Ga naar inhoud

verwijderbeveiliging harde schijf

Aanbevolen berichten

Ik heb heel veel cd\'s met foto\'s er op en ik heb een (externe) harde schijf v. 1,5 TB gekocht om ze op te zetten.\r\nIk heb een vraag: Kun je bestanden op je harde schijf zo beveiligen dat ze door niemand kunnen worden verwijderd behalve met een wachtwoord e.d.?\r\nAlvast bedankt,\r\nTysgerb
Link naar reactie
Misschien is T r u e C r y p t een oplossing :\r\n\r\n[url]http://www.truecrypt.org/[/url]\r\n\r\nOf kijk eens hier : [url]http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&hs=8r8&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&q=external+hdd+password+protection&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=external+HDD++password&gs_rfai=[/url]
Link naar reactie
Ik zat daar zelf ook al aan te denken, maar dat voorkomt denk ik niet dat iets verwijderd wordt. Het versleutelde bestand is immers nog steeds weg te gooien.\n\nNee, het is denk ik verstandiger om die schijf voor jezelf te houden en alleen aan te sluiten als je een backup wilt maken. Op andere momenten berg je de schijf netjes op in de kast ofzo.
Link naar reactie
[QUOTE=tysgerb;524720]Ik heb heel veel cd\'s met foto\'s er op en ik heb een (externe) harde schijf v. 1,5 TB gekocht om ze op te zetten.\r\nIk heb een vraag: Kun je bestanden op je harde schijf zo beveiligen dat ze door niemand kunnen worden verwijderd behalve met een wachtwoord e.d.?\r\nAlvast bedankt,\r\nTysgerb[/QUOTE]\r\n\r\nAls niemand er verder iets mee mag doen, kan je ze ook binnen Windows, via Eigenschappen en Geavanceerd, van de mappen waarin de staan, de zaak op verbergen zetten en desnoods ook gecodeerd zetten. Dan ben jij, als je met jou wachtwoord inlogd de enige die de map (in een meestal groene kleur) kan zien. Elke andere gebruiker ziet heel de map niet. \r\nWel verborgen mappen in de map eigenschappen op zichtbaar maken, aanvinken.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...