Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2010 Delen Geplaatst: 23 april 2010 Regelmatig merk ik dat ik e-mails niet heb ontvangen, of dat verstuurde e-mails niet zijn aangekomen. Het gaat om één specifieke account. Waar kan dit aan liggen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2010 Dat kan allerlei oorzaken hebben dat is moeilijk te zeggen.\r\nAls je geen foutmeldingen krijgt of geen mails terug krijgt met daarin foutmeldingen maar de mailtjes dus gewoon \"verdwijnen\", dan is het in 90% van de gevallen zo dat je mail in een spambak terecht komt of al automatisch verwijderd wordt om die reden.\r\n\r\nEen andere reden kan zijn dat je mails wel degelijk aankomen, maar de ontvanger gewoon niet reageert. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2010 Ja, dat laatste dacht ik eerst ook, maar het zijn serieuze berichten die zowel de ontvanger als ikzelf wel degelijk willen/moeten hebben.\r\nIk kan geen reden bedenken waarom ze als spam zouden worden aangemerkt.\r\nIk vroeg me af, of het soms aan de server zou kunnen liggen? Het betreft nm vooral één account, van eén bepaalde server Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2010 Heb je al zelf op die server gekeken in een spam-map ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2010 ja, daar zit niets in. Alles wordt doorgestuurd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2010 Komt de mail wel aan?\nZet de optie eens aan in je mailprogramma om mails [U][B]niet[/B][/U] van de server te verwijderen met het downloaden van berichten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2010 [quote]Ik vroeg me af, of het soms aan de server zou kunnen liggen?[/quote]\r\nJa natuurlijk kan dat. Het ip van de server kan bijv. op een blacklist terecht zijn gekomen. Dan kunnen zowel jij en de ontvanger wel graag die berichten verzenden en ontvangen, maar als er een blacklist check is en die ene server staat daarop dan gaat het echt niet goed komen hoor.;)\r\n\r\nMaar het is op deze manier een beetje koffiedik kijken. Ik wil wel eens voor je kijken maar dan zou je me wat meer gegevens moeten geven.\r\nDat kan eventueel via pm. Bijv. het email adres waar het om gaat, om welke server het gaat. Als je zelf beheer hebt over die server moet er bijv. ook iets in de maillogs te vinden zijn etc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2010 Nee, het is niet mijn eigen server. Het gaat wel om steeds één e-mailadres van mij en om verschillende verstuurders/ontvangers.\r\nIk kan me niet voorstellen dat deze IP adressen op een blacklist zouden staan...het zijn \'keurige\' mensen.\r\nIk baal hier wel van, want zo is het steeds niet zeker of mijn mail aankomt bij hen of hun mail bij mij.\r\nIk ontvang alles via mijn Gmail-account...zou dat invloed hebben? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2010 [QUOTE=tuin;522699]Komt de mail wel aan?\r\nZet de optie eens aan in je mailprogramma om mails [U][B]niet[/B][/U] van de server te verwijderen met het downloaden van berichten.[/QUOTE]\r\nDas een goede, dat zal ik doen. Dat kan ik nu nm niet zien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2010 [quote]Ik kan me niet voorstellen dat deze IP adressen op een blacklist zouden staan...het zijn \'keurige\' mensen.[/quote]\r\nDat maakt in principe niet uit. Het probleem kan aan de smtp van de provider liggen bijv. Als andere mensen dan niet keurig zijn, kan daardoor het probleem ontstaan. Zo hoeft dus niet het ip van die keurige mensen op de blacklist te komen maar kan het \'t ip van de smtp server of mailserver van hun provider zijn. Buiten hun schuld dus.\r\n\r\nWat ik zelf vreemd vind is dat je er geen bericht van terug krijgt, geen foutmelding of niks.\r\n\r\nDat je via Gmail ontvangt kan invloed hebben ja, die controleren strenger op spam en andere blacklists. Je zou dus eens kunnen proberen via je eigen email account van je provider te versturen. Kijken of dat wel aankomt, of dat je een foutmelding krijgt.\r\n\r\nWant hier is de koek een beetje op. Het blijft koffiedik kijken als we niet meer gegevens kunnen krijgen.\r\nAl zijn dat maar foutmeldingen. Of anders evt. zoals gezegd per pm de andere gegevens. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2010 Heeft iemand nog ideeën? \nNog steeds word ik gebeld door mensen dat zij mij wat gestuurd hebben en dat ik niet reageer. \nIk heb hen laten sturen naar een aantal andere e-mailadressen die ik ook heb - die dus wel allemaal in Gmail samen komen - maar die komen geen van allen aan.\nhet zijn belangrijke berichten die ik niet wil missen.\nZou het helpen als ik \'gewoon\' weer Outlook ga gebruiken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2010 De enige tip die ik nog kan geven is om de mail eens niet door gmail te laten ophalen want dan gaat ie ook door de spamfilter van gmail volgens mij.\r\n\r\nHaal de mail van de domeinen eens zelf op, bij de mailserver van betreffende domeinen, kijken of dat beter gaat. Als dat wel het geval is, kun je beter weer Outlook of Outlook Expres of Fedora of een ander programma gaan gebruiken.\r\nDaar kun je immers ook je gmail mail mee binnenhalen en dan heb je toch alles in 1 programma bij elkaar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2010 Het voordeel van gmail vind ik dat ik altijd en overal mijn mail kan checken en alle berichten bij de hand heb. Met Outlook zit ik weer aan die ene computer vast... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2010 Ik weet niet of Gmail net als Outlook ook een optie heeft om aan te geven dat de emails op de server moeten blijven staan na het ophalen anders kon je toch beiden gebruiken.\r\n\r\nHet is zeker handig, met name zakelijk, als je overal je mail kan checken en bij alle berichten kunt komen, maar het heeft weinig zin als blijkt dat de helft van de berichten dan niet aan komen.\r\n\r\nDaarbij blijft natuurlijk die keuze bij jezelf. Het gaat er immers in eerste instantie om, om te zien of het probleem opgelost is als je weer met Outlook de mail op haalt.\r\nZoniet, dan ligt het euvel toch ergens anders en zou je bij gmail kunnen blijven. Ook hotmail of live mail kent volgens mij zo\'n optie.\r\n\r\nBelangrijkste is echter om eerst te zien of het probleem opgelost wordt, want er is niets zo vervelend als zakelijke mail moeten missen omdat die ergens verdwijnt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2010 Je hebt gelijk, ik ga dat zo eerst s proberen.\nDank voor alle raad Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen