Ga naar inhoud

controle

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,\r\n\r\nik heb een vraag/probleem.\r\n\r\neen zeer goede vriendin van mij is pas gescheiden, en haar kinderen wonen door de week bij haar man en in het weekend zijn ze bij haar thuis.\r\n\r\n1 van haar kinderen (zoon van 14 jaar) heeft pas een laptop gekregen, alleen nu is ze erachter gekomen dat hij dingen op de pc doet die niet mogen. (ik ga hier verder niet op in wat, maar het klopt in ieder geval niet)\r\nmijn vraag is nu:\r\n\r\nkan ik op de laptop van haar zoon een programma zetten waarmee zei van thuis uit in de gaten kan houden wat haar zoon doet, zonder dat haar zoon dit merkt? welke software werkt heir het beste voor\r\n\r\nze begrijpt dat dit een inbreuk is op de privacy van haar zoon, maar het kan helaas even niet anders. ze wil hier onder andere mee voorkomen dat haar zoon met de verkeerde mensen omgaat.\r\n\r\nmvg en alvast bedankt\r\n\r\nkarel
Link naar reactie
Ik denk dat dat soort programma\'s wel bestaan, hoewel ik geen voorbeeld heb. Let op dat je geen \"echte\" spyware gaat installeren, want daar is niemand mee gediend.\n\nOf de zoon het niet merkt is niet te zeggen. Uiteraard zal hij z\'n laptop even \"kwijt\" zijn, dus dat valt mogelijk al op. Daarnaast hangt het er van af hoe goed hij met computers is, waardoor hij er misschien later achter zou komen.\n\nMij lijkt overigens dat het beter is dat je vriendin eens met haar zoon gaat praten over wat er aan de hand is en waarom dat niet kan. Maar da\'s een andere discussie waarvan je zelf maar moet aangeven of je die aan wilt gaan of niet.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;521485]Ik denk dat dat soort programma\'s wel bestaan, hoewel ik geen voorbeeld heb. Let op dat je geen \"echte\" spyware gaat installeren, want daar is niemand mee gediend.\r\n\r\nOf de zoon het niet merkt is niet te zeggen. Uiteraard zal hij z\'n laptop even \"kwijt\" zijn, dus dat valt mogelijk al op. Daarnaast hangt het er van af hoe goed hij met computers is, waardoor hij er misschien later achter zou komen.\r\n\r\nMij lijkt overigens dat het beter is dat je vriendin eens met haar zoon gaat praten over wat er aan de hand is en waarom dat niet kan. Maar da\'s een andere discussie waarvan je zelf maar moet aangeven of je die aan wilt gaan of niet.[/QUOTE]\r\n\r\nbedankt voor de snelle reactie,\r\n\r\npraten heeft ze al geprobeert en dan beweert haar zoon dat er niks is. als hij in het weekend bij haar is gaat hij ook nog naar een voetbal wedstrijd kijken van vrienden dus dan neemt hij de laptop niet mee.\r\n\r\nhet spyware verhaal is bekend, daarom post ik het hier mss dat iemand een oplossing weet.\r\n\r\nmet computers is hij niet zo goed.\r\n\r\nmvg\r\n\r\nkarel
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;521492]Wat je denk ik nodig hebt is een programma dat het toestaat om vanaf een andere computer in het netwerk het beeld van de computer van de zoon te kunnen bekijken. En dat dat programma zich op de achtergrond kan houden.\r\n\r\nDus probeer iets in die richting te zoeken.[/QUOTE]\r\n\r\nzoeits bijvoorbeeld, maar het moet dus ook via internet werken dat als haar zoon bij haar ex-man zit zei ook kan kijken.\r\n\r\nenigste wat ze het ergste vind is de inbreuk op de privacy van haar zoon.
Link naar reactie
Als het op het lokale netwerk werkt, dan kan het in theorie ook over internet, maar dat vereist dan wel dat er een of meer poorten in de router open gezet moeten worden en dat de laptop van zoonlief altijd hetzelfde ip-adres krijgt.\n\nDat kan in theorie allemaal wel geregeld worden, maar dat moet wel gebeuren op de router van de ex-man. En dan ga je deze dus ook in het complot betrekken...\n\nDan is een \"eventlogger\" die vastlegt wat er allemaal op de computer gebeurt wellicht meer interessant, want die kan dan ieder weekend worden uitgelezen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;521494]Als het op het lokale netwerk werkt, dan kan het in theorie ook over internet, maar dat vereist dan wel dat er een of meer poorten in de router open gezet moeten worden en dat de laptop van zoonlief altijd hetzelfde ip-adres krijgt.\r\n\r\nDat kan in theorie allemaal wel geregeld worden, maar dat moet wel gebeuren op de router van de ex-man. En dan ga je deze dus ook in het complot betrekken...\r\n\r\nDan is een \"eventlogger\" die vastlegt wat er allemaal op de computer gebeurt wellicht meer interessant, want die kan dan ieder weekend worden uitgelezen.[/QUOTE]\r\n\r\nbedank nogmaals voor de wederom snelle reactie.\r\n\r\nmss is zo\'n eventlogger idd wel iets. bedankt:D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...