Ga naar inhoud

Sommige programma's werken niet meer.

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben donderdag 15 april wat haastig van huis gegaan en heb toen terwijl de pc nog aan stond (wel alles netjes afgesloten) snel uitgedaan door het stekkerblok uit te schakelen waar alle stekkers naar toe gaan van de pc.\r\nIk kom vandaag weer thuis, en start mijn pc op. Niks aan de hand, de eerste keer alleen wel hartstikke sloom. IE startte maar niet op, hetzelfde geldt voor World of Warcraft, en de repair van World of Warcraft (was bang dat die het niet meer deed) ook niet. \r\nIE staat wel vermeld in de processen bij taakbeheer, maar komt nergens tevoorschijn in het scherm. Bij World of Warcraft freezed de launcher helemaal.\r\nBovendien doet WMP het ook niet.\r\nIk heb mijn virusscanner (NOD32) laten lopen en Malwarebytes ook, maar dat heeft niks opgeleverd.\r\nIk heb Windows XP met SP3.\r\nSommige programma\'s lopen trouwens ook helemaal vast, zoals hijackthis, maar als ik iets wil downloaden van Firefox af loopt deze ook vast. Malwarebytes loopt ook regelmatig vast als ik niet oppas met wat ik aanklik erin.\r\n\r\nHet gekke is is dat als ik [I]de pc afsluit[/I] dat alles ineens wel het doet en tevoorschijn komt! Maar tegen die tijd heb ik er dus al niks meer aan en is de pc zo uit...:mad::(\r\n\r\nIk heb systeemherstel al geprobeerd en ook dat heeft niet geholpen. \r\nIk weet het nu echt niet meer. Ik hoop dat iemand mij dus kan helpen. :confused::(\r\n\r\ngroet, \r\nMarloes.
Link naar reactie
Het is mogelijk een beetje ver gezocht maar het zou kunnen dat de bios instellingen zijn gereset.\r\nAls de CMOS batterij leeg is en de netspanning eraf is geweest kan dit gebeuren.\r\nAls er gebruik wordt gemaakt van bijv. geheugen wat niet op de normale spanning werkt kan je rare symptonen zoals deze krijgen.\r\n\r\nEen memorytest voor het laden van windows kan helpen bepalen of het probleem in Windows zit of in de hardware (of instellingen hiervan)\r\n\r\nEen andere gedachte is om eens een kijkje te nemen in het Windows event viewer kijken of hier foutmeldingen staan.
Link naar reactie
In ieder geval een volledige schijfcontrole uitvoeren. Dat is eigenlijk het eerste om te doen bij problemen na verkeerd afsluiten.\n\nRechtsklik op je systeemschijf, kies \'[I]Eigenschappen - Extra - Dit volume op fouten controleren[/I]\', en zet in het vervolgvenster twee vinkjes. \nKlik OK tot je er uit bent, en herstart je PC.\n\n\nAls de schijfcontrole uitgevoerd is zou je eventueel dat systeemherstel nog eens kunnen proberen, maar dan naar een nog iets eerdere datum.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...