Ga naar inhoud

welke nas? en welke raid?

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nik ben al een tijdje opzoek naar een leuke nas om mijn foto video en muziek op te plaatsen.\r\n\r\n Deze media wil ik kunnen streamen naar een xbox 360. In de toekomst zou ik zelfs HD video naar de xbox kunnen streamen.\r\n\r\nnaast het streamen wil ik ook op een redelijke snelheid data kunnen wegschrijven op de nas (via een draadloos N netwerk, nas is bedraad aangesloten op de router wrt160N ). \r\n\r\nHet zou mooi meegenomen zijn als ik mijn nas ook via het internet kan bereiken dmv ftp of zo iets (ben hier niet zo in thuis)\r\n\r\n Nu ben ik aan het zoeken geweest en ik kom uit op de synolgy SD209.\r\n\r\nnu heb ik nog wel een paar vragen:\r\n- is de synology DS209 een verstandige keuze, of zijn er betere opties.\r\n- ik wil in de nas 2 schijven van 1 Tb in raid 0 zetten om de snelheid te verhogen. is dit verstandig? (1 Tb is genoeg voor mij)\r\n- welke hdd\'s kan ik het beste aanschaffen (prijs/kwaliteit)\r\n- ik ben niet zo thuis in netwerken en nassen, dus het moet redelijk makkelijk te installeren zijn.\r\n\r\nbvd\r\nDutz
Link naar reactie
Ik denk dat je een Synol[B]o[/B]gy [B]DS[/B]209 bedoeld.\r\n[url]http://www.synology.com/enu/products/DS209/index.php[/url]\r\n\r\nKijk even voor welke hard disk hier [URL=\"http://www.synology.com/support/faq_show.php?lang=enu&q_id=130#three\"]*klik*[/URL]\r\nGa dan pas naar prijs kijken.\r\n\r\nHij kan als FTP server werken, volgens de website zeer gemakkelijk.\r\nIk weet niet of er betere keuzes zijn, zit zelf niet zo in het hardware spul.\r\n\r\nIk denk dat RAID0 een verspilling van je geld is.\r\nIk heb geen reviews of benchmarks gezien van dit apparaat maar wireless N loopt op een maximum snelheid van 300Mbps.\r\nIs vaak wat lager, afhankelijk van afstand, storings factoren en hardware.\r\n300 Mbps ::: 36.62 MB/sec (maximaal) dit zou een schijf wel aan moeten kunnen zonder in RAID0 te draaien.\r\n\r\nIk zou nog wel wachten op meerdere meningen voordat je tot actie over gaat :)
Link naar reactie
Twee schijven van elk 1TB in RAID0 is in totaal 2TB capaciteit. Bij een crash van een van de twee schijven zijn al je data weg, want de helft staat op de ene schijf en de andere helft op de andere. Als je in totaal 1TB nodig hebt en twee schijven van 1TB wilt aanschaffen, kun je die voor de beveiliging van je data in een RAID1 configuratie zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...