Ga naar inhoud

hdd aansluiten via usb

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\nIk heb een oude laptop gevonden op zolder.\r\nzonder hardeschijf.\r\nIk had al gekeken voor een hardeschijf alleen die kosten 20 euro \r\nik heb wel is gehoord van een usb kabel naar ide.\r\nzou het werken als zo\'n setje heb en dan een 3,5 inch hdd.\r\n\r\nnatuurlijk zeggen de meesten van jullie nu test het.\r\n\r\nmaar ik heb niet zo\'n setje kan ik bij een computer zaak kopen voor 15,00 euro.\r\nhet is goedkoper als een hdd en ik kan het misschien nog vaker gebruiken.\r\n\r\nheeft iemand hier ervaring mee.\r\n\r\nDus eigenlijk is mijn vraag.\r\n\r\nkan ik usb instellen als boot device
Link naar reactie
[QUOTE=diedje1996;520019]kan ik usb instellen als boot device[/QUOTE]\r\nAls het een oude laptop is dan waarschijnlijk niet. Booten vanaf usb is iets wat alleen recente moederborden ondersteunen. En afgezien daarvan vind Windows het niet heel leuk om vanaf USB te booten.\r\n\r\nAls je serieus iets met die laptop wilt gaan doen, dan is 20 euro niet veel geld voor een nieuwe schijf.
Link naar reactie
[QUOTE=diedje1996;520028]comapq n610c \r\nwindows xp\r\n\r\nis er misschien nog een andere oplossing om te kijken of hij werkt[/QUOTE]\r\n\r\nDownload een Linux of Windows Live CD (ik neem even aan dat er wel een CD rom in zit)\r\nDeze hebben geen hard disk nodig om te werken.\r\n\r\nIk kan je [URL=\"http://www.ubuntu.com/getubuntu/download\"]Ubuntu [/URL](linux) aanraden.
Link naar reactie
[QUOTE=diedje1996;520037]er zit een dvd speler in \n\nen als ik linux dan heb gedownload en er dan in stop moet hij dan naar het bureablad gaan ?[/QUOTE]\n\nCorrect,\n\nWel even van de CD op laten starten alsof je Windows zou installeren.\n\nOpmerking*\n\nNet als windows gebruikt linux drivers om apperatuur te laten werken.\nMeestal worden alle apparaten wel herkend en werkt het prima, maar mocht iets niet werken dan hoeft dit niet meteen te betekenen dat de laptop niet naar behoren functioneert.
Link naar reactie
Ja, meerdere maar vaak niet zo \'opgepoetst\' als de linux variant aangezien ze meer driver afhankelijk zijn.\r\n\r\nVroeger gebruikte ik wel eens BartPE om computers op problemen te controleren.\r\nIk zou zeggen maak even creatief gebruik van Google, keywords \'Windows xp Live CD\'\r\n\r\nEr zijn er ook zelfs met USB variant (moet je wel van USB kunnen booten)\r\n\r\nHet is overgens niet aan te raden voor dagelijks gebruik.\r\nAlles is een stuk slomer, neemt redelijk wat geheugen in beslag en je kan niets opslaan (enkel via internet)
Link naar reactie
[quote=JohnL;520356]Dat zijn ook geen slotjes, dat is gewoon \"delete\". Slotje betekent dat je er nog wel in kan, maar niks meer kan posten.[/quote]\nSoms wel hoor, moest even zoeken naar een voorbeeld, maar[URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=60543\"] hierzo.[/URL](klik)\nZie het antwoord van BackUpMod en de \'closed\' knop eronder.\n\nPS: Lara ingeruild voor Altaïr en Ezio?;)\nHier ook hoor....:cool:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...