Anoniem2 Geplaatst: 27 april 2010 Delen Geplaatst: 27 april 2010 --------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen!!! Ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd terwijl ik mijn externe harde schijf aangesloten had. Blijkbaar heb ik iets fout gedaan, want de excerne schijf wordt nu opeens herkend als een vast schijf met de naam Windows en er staan een aantal Windows systeem mappen op die samen nog maar 1.5 GB innemen en de rest is LEEG (cry) . Het allergrootste probleem is dat ik 120GB muziek kwijt ben geraakt die op deze schijf stond! Ik heb al met verschillende undelete programma\'s gezocht of er lost files of lost partities te vinden zijn, maar tot nu toe niets gevonden. Ik vrees dat bij de herinstallatie de schijf geformatteerd is?? Weet iemand of er nog iets te redden valt en zo ja hoe ik dat zou moeten doen. Het is maanden werk geweest om alle muziek te downloaden.\r\n\r\nIk heb dit bericht ook op forum hardware overig gepost, want wist niet waar het onder thuishoorde Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2010 Probeer eerst met Testdisk of je bestanden kan redden. Misschien kun je daarmee ook een kopie van de vorige partitietabel terugzetten, maar dat lijkt me eigenlijk te mooi om waar te zijn. Hier wat links om te bestuderen:\r\n[url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1417914[/url]\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=55735[/url] \r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=54758[/url]\r\nIn deze links wordt ook het programma R-Studio vaak genoemd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2010 Ik had dat programma al gebruikt, met alle verschillende manieren van scannen. Dat vonmd niets. Ik draai nu GetDataBack for NTFS van Runtime en dat vindt zowaar heel veel files!:p:p Volgens hun website moet alles dat niet overschreven is te repareren zijn. Moet daarvoor alleen wel het programma kopen... Dus mocht je weten waar ik het gratis kan downloaden of ervaringen weten dat het echt werkt dan hoor ik het graag. Alvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2010 Staat XP ook op deze schijf geïnstalleerd? Mogelijk dat je interne hd niet herkend is tijdens de installatie omdat het een SATA-schijf is of omdat hij in NTFS geformatteerd is. Om te voorkomen dat er nog meer bestanden van de externe schijf verdwijnen zou ik meerst XP nog eens installeren, maar nu zonder de externe schijf aangesloten. Dan weet je zeker dat er niets meer naar de exteren schijf wordt geschreven qua besturingssysteem en is de kans op redding van bestanden het grootst. Daarna de exteren schijf aansluiten en kijken wat er te redden valt..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2010 Kijk eens in je dubbelpost, daar heb ik iets geplaatst. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen