Ga naar inhoud
  • 0

bestand -> meekijken op pc

Anoniem2

Vraag

hey, ik heb een probleem en dus ook een vraag :P\r\n\r\nVia msn vroeg een vriend aan mij om een bestandje te testen (had ik wel vaker voor hem gedaan) alleen nu was het blijkbaar een bestand waardoor hij mijn hele pc kon besturen (dus gewoon alles meekijken enzo)\r\n\r\nIk heb dat bestand na wat lachen snel verwijderd, en hij liet een printscreen zien dat hij het gedestaliniseerd had. toch ben ik nog niet gerust,\r\n\r\nhoe kan ik erachter komen of hij nog steeds meekijkt ? \r\n(graag geen reactie\'s over dat het dom was om dat bestand te openen :P)
Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Het was wel erg dom om... oh sorry :mrgreen:\n\nAls je grondig wilt zijn, dan controleer je welke services met Windows opstarten, welke andere programma\'s met Windows opstarten en welke toepassingen er na opnieuw opstarten op de achtergrond draaien.\n\nVoor kun je het hulpprogramma Autoruns van Microsoft/Sysinternals gebruiken. Voor het laatste open je taakbeheer en bekijk je het tabblad Processen of gebruik je ProcessExplorer van Microsoft/Sysinternals.\n\n[url]http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb795533.aspx[/url]\n\nVoor alle dingen die je niet vertrouwt gebruik je Google om te achterhalen wat het inhoudt en op basis daarvan trek je de conclusie of het mag blijven of dat je iets liever weghaalt. Merk op dat je je computer behoorlijk stuk kunt maken als je kritieke Windows-onderdelen verwijderd.
Link naar reactie
  • 0
Als dat Back Orifice was, kan je dat eventueel controleren door je eigen ip adres in de adres balk van je browser te tikken. Als je daarna in je eigen mapstructuur kunt kijken, is het niet verwijderd.\r\n\r\nVerder kan je via ctrl+altr+del naar taakbeheer. Klik op het tabblad processen en kijk onderaan hoeveel processen er draaien. Vink daarna het vinkje aan bij \"Processen van alle gebruikers weergeven\" kijk of het aantal vermeerdert dan. Zo ja dan KAN er iets mis zijn. \r\nVerder zou ik een scan overwegen met een programma als Panda Antivirus. Een gratis proefversie is daar: [url]http://www.pandasecurity.com/netherlands/enterprise/solutions/enterprise/[/url] te downloaden.\r\nMaar zolang je niet weet welk programma gebruikt werd, blijft het moeilijk om met zekerheid te zeggen dat het er niet meer is. \r\nIk vraag me ook af, hoe je het prgramma hebt verwijderd. Ik hoop wel via het configuratiescherm en dan software?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...