010 Delen Geplaatst: 8 mei 2010 Ik ben overgestapt van Ziggo (kabel) naar KPN internet en interactieve tv ( tel.heb ik niet!)\r\nAlle pakketen binnen vandaag en wat blijkt…\r\n.Moet ik een telefoonkabel hebben (Israpunt) voor de mediabox om te kunnen internetten en interactieve tv te kijken!!...(Bij Ziggo ging dit via de kabel)\r\nEn ik had nog zo aangegeven bij de KPN dat ik geen telefoonaanlsuiting (ingangspunt) heb.\r\n\r\nVandaag bij de helpdesk KPN zeiden ze dat er wel een kabel van de telefoon moet zijn, maar geen aansluiting nodig is…Echter ik heb geen van beide..\r\nEen nieuw Israpunt maken (waar de tel.kabel binnen komt in het huis) door KPN kost ong. 350 euro..IK wil dit niet..\r\nIk dacht dat KPN ook via kabel ging.\r\n\r\nVraag\r\nWeet iemand een andere mogelijkheid, zonder telefoonkabelgebruik ? Er ligt hier wel glasvezel, echter heb ik hiervoor geen abonnement genomen destijds.\r\n\r\nNu zit ik met een gloednieuw pakket van KPN met jaarcontract, ziggo al opgezegd (13 mei stopt alles) en ik kan/heb dus helemaal niks aan zo.\r\nWie heeft er verstand van (ben zelf onhandig en een a-technische meid) en er behoorlijk beroerd van Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2010 [QUOTE=tryout;524776]Ik ben overgestapt van Ziggo (kabel) naar KPN internet en interactieve tv ( tel.heb ik niet!)\r\nAlle pakketen binnen vandaag en wat blijkt…\r\n.Moet ik een telefoonkabel hebben (Israpunt) voor de mediabox om te kunnen internetten en interactieve tv te kijken!!...(Bij Ziggo ging dit via de kabel)\r\nEn ik had nog zo aangegeven bij de KPN dat ik geen telefoonaanlsuiting (ingangspunt) heb.\r\n\r\nVandaag bij de helpdesk KPN zeiden ze dat er wel een kabel van de telefoon moet zijn, maar geen aansluiting nodig is…Echter ik heb geen van beide..\r\nEen nieuw Israpunt maken (waar de tel.kabel binnen komt in het huis) door KPN kost ong. 350 euro..IK wil dit niet..\r\nIk dacht dat KPN ook via kabel ging.\r\n\r\nVraag\r\nWeet iemand een andere mogelijkheid, zonder telefoonkabelgebruik ? Er ligt hier wel glasvezel, echter heb ik hiervoor geen abonnement genomen destijds.\r\n\r\nNu zit ik met een gloednieuw pakket van KPN met jaarcontract, ziggo al opgezegd (13 mei stopt alles) en ik kan/heb dus helemaal niks aan zo.\r\nWie heeft er verstand van (ben zelf onhandig en een a-technische meid) en er behoorlijk beroerd van[/QUOTE]\r\n\r\nIk kan me je desillusie voorstellen. Ten eerste heeft KPN je onjuist voorgelicht, als het klopt dat je hebt aangegeven geen telefoonaansluiting te hebben. Dat lijkt me misleiding. Verder weet ik niet wanneer en hoe je contract is afgesloten. Als het colportage verkoop is, kan je er altijd binnen 8 dagen nog vanaf. (Wel aangetekend reageren, met een duidelijk brief) Alle bedragen die ze innen, gelijk laten storneren bij de bank/giro. (Ze kunnen moeilijk je abbo stopzetten).\r\nIn je brief kan je \"losjes\"vermelden dat je bijvoorbeeld de programma\'s Radar en Kassa al hebt geschreven over het misleidende gedrag van de KPN verkoper/ster.\r\nVerder zou ik Ziggo bellen en de zaak uitleggen en lekker bij Ziggo blijven, eventueel met een goedkoper abbo.\r\nIk ben bereid je te helpen met het opstellen van een brief.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2010 Vreemd dat er geen telefoonaansluiting is. Is dat niet verplicht in woningen? Maar goed als er geen is en hun willen die kosten niet voor hun rekening nemen.\r\n\r\n[QUOTE]Vandaag bij de helpdesk KPN zeiden ze dat er wel een kabel van de telefoon moet zijn, maar geen aansluiting nodig is…Echter ik heb geen van beide.. [/QUOTE]\r\n\r\nHoe kunnen zij dat zeggen? Er moet dan toch een doos in de muur zitten, of zit alleen de kabel in de meterkast?