Ga naar inhoud

ISP controlled VPN?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hallo,\r\n\r\nIk vroeg me af of het (in het bedrijfsleven wellicht) mogelijk is om je ISP een VPN verbinding te laten aanmaken. Ik bedoel of het dus mogelijk is om je lijntje naar buiten te gebruiken voor zowel internet, als voor een \"ISP controlled VPN\" (zoals ik het dan maar noem) zodat de ene vestiging bij de andere vestiging kan komen.\r\n\r\nHet zou dus zo moeten zijn dat wanneer je een private IP adres intikt in die VPN-tunnel range, dat je meteen door de VPN tunnel gaat om zo bij de nadere vestiging te komen, zonder dus zelf eerst een VPN verbinding steeds op te bouwen, maar dat hij dus al is opgebouwd bij je ISP.\r\n\r\nIk dacht dat zoiets bestond, maar ik weet niet zeker of het nou via je ISP ging, of dat je dit kan configureren in een geavanceerde router.\r\n\r\nDit vraag vanwege een project die ik heb van mijn opleiding. =)
Geplaatst:
Zo net heb ik me een klein beetje in WAN verdiept en volgens mij klopt dit wel wat ik bedoel. Ik denk dat ik het beste een huurlijn kan aanschaffen om meerdere vestigingen met elkaar te verbinden.\r\n\r\nHeel erg bedankt!
Geplaatst:
Het ligt een beetje aan welk soort poortverkeer de providers toelaten maar in veel gevallen kun je gewoon zelf een VPN opbouwen via externe ip adressen die dan de interne ip\'s tunnelen.\r\n\r\nMaar als het om meerdere vestigingen gaat en bedrijfsmatig (dus moet betrouwbaar zijn) lijkt mij ook dat je beter een huurlijn kan aanschaffen als dat tenminste rendabel is.

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...