\r\n\r\nZeg maar gwoon dat je het zo niet door kunt laten gaan en er vanaf wilt. Ik heb destijds keurig netjes al mijn geld teruggekregen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2010 Inmiddels Ziggo opzegging ongedaan gemaakt tenminste..dat zeggen ze..loopt dus nu door...KPN pakketten staan hier dus nu ongebruikt 18 mei komt de KNP monteur om te kijken of het alsnog kan (israpunt is nl helemaal afgeknipt tot op 4 cm.)..Nu maar hopen dat KNP pakketten retour neemt en me niet aan een jaarcontract houdt.\n\n@Hulk Klopt maar de telefoonkabels zijn hier doorgesneden; uit de grond komt nog 4cm staaldraad, (afsluitdop) meer niet. Er zijn in het hele huis ook geen aansluit (telefoondozen) meer ,alles achter behang geplakt dus KPN is geen optie ik laat het niet aanleggen. Kijken wat de monteur zegt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2010 Volgens mij zijn de kosten tot in de woning en het monteren van de eerste doos/aansluitpunt voor rekening van de KPN. Alles wat je dan later doet, extra montagedozen, interne bekabeling (voor verlenging) langs muren e.d. is voor je eigen rekening. Ik weet niet of jij éénmalige aansluitkosten moet betalen, dat was vroeger wel zo bij de telefoon en dat was een behoorlijk bedrag. \r\n\r\n[QUOTE]Er zijn in het hele huis ook geen aansluit (telefoondozen) meer ,alles achter behang geplakt dus KPN is geen optie ik laat het niet aanleggen. [/QUOTE]\r\nDaar ga jij mogelijk niet over. Kan best zijn dat KPN dit verplicht is tot \'achter de voordeur aan te leggen\' zonder kosten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2010 Even voor de goede orde;\nHier een citaat uit de huisregels van dit forum.\n[QUOTE]Even voor de duidelijkheid: titels als [I]\"Help!\"[/I], [I]\"Vraagje\"[/I], [I]\"Probleem\"[/I] of meer van die loze kreten zeggen mede-forummers niets. Meld waar je het probleem mee hebt, b.v. [I]\"Toetsenbord en muis werken niet.\"[/I][deze vraag plaats je uiteraard in \"[URL=\"http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=135\"]Hardware>Randapparatuur\" :wink:[/URL] ] Dan heb je de meeste kans op een vlot antwoord. \nHet is volstrekt zinloos om er ook nog [I]\"Help!!!\"[/I] achter te zetten... dat je de vraag op het forum zet maakt al duidelijk dat je hulp wilt hebben. Threads met titels waar help [of HELP] in staat worden afgesloten of geheel verwijderd.[/QUOTE]\n\nAanpassen van je titel doe je door op het schaartje te klikken, kies dan voor \'meer opties\' Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2010 Anacho, je hebt volkomen gelijk, maar aangezien het hier een nieuw forumlid betreft, moeten we niet gelijk hier zo\'n punt van maken. Op wijzen mag altijd. Wat mij altijd ontzettend stoort, zijn die ellendige quotes. Men heeft zelf maar één regel tektst en men gaat dan maar uit verveling quoten. De topic wordt dan onleesbaar, gaat nergens meer over en dat verziekt het hele forum. Daar zouden moderatoren keihard tegen op moeten treden, maar dat doen ze niet!\r\n\r\nIk bedoel niet dat jij hier de forumregels quote. Want deze quote is functioneel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2010 Als je zelf je ISRA-punt hebt afgeknipt dan zijn de kosten om dat te herstellen voor jezelf. Die kabel was namelijk niet van jou.\n\nAls je een beetje handig bent is 4 cm overigens meer dan genoeg om de boel zonder ISRA-punt werkend te krijgen. Strip de bovenkant en je zult een rode, blauwe en meestal nog een oranje, witte en blanke kabel vinden. Meestal staat het signaal op de rode en blauwe draad, maar mocht de kabel ondergronds ergens beschadigd zijn dan kan het signaal op een willekeurig ander paar staan, dus dat even doormeten.\nDaar dan een nieuw stuk telefoonkabel aan verbinden (kroonsteen, of even solderen). De andere zijde van die telefoonkabel voorzie je van een RJ-11 stekker; de twee kabels waar het signaal op staat komen in het midden van de stekker, volgorde maakt niet uit.\n\nMocht je daar zelf niet uit komen dan is er vast wel iemand in je omgeving die je daar mee kan helpen, want ingewikkeld is het zeker niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen